Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Chce kupić e36 z końca produkcji jako swój pierwszy samochód,niestety w grę wchodzi tylko 316 'coupe/sedan albo 318TDS sedan ze względu na ty gdyż mieszkam w Irlandii i tutaj dodatko sie płaci podatek drogowy i im większa pojemność tym większy podatek :x. Tylko teraz nie wiem ktory silnik wybrać,kieruje sie przedewszystkim ekonomią, kosztami eksplatacji oraz awaryjnością. Oraz proszę jeszcze o jakieś porady podczas oglądania mojej przyszłej ślicznotki na co najbardziej zwrócić uwagę itd.

 

Dziękuje serdecznie za pomoc :)

 

PS Może byście moglI napisać cos o wadach i zaletach obuj jednostek i na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie.

Edytowane przez Igor1996
Opublikowano
ja osobiście wybrał bym coupe, bo naprawde jest piękna ale mówiąc szczerze nie wiem który silnik, miałem m43b16 ale jeżeli chodzi o osiągi to dużo mu brakuje do pospolitego fiata, opla czy forda z podobna pojemnością. Jeżeli chodzi o diesla to osoobicie nie pomoge ale znajomy miał takie coś i powiedział że to jego ostatnie bmw w dieslu (uszczelka i planowanie gowicy wymeniane 3 razy, wałek rozrządu pompa wtryskowa itd.)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak patrzysz na podatek to oczywiście ze jak najmniejsza pojemność. Z druggiej strony podejrzewam że miedzy beznyną 1,8 a 1,6 nie bedzie duże różnicy w tym podatku, wiec ja bym wybrał benzynę 1,8 m43. Prosty jak cep silnik, praktycznie najlpsza 4-cylindrówka ze stajni BMW. 1,8 spali Tobie to samo co 1,6, różnica w osiągac jest odczuwalna. osobiście bym odżałowal te parę złotych, na większy podadek.

1,8 tds to raczje omijaj szerokim łukiem, tym bardziej jeśli kosztuje 6tyś złotych. Zadbany tdesik to minimum 8-10tyś, a i tak nie masz pewności że coś drogiego w nim nie padnie,

 

PZDR>

Opublikowano
1.6i vs 1.8tds - wg mnie wszystko zależy od stanu technicznego obu jednostek, obie jednostki są trwałe i niezawodne i nie mają jakichś poważnych wad, dyskryminujących oba silnika, natomiast jeśli trafiłbyś pechowo to napewno benzyna będzie mniej problematyczna w naprawie/serwisie, w tds możesz liczyć się z większym przebiegiem, natomiast osobiście nie szukałbym 316i z LPG - lepiej założyć samemu, na trasę wybrałbym tds a na jazdę w małych odcinkach raczej benzynkę, jeśli chodzi o nadwozie to już Twój gust, jednym spodoba się 318tds touring a innym 316i coupe :D
Opublikowano

mam na sprzedaż 316i sedan w znakomitym stanie. jakbyś był zainteresowany, to zapraszam na PW.

auto do obejrzenia w Szczecinie.

Opublikowano
Nie jeździłem 1,6 ale mam 1,8 tds i szczerze to awaryjny nie jest i w miarę ekonomiczny ale jak na taką budę to stanowczo za mało mocy. Jak chcesz przetaczać się z domu do pracy to spokojnie wystarczy. Tylko jak kupować tdsa to musi być w dobrym stanie bo każde zaniedbanie tego autka okrutnie mści się na właścicielu i jego portfelu.
Opublikowano
Nie wiem jakie są różnice w podatku w UK, ale chyba mimo wszystko warto dopłacić za te 140KM zamiast 102... 1.6 to okolice 13s do setki, 1.8is potrzebuje ok 10s... kwestia czy zależy Ci na osiągach, bo różnice w kosztach utrzymania benzynowych R4 rosną tylko nieznacznie w porównaniu do różnic w osiągach (z R6 jest zresztą tak samo).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.