Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, latam wozem jak widać przy opisie, z powodu drożyzny oleju odpuszczam powoli swapa na diesla 204km

od zawsze podobały mi się e39, chciałem M ale ciężko kupić, drogi serwis itd

zobaczyłem dziś ogłoszenie tej http://moto.allegro.pl/bmw-540-e39-manual-2002-2003-i2049260193.html

 

mam parę pytań do użytkowników, wiem że jest opcja szukaj ale nie ogarnąłem tego

- jakie jest rzeczywiste spalanie w mieście w manualu, mam dość ciężką nogę, pewnie jak kupie 4.4 to założę gas

przypuszczam że benzyny to wciąga 14-18 a gazu koło 20stu

- obecnie mam sportowe zawieszenie fabryczne, manuala - cenie sobie to że trzyma się gleby i można ostrzej pojeździć

słyszałem że 5tka bardziej oporna jest i klockowata

- robię koło 20 tysi rocznie, więcej w mieście, zamulać nie umiem, niecierpie automatów

nie wiem jak się ten 4.4 sprawdza w gazie, w manualu itd

- jaka butla wejdzie w miejsce koła zapasowego, czy rzeczywiście zawsze śmierdzi gazem w gazowanych, jak ten silnik gas znosi

- nie oszczędzam na samochodach, zwykle pakuje siano a potem sprzedaje bez zwrotu połowy kosztów

wkładam orginały, leje orgionały itd

- interesuje mnie duża moc, podoba mi się klasyczny wygląd e39,faktem jest że nigdy nie kierowałem e39 ale jeździłem jako pasażer

nie wiem jak się jazda e39 ma do jazdy e46, bo z e46 jestem zadowolony, niska, trzyma sie gleby

ale jak mam swapa robić na silnik z 330d to siana dużo pochłonie a olej napędowy drożeje to myślę że może nie ma sensu

- jak e39 konstrukcyjnie wypada i wytrzymałościa, bo silnik przypuszczam jest udany i trwały i mnie upierdliwy niż 320d w mojej

 

jak możecie to proszę o opinie, przemyślenia, fakty i doradztwo

Opublikowano
Kolego więc tak: Gaz znosi dobrze ten motor tylko dobry gaz i gazownik, mi wychodzi ok. 16-18 gazu w mieście przy dynamicznej jeździe, automat wcale nie zamula, prowadzi się bardzo dobrze (miałem przed tym e46 coupe więc mam co porównywać), dużo wygodniej niż w e46, nie jest oporna, nic nie śmierdzi gazem (mam w kole zapasowym butlę), konstrukcja w miarę dobra, lubią czujniki siadać (wałka rozrządu i wału korbowego), cewki 8 sztuk wiadomo (ale dźwięk super, nie potrzeba radia) trochę droższy w utrzymaniu, zawiecha, płyny itd. U siebie musisz uważać jak coś bo jest tam vanos (jak padnie duże koszta) u mnie nie ma ich na szczęście i po 2001r lubią padać pompy, a te z przed liftu są nie do zajechania. Lubią też puszczać uszczelki pod pokrywami zaworów więc przed kupnem zwróć uwagę :!: Jak coś to pytaj. Powodzenia :D
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

1) mam automat i jest pierwszym w mojej karierze... też byłem do nich nastawiony negatywnie, jednak diametralnie zmieniłem zdanie... na miasto szczególnie wygodny, poza tym jest w BMW jest step-tronic, więc masz tryb sport, manual, automat. Ale przy 4.4 zwłaszcza w mieście na automacie nawet 2 tys. obrotów nie przekracza, a i tak startujesz na światłach i reszta zostaje w tyle... ;-) Spalanie miasto: 16-18 l/100km LPG i to realne mierzyłem tankowaniem i komp zresztą podobnie pokazuje. W manualu może osiągniesz jeszcze mniej... ale powiem Ci, że gdybym miał manuala to zmieniał bym biegi pewnie ok 2 tys. obrotów, a automat zmieni je znacznie niżej... co przekłada się na spalanie... i lipą okazują się opinie, że jak spala 16l benzyny to gazu wezmie 20l ... g...o prawda :D Poza tym uważam, że prędzej znajdziesz automat ze zdrowym silnikiem niż manual.

 

2)też mam zawieszenie m-technik i będę wymieniał w kwietniu amory, sprężyny, poduchy. Też kasy na auto nie żałuje.. i kupuje oryginalne części: tu amory sachs dla m-technik komplet (przód, tył) ok. 2000 pln... i nie ma dużego wyboru dla tego zawieszenia, sprężyny Eibach Pro kit 600 pln (najbliższe ori, pierwszy stopień obniżenia) a reszta zawieszenia w V8 jest droższa niż w reszcie trochę :? ....

