Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ale te filtry nie nadają się do mojego modelu 318d m47 n2 :norty:[/quote

 

Mam taki sam motor jak ty i najechałem z tymi filtrami 160 tysi.silnik bajeczka wydech czysty susy żadnych przedmuchów wycieków polecam.

Opublikowano

Ale te filtry nie nadają się do mojego modelu 318d m47 n2 :norty:[/quote

 

Mam taki sam motor jak ty i najechałem z tymi filtrami 160 tysi.silnik bajeczka wydech czysty susy żadnych przedmuchów wycieków polecam.

U nas jest niby cała odma do wymiany

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odświeżę temat. Wymieniłem wszystkie uszczelki za turbiną, intercoolerem i dalej do kolektora ssącego, uszczelniłem przewód od pokrywy zaworów w stronę dolotu do turbo i po 1000km zauważyłem płyn przy dwóch ostatnich wtryskach. Myślałem że to olej napędowy wydostający się z pod wtrysków ( czyli podkładki do wymiany) ale nie to jest raczej olej. Z dedukcji wychodzi mi że to okolice odmy, czy może być tak że jak po uszczelniałem całość to zaczęło coś się sączyć przy odmie ? Czy można coś z tym zrobić? Wiem że domy się nie wymienia ale czy może czyści? uszczelnia ?
Opublikowano

Wydechowy?

 

Poczytałem jeszcze i jest temat o zdarzających się piknięciach pokryw zaworów które w tym silniku są zespolone z odmą, muszę na to zerknąć.

Opublikowano
Kolego, to ze odma w silniku n47 (bo chyba o tym mowisz) jest bezobslugowa, to nie znaczy, ze nie moze sie uszkodzic i jej sie wtedy nie wymienia. Wymienia sie,tylko nie sam wklad, tak jak w starszych silnikach, ale cala odme.
Opublikowano
ja bym na Twoim miejscu kupil sam wkald ten parciany ktroy przyjmuje ten olej ,ja ostanio wymineilem cala odme to bylo w wakcje ,ale juz zamowilem ten sam wkald i bede go zakladal w najbliszym czasie :cool2:

decyzja nalezy do Ciebie

wkłady parciane były w starszych silnikach i nie do konca sie sprawdziły, dlatego wymyslono separator plastikowy. rok temu przy wymianie oleju wymieniłem separator plastikowy na ten filterek parciany bo tak mi ktos doradził. 5000km i wszystko w dolocie zaolejone egr interkuler, przepustnica. wczesniej przed wymianą wszystko było suche. z tej rury ktora wpada do dolotu az kapało olejem. teraz wymieniłem z powrotem na nową odme + separator plastikowy. nie jest prawdą ze parciany filterek zatrzymuje olej. olej przez niego przesiąknie i leje sie z niego po pewnym czasie jak z mokrej szmaty

Opublikowano
:cool2: tak to jest jak sie poprawia fabryke

działałem po wpływem innego uzytkownika tej marki, dla mnie to była nowość, a znajomy miał przekonującą gadke. no ale teraz ju wiem ze sie fabryki nie poprawia a szczególnie BMW

Opublikowano

Spokojnie, wafeltom to ortodoks więc ma takie zadanie :wink: ale w tym konkretnym przepadku ma rację.

 

ja u siebie będę musiał wymienić uszczelki pod pokrywą. Prosta i dość szybka robota.

Opublikowano
Tyle to ja wiem, ale problem raczej jest gdzieś indziej, a mianowicie nie na uszczelkach pokrywy, tych małych które są na około wtrysków.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4083&hg=11&fg=15

 

pozycja 2 na zdjęciu.

 

Problem zdiagnozowany, jutro wymieniamy uszczelkę pokrywy i będzie po temacie. Po prostu 1 z czterech małych uszczelek wewnętrznych puszcza olej i dlatego zbiera się przy wtrysku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymienili odme parcian na plastikowa,poniewaz malo kto wymienial odme i silniki hu..strzelal ,jeste jeden przypadek na forum co nie wymienil parcianej odmy i podczas duzych mrozow zamarzla,po przejechaniu kilku km zrobilo sie takie cisnienie ze wywalilo korek oleju ,bagnet i rozj...silnik :mad2:

a ta nowa plastikowa jest bezobslugowa ,a ta mebrana co w niej znajduje sie jest bardzo wytrzymala

  • 5 lat później...
Opublikowano

Panowie poci mi się miejsce przy uszczelce numer 7

cceaf4b6c43c.png


Mam już ją kupiona nową i chce ją wymienić. Czy trzeba ją olejem przesmarowac przed montażem czy nie ?

Opublikowano
Cześć, nie trzeba smarować. Niby po co. Pomyśl lepiej o tym czemu ten olej tam jest. Powinno go tam nie być. Jeżeli to przez odmę to zainstaluj sobie oil catch tank-a (o ile masz sprawny seperator). Jeżeli to przez turbo to pomierz ile go tracisz i zastanów się nad rozwiązaniem tego problemu: regeneracja, inne turbo... Rzadko się o tym mówi ale olej który przez dolot dostaje się do komory spalania podnosi temperatura spalania i może uszkodzić wtryski. W sumie to, fakt, że przez Twoją uszczelkę olej kapie nie jest taki zły bo ten olej nie leci do silnika. Jak uszczelnisz to olej w całości pociśnie dalej i będzie się spalał razem z ropą i powietrzem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, to jest separator odmy. Wymieniasz na nowy i nie sprawdzasz. Przynajmniej ja tak robie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.