Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Niecały rok temu wymieniłem całe tylne hamulce bębnowe na nowe- nowe szczęki, sprężynki, bębny, linki ręcznego. Ostatnio pomyślałem, że wyreguluję sobie hamulce ręczny na "brzytwę". Z książki "sam naprawiam" wyczytałem że przy bębnach jedyną regulacją hamulca ręcznego są nakrętki napinające linki przy dźwigni. Jednak tu pojawia się problem, gdyż nakrętki nakręciłem do momentu aż skończył się gwint na linkach, a ręczny i tak łapie dopiero na 6 ząbku na tyle żeby auto nie staczało się na górce(z ciekawości zdjąłem jeden bęben żeby zobaczyć czy przy nim nie da się jakoś wybrać linki, ale nic tak nie znalazłem). Czytałem kiedyś że ręczny w bębnach da się zrobić tak że zrywa przyczepność na suchym asfalcie, ale jak to zrobić? Może powinienem pod te nakrętki na linkach przy dźwigni nasunąć jakieś tulejki, żeby jeszcze bardziej je wybrać?

 

A, dodam od razu, że regulacja śrubą rzymską rozpychającą szczęki w bębnie raczej nic nie da, bo w bębnach szczęki same się ustawiają i śruba ta służy jedynie to ich wstępnego ustawienia (wg. "sam naprawiam" przynajmniej)

 

Pozdrawiam, Karol

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

jak nie idzie :) wszystko idzie - zrób tak:

 

1. Poluzuj śruby na linkach pod dźwignią - zrób dużo luzu

2. Regulatorem na szczękach ustaw je tak żeby odległość od bębna była jak najmniejsza ale koło swobodnie się obracało - UWAGA! - sprawdź czy aby na pewno dobrze złożyłeś regulator - jeżeli wstawiłeś go odwrotnie lub nie działa na nim blokada to będzie się zawsze cofał na maks i regulacja nic nie da,

3. Podciągnij linki przy dźwigni ręcznego tak żeby łapał na 1-2 ząbek - na podnośniku już powinno zablokować koła tak żeby nie dało się ich obrócić ręką - podczas jazdy konieczne będzie podciągnięcie do 3-4 ząbka (masa auta zrobi swoje).

 

 

I musi działać - miałem kilka beemek i wszystkie miały ręczny jak brzytwa. Tylko dobrze go wyreguluj - jeżeli nie umiesz podjedź na warsztat zajmujący się hamulcami - na pewno ci to ustawią - zakładając że masz wszystko sprawne w układzie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak podstawa to samoregulator przy szczękach by go dobrze ustawić. Niby ma sam się regulować, ale jakoś to nie działa specjalnie jak ma 20 lat. Jak nie wiesz jak to daj do mechanio. Ja w e30 po regulacji ma ręczny na 4 ząbki i blokuje koła jak malina. Raz na 5 tyś musze podjechać i podregulować ten regulator bo jakoś szybko mi ginię ręczny.

 

PZDR>

Opublikowano

Pragnę powtórzyć, że nie mam u siebie tarczobębnów a same bębny.

Jak regulowałem ostatnim razem, to próbowałem ustawić tym regulatorem szczęki ale wyglądało na to że ustawione są dobrze, gdyż już nawet niewielkie ich zbliżenie skutkowało ocieraniem o bęben ...

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
A tak sobie pomyślałem- tak na dobrą sprawę, to co złego się stanę jak po prostu naciągnę linki aż będzie łapać ręczny?
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.