Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

mam następujący problem, mianowicie brak mocy silnika i odcina go już przy 3500 rpm. po wpięciu do testera diagnostycznego wychodzi kod usterki nr: 26 Zasilanie napięciem B+. nie wiem gdzie zacząć szukać usterki. samochód to bmw e38 740 z 94 roku. sprawdzałem piny w sterowniku silnika czy gdzieś może nie ma napięcia lub masy ale wszytko jest ok. Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów.

mam następujący problem, mianowicie brak mocy silnika i odcina go już przy 3500 rpm. po wpięciu do testera diagnostycznego wychodzi kod usterki nr: 26 Zasilanie napięciem B+. nie wiem gdzie zacząć szukać usterki. samochód to bmw e38 740 z 94 roku. sprawdzałem piny w sterowniku silnika czy gdzieś może nie ma napięcia lub masy ale wszytko jest ok. Z góry dziękuje za pomoc

 

 

Witam kiedyś miałem coś podobnego, to znaczy kiedy wskazówka obrotów przechodziła ponad 3000 odcinało i samochód nie miał siły do momentu kiedy zgasiłem i uruchomiłem auto ponownie. Wymieniłem wtedy cewkę i przeczyściłem kostkę do niej i wszystko wróciło do normy, w sumie to się działo w 750-tce

ale możesz sprawdzić u siebie czy tam nie tkwi problem, może akurat to coś poprawi.

Opublikowano
Dzisiaj podmieniliśmy komputer i problem nie znikną. Cewki mam zamówione w poniedziałek mają być, dwie fajki są urwane więc trzeba je wymienić. dam znać co i jak.
Opublikowano
Dzisiaj podmieniliśmy komputer i problem nie znikną. Cewki mam zamówione w poniedziałek mają być, dwie fajki są urwane więc trzeba je wymienić. dam znać co i jak.

 

 

Po wymianie uszkodzonych części, jeżeli nie poprawi się proponuje podłączyć pod komputer u jakiegoś dobrago znachora pod dis ewentualnie inpę.

Czekam na relacje czy się coś poprawiło po wymianie cewek?? :D

Opublikowano
po wymianie cewek nic się nie poprawiło, dalej wychodzi ten sam błąd na testerze diagnostycznym nr 26 nieprawidłowe napiecie lub brak napięcia bieguna +. do 4500 rpm silnik chodzi normalnie powyżej go odcina.
Opublikowano
Sprawdź może stan akumulatora. Te samochody potrafia zwariować, nie wiedzieć czemu, jak maja słaby aku.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W moim bmw mam ten sam problem. Ten sam silnik i rocznik czyli 4.0 v8 z 1994r.. u mnie wkreca sie do 3 tyś obrotów i odcina zapłon ... Wydaje mi sie że może to być spowodowane zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni, ale to tylko moje domysły...Świece mam zmienione cewki sprawne, filtr powietrza nowy akumulatro też wymieniłem. Daj znać jak znajdziesz przyczyne awarii. Ja też bede szukał i w razie czego napisze co było przyczyną..
Opublikowano
kostek650 i jak znalazłeś jakąś przyczynę ? co do oleju w skrzyni to raczej nie, u mnie skrzynia manual i olej jest napewno.
Opublikowano

A czy któryś z kolegów wymieniał filtr paliwa? Gdy filtr jest zapchany, to pompa nie ma siły pociągnąć benzyny i wtedy wystepuje zjawisko odcinania. To, przy jakich obrotach odcina, zależne jest od stopnia zatkania filtra.

Końcowym efektem zatkanego filtra jest śmierć pompy, czasem powolna i wtedy też silnikiem szarpie, bo mu brakuje paliwa na wyższych obrotach, a czasem jest to sudden death i wtedy możesz stanąć na środku skrzyżowania...

Opublikowano
filtr nowy, pompa nowa, czujniki położenia wału i wałka nowe, instalacja elektryczna silnika też wymieniona i dalej nic.
Opublikowano
sprawdzaliśmy jeszcze parametry silnika, i jak się okazało sterownik cały czas czyta temperature 159 stopni, reszta parametrów jest w normie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jesli odczytuje taka temperature silnika , to to jest głowna przyczyna zawsze bedzie odcinac, miałem taki sam problem z 5 e 39 tylko to było pare lat temu nie pamietam własnie jak uporałem sie z problemem, resset kompa nie pomaga , dalej pokazuje ten sam bład???/
Opublikowano
sprawdzaliśmy jeszcze parametry silnika, i jak się okazało sterownik cały czas czyta temperature 159 stopni, reszta parametrów jest w normie.

 

Hej, taka temperatura oznacza zwarcie w czujniku temperatury cieczy. Chyba, że chodzi o temperaturę powietrza w dolocie, również zwarcie. Może być też zwarcie w wiązce lub kostce(na przykład zalana wodą).

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Oczywiście temperatura cieczy jest duża. Błąd dalej wychodzi taki sam nieprawidłowe napięcie B+. wymieniliśmy czujnik i wymieniliśmy instalacje elektryczną silnika i nic sie nie poprawiło więc zwarcia w instalacji raczej napewno nie będzie. przeglądne instalacje jeszcze raz i dasm znać czy sie udało ;)
Opublikowano
Oczywiście temperatura cieczy jest duża. Błąd dalej wychodzi taki sam nieprawidłowe napięcie B+. wymieniliśmy czujnik i wymieniliśmy instalacje elektryczną silnika i nic sie nie poprawiło więc zwarcia w instalacji raczej napewno nie będzie. przeglądne instalacje jeszcze raz i dasm znać czy sie udało ;)

 

A mierzyliście miernikiem przed wymianą instalacji, bez tego szkoda roboty. Jeżeli rezystancja jaką widzi komputer jest prawidłowa, a głupoty są w Inpie, to możliwe, że padł komputer.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam. Opisywałem ostatnio problem z moim autem m60 ze skrzynią 5hp30 zielona tabliczka.. Odcinało mi zapłon przy 3500 czasem przy 4500 obr.. Wyswietlał mi sie błąd o słabej bateri w kluczyku. Dziś ja wymieniłem i auto cudownie odrzyło.. Obrotomierz kręci sie do końca zadnych szarpań..Koszt naprawy 2zł .. Pozdrawiam
Opublikowano
Hmm jednak sie myliłem. Problem znikł na jeden dzień .. Ale za to jaki to był dzien heheh w końcu mogłem sie pocieszyć silnikiem 4.0 .. Fakt teraz auto kreci mi sie do ok 5000tyś obr ale znów szarpie.. Niebawem jade podpiąc sie pod komputer..Ale za to mam juz pewnośc że to jakaś drobna usterka choć przyznam że bardzo denerwująca.Myślę że to będzie jakiś czujnik..
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, u mnie jest baradzo podobny problem. Mam 740 z 95. Kreci sie podobnie jak u kolegow i zaczyna kichac strzelac, cos ja poprostu blokuje, jakby brakowalo powietrza albo benzyny. Mialem kiedys podobny problem w Kawasaki tez nie chcial sie wkrec, byl zapchany filtr powietrza. Dochodzi mi bez problemu tak do 5 rpm moze nawet wiecej, w spokojnej jezdzie nie robi to problemu ale na sporcie skrzynia nie chce przebic na nastepny bieg bo silnik nie dochodzi do wlasciwych obrotow. Co to panowie moze byc?
Opublikowano
Panowie a sprawdzaliście pompę paliwa??? Może to właśnie ona nie podaję właściwej dawki paliwa wtedy auto przerywa i nie wkręca się jak powinno.
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.