Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! :D

a więc mam problem z załączeniem nawiewu na 1 2 i 3 "stopniu" na 4 nawiew działa aczkolwiek jest to całkiem nie komfortowe przy dłuższej jeździe. Biorę pod uwagę nie do końca sprawny opornik/rezystor odpowiedzialny za to. Czytałem trochę na temat oraz sam próbowałem znaleźć go aczkolwiek nic mi się nie rzuciło w oczy. Proszę o odpowiednie nakierowanie gdzie on się znajduje,z tego co wyczytałem są ich 2 rodzaje jeden wygląda jak "miecz" i a tez jest zwany z tego co wiem był on w e34 do 2 tyg 1990 roku. Chciał bym podkreślić ze posiadam bmw e34 518 m40 z 93r. Dodaję zdjęcia pomocnicze jeżeli mógł by ktoś na nich mniej więcej narysować gdzie go szukać. lub pokazać inne i wytłumaczyć.

 

http://i44.tinypic.com/wtgaw3.jpg

http://i44.tinypic.com/2f03n6q.jpg

To już od strony pasażera:

http://i41.tinypic.com/501l53.jpg

Opublikowano
kolego od kierowcy po prawej stronie. Najprawdopodobniej kolor niebieski( taki był u mnie) wyjmij go i wyczyść jest tak tak jak by styk. U mnie tez działało tylko na 4 biegu. Wyczyściłem i działa.
Opublikowano

No ale jak sprawdzana ta opornica? Trzeba po ludzku wziąć miernik (10zł w dowolnym markecie jak kto nie ma) i zmierzyć.

Najlepiej zrobić to tak: dotrzeć do opornicy,odpiąć i mierzyć napięcie(między konkretnym pinem a masą!) na złączu dochodzącym do opornicy.Jak zmieniamy przełącznikiem bieg wentylatora napięcie również "wędruje" po kolei na pin nr 3,2,1,4.

Jak tak jest znaczy przełącznik wentylatora ok.Opornica oprócz rezystorów posiada na wyjściu na wentylator (pin 4) tzw thermal switch,jakieś zabezpieczenie termiczne.Nie wiem co to fizycznie jest (bimetal?elektronika?) ale jak zdechły może w ogóle nie dawać napięcia(obstawiam tą opcję).Mierzymy więc rezystancję na pinach opornicy - każdy z każdym,jak między jednym, i jest to pin 4,a resztą jest przerwa to mamy winowajcę.Poza tym rezystancje powinny być następujące: między 3 a 2 - 2,2ohm; 2 a 1 - 1ohm; 1 a 4 - 0,7ohm ; kontrolnie miedzy 3 a 4 - 2,9ohm,wtedy też wiemy że wszystkie rezystory i opornica sprawna.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Tak samo działał mi nawiew tylko na 4. Wymieniłem opornik i 3 bieg także ruszył ale 1 i 2 dalej nie żyją. Pokrętło zdaje się być dobre, już nie mam pomysłów. Zapchany silnik dmuchawy tak że na mniejszych prędkościach nie daje rady? Może macie jakieś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.