Skocz do zawartości

SWAP 1.6i (M40) na 1.8IS(m42)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Za chwilę pewnie zostanę zbombardowany tekstami w stylu "google" "szukanie nie boli" ;D Piszę nowy temat bo jest tego tak dużo,że nie sposób tego ogarnąć w jeden czytelny sposób. Mam kilka pytań które trapią mnie szczególnie jeżeli chodzi o swap 1.6(M40) na 1.8IS.

1) Co z mocowaniami i poduszkami przy tej zmianie?

2) Zmiana piast z 4x na 5x- czy to konieczne? czy zalecacie zmianę hamulców z bębnów na tarcze? jeżeli tak to na jakie czy szukać z e30 czy e36?

3) Skrzynia biegów: czy na skrzyni z 1.6 będzie się o dużo szybciej wkręcała? (planuję wstawić short-shiftera) zalecana wymiana?

4) Co z dyferncjałem? zostawić czy zamienić?

5) Chłodnica z 1.6 czy podoła potencjałowi IS-a? ^^

6) Zawieszenie: w lecie wymieniłem wysłużonego Bilsteina na krótkich sprężynach na seryjke. Zalecacie wymianę zawiechy?

7) Układ wydechowy: w mojej suni mam orginalny wydech, dodam,że jest to wersja 1.6 KAT. Czy muszę coś zrobić z wydechem,żeby nie robił jakichkolwiek problemów is-owi podczas pracy? wyciąć kata.?

 

 

Wiązkę i kompter na pewno trzeba wymienić to o to już nie będę się wypytywał.

Nie interesują mnie 2.0 2.5 2.8 3.0 itp. no może poza włoskim M-Powerem R4 ^^ ale narazie chce zmianę na IS ;)

Pozdrawiam Użytkówników i czekam na odpowiedzi :)

 

EDIT: Silnik który posiadam to M40.

!!!WIELE serc JEDNO bicie BMW ponad ŻYCIE!!!

Edytowane przez golab89
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc tak:

 

1; poduchy najlepiej ORI, a;e mocują od m20b20

2: po co zmieniać? Dla IS starczą wentylowane tarcze z przodu a z tyłu można zmienić na tarcze, starczą też te z e30. Konwersja na 5 śrub z przodu to już większa kombinacja, zaleto to większe tacze i większy wybór felg.

3: Skrzynia może zostać. Spokojnie podoła, jak się nie mylę to nawet powinny byćte same.

4; Ori jest 4,1 ale zeby się jeszcze lepie zbierał możę zapodać 4,45. Zalezy jeszcze jaki ty masz. Ale pewnie masz 4,45

5: CHłodnica zostaje

6: kwetsia gustu, jak preferujesz jeździć itp.

7: Z wydechem jest troszkę spawania z przodu, ori kat mozę trochęprztkać is, wiec raczje jak byś znalazł ori IS-owski wydech lub ew. coś zlecić na zamówienie.

 

Oczywiście pozostaje drobna kwestia zamontowania cewki.

 

Jak cos pomyliłem to na pewno ktoś poprawi.

 

PZDR>

Opublikowano
Z wydechem możesz pomyśleć nad środkowym od 323 a końcowym od R6, wiem, że tak robią do is'a i się sprawdza, niestety nie wiem ile jest przeróbek, ale chyba nie powinno być strasznie dużo.
Opublikowano

2. konwersja na 5 śrub...

o ile kwestia przeróbki tyłu na 5x120 nie jest droga to już z przodem jest inaczej(gwint,wahacze itp.)

7. wydech...

zainstaluj motor is'a załóż kolektor i kombinuj z resztą wydechu, is ma większą średnicę, możesz pokombinować jak już wspomniał Poleś

ja tak mam w m50-środkowy od e30 323i i koncowy od e30 325i całość na dwururce, jest troche spawania, taniej chyba będzie jak kupisz wydech od is'a e30...

 

6. zależy jaki masz pomysł na swój bolid, gleba, chociaż minimalna pasuje do tego auta :D

wszystkie podpunkty i tak łączą koszty...

 

powodzenia ;)

Opublikowano

Dzięki wielkie Panowie jak na razie za aktywność :P

Wydechu pewnie poszukam całego od ISa tak będzie prościej i szybciej(mam nadzieje). Samego silnika m42 będę raczej szukał w "komplecie do swapu" zawsze to mnie wyniesie taniej niż gdybym miał później zamawiać jakieś pojedyncze podzespoły ^^

 

Jeszcze pytanie co do posiadaczy ISów:

jak ma się spalanie przy normalnej jeździe tzn. tak jak zwykły śmiertelnik jeździ od pkt. a do b?

rozrząd na łańcuchu: jeszcze w żadnym z dotychczasowych samochodów nie miałem do czynienia z łańcuchem- jak ma się sprawa z wymianą łańcucha? co ile tys. km i jak jest mniej więcej koszt wymiany takiego rozrządu?

