Skocz do zawartości

Podczas jazdy szczegulnie pod góre falujące obroty E61 3.0d


przem22174

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz uszkodzony czujnik to go wymień, Dpf możesz usunąć zobaczysz czy się coś poprawi ( u mnie to nic nie dało ),

Jeśli to jest konwerter to dlatego faluje bo nie zapina biegu a jak już zapnie powyżej 2tys to skrzynia jest spięta z silnikiem i obroty są ustabilizowane.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Podczas jazdy szczegulnie pod górę falujące obroty i tylko pomiędzy tysiącem obrotów a 2 tyśiącami nieważne czy na drajwie czy na sporcie czy na biegach ,powyżej 2tyśięcy obrotów spokuj idealnie pomocy

 

Witam szanownego usera:) przem 22174 Niedawno kupilem swoja 530d e61 wszystko super przez pierwsze 2 tygodnie i teraz mam identyczny problem. Wiem,ze odgrzewam juz mocno zimnego kotleta :norty: ale jestem ciekawy finalu w twoim przypadku? czy to okazal sie konwerter czy cos przy silniku??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odswiezam temat

moje auto to e60 530d 2003aut.

podczas spokojnej jazdy, niskie obroty pojawia sie usterka, obroty spadaja, czasami jest tez lekkie falowanie obrotow

btlem na diagnostyce

egr czysty, podobno to wtryski, doradzaj ze nalezy je wymontowac i dokladnie sprawdzic i ewentualnie zregenerowac

zastanawiam sie teraz czy to nie jest przypadkiem konwerter...

z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym tygodniu postaram sie odwiedzic serwis od skrzyn automatycznych, zabaczymy co powiedza, ale po przeczytaniu kilkudziecieciu tematow odnosnie konwertera na forum sklaniam sie ku tej przyczynie, po ewentualnym usunieciu usterki dam znac na forum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
mialem tez ten prooblem jak okolo miesiac strasznie zamulalem auto tzn wolno jezdzilem ale przegonilem go kilka razy i tak jak by problem sie skonczyl dotyczylo to falowania obrotow na 1500obr, polecam pare razy kickdowna i zobaczcie czy cos sie zmienilo zamiezam tez przeczyscici na poczatek EGR dam znac jak bede po tym zabiegu, olej w skrzyni filtry sensos i miska skrzyni zmieniane 30tys temu wiec watpie jak zeby byl to konwerter dotyczylo to tylko jazdy pod gorke tzn pod lekkie wzniesienie 1500obr i falowanie dodalem gazu to normalnie jak by nigdy nic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym tygodniu postaram sie odwiedzic serwis od skrzyn automatycznych, zabaczymy co powiedza, ale po przeczytaniu kilkudziecieciu tematow odnosnie konwertera na forum sklaniam sie ku tej przyczynie, po ewentualnym usunieciu usterki dam znac na forum

Konwerter został wymieniony, to on okazal się przyczyna opisywanego wczesniej zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwazalem trzy opcje

-zakup uzywanego- nie zdecydowalem sie ze wzgledu na trudnosci z dobraniem czesi oraz niewiadomym stanem konwertera

-regenreracja- ze wzgledu na to ze operacja ta zajelaby zbyt duzo czasu (okolo tygodnia) zrezynowalem z tej mozliwosci, sa firmy np w krakowie, kielcach ktore regeneruja za ok 600-1000zl konwertery i daja jakas gwarancje, mozna to zrobic droga wysylkowa

-zakup nowego- i tak tez zrobilem, zakupu dokonalem w sklepie ap-oil (oferta na allegro), kupilem sprzeglo+olej+miske z filtrem i wtykiem, w ASO kupilem uczelke konwertera (widoczna na schemacie realoem) całosc lacznie z oplata za robocizne mechanika zamknela sie w kwocie 3tys pln

jesli masz pytania to chetnie odpowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiazujac do 5 tys +

Z problemem tym zawitalem rowniez do zakladu zajmujacego sie naprawa/regeneracja skrzyn automatycznych (chyba jest to jedyny zaklad w okolicy, wiec praktycznie monopol)

Doradzono mi tam kompleksowa regeneracje konwertera i skrzyni, koszt ok 5k netto. Nie zdecydowalem sie jednak na to. Wg mnie skrzynia pracowala/pracuje prawidlowo, problem byl tylko z praca konwertera (wymienilem go ponad miesiac temu).

Jesli komus sie nie spieszy to mysle ze jest sens (bedzie taniej) wymontowac konwerter, odeslac go do regeneracji (czas napraw to ok 24h) i ponownie zamontowac, jednak auto byloby zapewne na tydzien unieruchomione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.