 

3)dobra instalacja typu STAG lub PRINS + dobry mechanik "gazownik" i zero problemów... Ja mam stag 300 i rewelacja, nie czujesz przejścia z benz. na LPG i odwrotnie, pilnować tylko wymian eksploatacyjnych i tyle... Z tymi silnikami i LPG nie ma większych problemów, znoszą gaz bardzo dobrze (warunek to dobra i profesjonalnie założona instalacja)

 

4) mam butle w kole zapasowym chyba maksymalną możliwą do upchnięcia i wchodzi mi ok. 56-59 l LPG więc ok (ostatnio na trasie (troszkę miasto) zrobiłem 415 km na butli), co do zapachu LPG czasami stojąc w korku czuć go... ale włączasz obieg wewnętrzny i po problemie.

 

5) też jestem za oryginałami i takie części zakładam, czasami kupuję lepsze oryginałów jeśli są (np. tarcze hamulcowe) Uważam, że pózniej auto odwdzięcza się bezawaryjnością..

 

6) koników ma wystarczającą, co prawda lekka jak piórko też nie jest ale na nasze drogi to pocisk, przy 4,4 nawet nieświadomie "wydymasz" większość na światłach.. . Brzmienie silnika .. poezja.

 

7)silnik przy regularnych wymianach eksploatacyjnych- bez obsługowy praktycznie, oczywiście to też nie jest salonowe auto i nikt nie kupuje 4.4 litra by jezdzic do Kościoła :D więc jak pisał Krys32 coś może być do wymiany poza olejem... (czujniki itp)

 

Reasumując gdybym miał kupić auto jeszcze raz to tylko BMW ( zresztą innego już nie kupię :) i w rozsądnych pieniądzach to E39 i własnie z motorem 4,4 (komfort, brzmienie, osiągi) na M5 mnie nie stać :cry:

 

Największy problem masz przed sobą, kupić zdrowy egzemplarz.........

Edytowane przez gatewayfl
Opublikowano

Pamiętaj iż jest to 10-cio letnie auto i będzie potrzebowało sporo uwagi ze strony użytkownika. Poza tym nigdy nie wiesz co kupujesz. Radzę sprawdzić auto czy nie było ukradzione.

Bardzo Ciężko jest znaleźć coś godnego uwagi. Co do pytania mogę powiedzieć to co mój kolega mi przekazał. Powiedział tak... Pali ile wlejesz i nie warto o tym myśleć bo można osiwieć. Jeśli robisz 20000km rocznie nie baw się w gazowanie. Nie to, że jestem przeciwny ale nie wiem czy tak naprawdę to Ci się opłaci. Za rok czy dwa i tak zechcesz zmienić auto a auto z gazem jest trudniej sprzedać.

Pozdrawiam i powodzenia w znalezieniu perełki.

Opublikowano

Witam

 

Ja właśnie wystawiam swoją E39 2002 r. na sprzedaż. Jest w automacie i nie ma mowy o zamuleniu. Nawet gdybyś się nie starał i tak będziesz pierwszy.

Jest to wersja exklusiv . Mniej niż 35 tyś. nie biorę

Opublikowano
Ok. Na pewno to zrobię . Ale dopiero dzisiaj zostały zrobione zdjęcia i zastanawiam się jeszcze nad ceną wywoławczą . Auto ostre jak przecinak i szybkie jak błyskawica.
Opublikowano
Musisz dokładnie wszystko przejrzeć,pamiętaj :!: To, że 4.4 jest szybkie to każdy wie. Ja kupiłem swoją i pechowo włożyłem w nią 11tys. ale jest ogarnięta już na 100% (w końcu), myślałem, żeby Ci moją zaproponować jednak się rozmyśliłem bo kupie inny duży silnik i znów kasę wkładać to bez sensu, a te pieniądze i tak się nie zwrócą :D
Opublikowano
Jak najbardziej manual jest ok, także do lpg. Podstawa to gazownik który zna V8 a będzie super. Jedyna i największa wada tego modelu to vanos. Najlepiej sprawdzić przy odpalaniu na zimno i też nie zawsze go słychać jak jest już do roboty /ślizgi, łancuchy rozrządu itp./. Jak "zagrechocze" to długo nie polata a koszt naprawy tak od 5000 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.