 

Co do konwersji na 5x120. KRIS85 uważam,że to nie jest taki zły pomysł tak jak napisałeś większą dostępność felg^^

Ja na razie mam w planie swap i odświeżenie środka mojej Suunii ;) Gdyby tylko BBS 4x100 były tańsze nawet bym nie rozważał konwersji ^^

 

Dzięki jeszcze raz i byłbym szalenie wdzięczny gdyby ten temat w miarę możliwości się rozwinął i każdy kto ma bądź miał do czynienia z 1.8IS m42 zostawił swoje doświadczenia i opinię, uwagi na co należy zwracać uwagę przy eksploatacji tego silnika.

Pozdrawiam :)

Opublikowano
wydech nie mniejszy niz 57mm, jeśli chodzi o łancuch to podobno sie one rozciagaja i słychac jak wali w obudowe, ja tego jeszcze nie doświadczyłem. U mnie w miescie jest kilkanascie e30 z is-ami, jezdza chlopaki nimi na rajdy i kazdy mowil zeby pilnowac zmian oleju i lac tylko 5w ub juz w ostatecznosci 10w mineralny odpada, koledzie po 900Km panewki zatarło...
Opublikowano

ja mam na ori kacie od 318 i nic nie dusi isa patrz na łańcuch i kółka u mnie w pierwszym m42 pękł ślizg prowadzący i narobił zamieszania....

rozrząd kolego to około 1500 złotych a jak słychać warto wymienic dla spokoju

u mnie srednio obc pokazywało 10,2 l na 100 km

ot jakby ktoś czegoś szukal do m42 to pw bo właśnie M52 stoi i czeka na montaż :evil:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Śledzę te tematy swapu i oferty silnikowe w netcie i nie wiem jaki w końcu silnik mm wkładać do mojej E30...myślałem o M42 ale widzę,że robią swapy z M44.

Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma silnikami? Ja nie ogarniam tego całego tematu bo dopiero zaczynam przygodę z BMW i swapami. Do tej pory byłem wierny Viki ale oddałem ją w ręce mamy(wiem,że źle zrobiłem).

 

Cały mój plan wygląda tak:

wracam z eurusami z zagranicy i zaczynam inwestycje w Bunie.

w okolicy nie ma żadnej firmy zajmującej się swapami także pewnie stary poczciwy mechanik mi to zrobi.

W grę wchodzi tylko motor 1.8IS ze względów finansowych i częstej eksploatacji auta a ceny paliwa raczej nie spadną.

 

Napiszcie coś o różnicach pomiędzy M42 a M44. Który wybrać? W wolnym czasie zagranicą będę miał o czym myśleć :P

Proszę o pomoc bo chce wejść w świat szczęśliwych i ogarniętych posiadaczy BMW :P

PzDr

Opublikowano

m44 a m42 to troszkę inne silniki

m44 1.9 litra a m42 1.8 litra

m44 ma ews

w m44 są cewki na świecach a m42 ma drogie przewody zapłonowe

troszke inne kolektory dolotowe

m44 troszkę więcej momentu

Opublikowano

Tak sobie poczytałem o swapie M40 na M44 i wygląda na to,że jest o wiele więcej zachodu niż przy tym na M42.

Jestem świeżak i nie ogarniam o co właściwie chodzi z ews i imo bo z tego co słyszałem to sprawia to bardzo dużo problemów. Mógłby mi ktoś przybliżyć ten temat?

Co ze sprzęgłem wymaga wymiany?

Moją E30 mam zamiar mieć tak długo jak to będzie możliwe i nie mam zamiaru jej sprzedawać dlatego staram się zrobić coś z silnikiem ale nie mam pojęcia jak to wygląda jakie są koszty.

Tak ogólnie jakby mi ktoś wypisał to co jest mi potrzebne do zrobienia przekładki z 1.6i(m40) na M42 i M44 poszczególne części w podpunktach to bym był niezmiernie wdzięczny.

 

Pozdrawiam Forumowiczów :D

Opublikowano

najprościej to silnik m42

czujniki temperatury e30

poduszki z is( najlepiej by było)

sprzęgło jak masz dobre w m40 to zostawiasz

skrzynia zostaje z m40

wał zostaje m40

wiązka i komp 318is

jeżeli silnik z e36 to miska olejowa

chłodnica zostaje m40

jeżeli masz wspomaganie i zostawiasz pompę z e30 to będziesz musiał koła pasowe pozmieniać z wielorowkowych na klinowe

to tak w skrócie

a co do EWS to nie jest on taki straszny można bez problemu podłączyć lub całkowicie usunąć z sterownika.

Opublikowano

Dzięki wielkie Jarosz 318is :)

a w co oprócz tego co wypisałeś powyżej musiałbym się zaopatrzyć w przypadku M44?

bardziej mnie interesuje z dnia na dzień silnik M44 no bo wiadomo trochę momentu skoczy no i silnik jest zawsze nowszy :P

Opublikowano

nie odpowiem ci bo nie bawiłem sie w m44 nie patrz na lata tylko osłuchaj dobrze jak chodzi i czy nie słychac rzęcholenia łańcucha lub klepania szklanek:) warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

a do m44 dodatkowo jest potrzebny komp m44 wiązka m44 sterownik ews antena ews z pierścieniem pestka z klucza dawcy itd :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.