Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak to jest z tym silniczkiem krokowym?:

 

1. Kiedy on się włącza? Na 2. pozycji stacyjki czy dopiero przy chodzącym silniku?

2. Czy krokowiec działa cały czas - na zimnym i na ciepłym silniku? Na PB czy na LPG?

3. Czy to że przy zimnym silniku muszę wciskać pedał gazu aby auto odpalić jest oznaką niedziałającego krokowca? Po odpaleniu silnika obroty trzymają się rzędu 500 - tak jakby nie było ssania (nowy czujnik temp. silnika (niebieski), przepływka przeczyszczona - gdy ją odepnę to auto telepie i gaśnie, silniczek krokowy też przeczyszczony [ale właśnie tu pytanie czy działa?]) - czy można go podpiąć na krótko, np. z akumulatora?

 

Próbowałem sprawdzić silniczek krokowy ściągając z niego gumę, która idzie do niego od kolektora dolotowego i silnik gaśnie. Zauważyłem, że wyciągnięty z auta krokowiec ma szczelinę ok 1-2 mm i nie jestem w stanie go poruszyć nawet palcem.

Chcę podmienić na próbę krokowca od kolegi - ale że ma też już starsze autko E36 z takim samym silnikiem, i chciałbym najpierw sprawdzić czy jego krokowiec też działa? Więc tu pomoże odpowiedź na pytanie nr 1.

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano (edytowane)
przy zimnym silniku jest otwarty natomiast gdy silnik zlapie temperature sie zamyka wiec niestety dziala tylko gdy silnik zlapie temperature Edytowane przez kliczkowskibmw
Opublikowano
przy zimnym silniku jest otwarty natomiast gdy silnik zlapie temperature sie zamyka wiec niestety dziala tylko gdy silnik zlapie temperature

 

To co steruje obrotami jałowymi na zimnym silniku?

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano (edytowane)
Silnik krokowy działa NONSTOP.PZDR>

 

No też tak mi się mocno wydaje. Z tego co wiem - to pracą silniczka krokowego steruje TPS (czujnik położenia przepustnicy) i włącza go gdy przepustnica się zamyka, wtedy powietrze do kolektora dolotowego przechodzi nie przez przepustnicę a przez silniczek krokowy.

 

POCZESCI TAK KROKOWIEC I PRZEPLYWKA

 

A w jakim sensie przepływka steruje obrotami biegu jałowego? - z tego co się orientuję to ona nie zmienia swojej pozycji gdy nie ruszamy przepustnicą (pedałem gazu). To pytanie wbrew pozorom nie jest ironiczne :wink:

 

A czy ktoś może odpowiedzieć stricte na poniższe :twisted: :

Witam,

jak to jest z tym silniczkiem krokowym?:

 

1. Kiedy on się włącza? Na 2. pozycji stacyjki czy dopiero przy chodzącym silniku?

2. Czy krokowiec działa cały czas - na zimnym i na ciepłym silniku? Na PB czy na LPG?

Edytowane przez morris4life
Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
jezeli strzelil ci gaz w przeplywke to moze sie juz zacinac nie domykac a wtedy to ma duzy wplyw na obroty silnika !

Ale kto tutaj mówi o wystrzale gazu :shock: . Ale i tak to nadal nie będzie miało wpływu (moim zdaniem - niech mnie ktoś poprawi) ponieważ to ile powietrza wpadnie do kolektora reguluje przepustnica oraz krokowiec. A na jołowym przepustnica jest zamknięta (czy może lekko rozszczelniona jak kto woli) więc powietrze wpada przez krokowca w dolot. Poruszamy tu tylko problem obrotów na biegu jałowym.

 

Ja się pytam jak to działa w tym aucie - nie pytam o możliwe scenariusze.

Wiesz jak Ci bak urwie i wywali benzynę to też to może mieć wpływ na obroty - nie będzie ich wcale :norty: No fance :wink:

 

Dobra - to jak z tymi pkt. - wie ktoś?

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.Włącza jak komputer uzna ze trzeba zmienić dawkę powietrza, nikt jednoznacznie nie powie czy sięwłaćża na zapłonie, czy jak odpalasz. Uzależnione jest od parametrów jake w danej chwili ma sonda i przepływomierz, TPS, czujnik ECU, czujnik położenia wału korbowego. Wszystkie tez elementy są ściśle od siebie uzależnione.Jeśli sonda uzna że mieszanka jest za bogata to to silnik poda więcej powietrza, jeśli uboga to zamknie powietrze, jeśli ecu zobaczy żę TSP jest na maksa otwarty znaczy ze trza ciśnąć i mieszanka jest wzbogacana. Nie ma tak żę silnik krokowy sam steruje czu sama przeplywka czymś steruje. Wszystko jest ze sobą powiązane, ECU analizuje sygnały ze wszystkiego i tak tym steruje by było dobrze.

 

2. Krokowy pracuje NONSTOP, nieważne czy zimny czy ciepły.

 

PZDR>

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżę temacik.

A krokowiec jak powinien się obracać w środku? U mnie chodzi tylko w pewnym zakresie w lewo i w prawo, tzn. nie obraca się wokoło - czy tak on powinien pracować?

Postaram się to pokazać graficznie:

 

http://img841.imageshack.us/img841/5060/72109416.png

 

Czyli chodzi o to, że ta klapka w środku krokowca chodzi tylko w takim zakresie jak zaznaczyłem strzałkami - czy nie powinna się ona obracać dookoła :?: :oops: ?

Jak dam napięcie na krokowca to klapka przeskakuje w prawo (narysowane linią wykropkowaną), a jak zdejmę napięcie to klapka powraca na swoje pierwotne położenie.

 

Oraz gdyby ktoś mógł mi powiedzieć jakie powinno być napięcie na kablu podłączonym do krokowca - u mnie miałem 14,5 - 14,6 na biegu jałowym. Czy to prawidłowa wartość? Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej wartości na tym kablu :search: .

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.