Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, podobno w audi padają, w mercedesach szarpią a te z forda to porażka... Prawda jest taka, że we wszystkich tych samochodach włącznie z bmw montowane są skrzynie tych samych producentów (z małymi wyjątkami), tak samo jest z webasto i turbinami, wkładami poduszek powietrznych (np. made in poland - częstochowa) no i pewnie z jeszcze innymi częściami, których nawet nie wiem.

Jeśli ktoś dobrze serwisował skrzynię (olej właściwy i filtry), nie ciągnął dwu tonowych przyczep albo nie rozpędzał się na wstecznym do 90 km/h to nic ze skrzynią nie powinno się dziać. W sumie to czy to do 3,0d czy do 4,4 benzyny montowana jest ta sama skrzynia. Wydaje mi się, że te średnio 218 KM nic skrzyni nie zrobi.

Pozdrawiam

Opublikowano
z tymi skrzyniami to roznie jest.Ja swoja kupowalem w 2004 r prosto z salonu z przebiegiem 1200km.Po zrobieniu 140tys skrzynia sama z siebie padla.Moj kolega sprowadzil X z Belgi rok pozniej z przebiegiem 80tys i 2003 r i az do tej pory nic nie robil ze skrzynia a ma juz nalatane ponad 300tys.
Opublikowano

Ja mogę dodać opinię o swojej e53 3.0i z lpg które kupiłem 2 lata temu od kolesia który użytkował też 2 lata, łącznie 4 lata na lpg i wymieniłem lub naprawiłem pewne rzeczy:

- klocki,

- oleje,

- tarcze hamulcowe,

- czujniki pdc,

- wsporniki klamek w drzwiach,

- mechanizm opuszczania szyb,

- żarówki ksenonowe

- 2 sondy lambda

- czujnik położenia wału (niedawno)

- teraz muszę (bynajmniej takie są objawy) czujnik wałka rozrządu

 

Może ktoś powie że sporo, może ktoś powie że najgorsze rozwiązanie najmniejsza benzyna + gaz, może źle że manual...

(dodam że przed kupnem też się bałem, czy podołam w razie jakiejś awarii) także ile użytkowników tyle opinii ale się kolego nie bój przed zakupem X-sa sporo części jest tańszych niż się Ci wydaje,

 

Ja bym wybrał osobiście benzynę i jeśli cię stać to lej Pb a jeśli nie to zakładaj lpg (tylko porządnie za porządne pieniądze) i śmigaj

A tak z ciekawości to ile kolegom z lpg pali w mieście i na trasie?

Pozdro dla X-menów

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja przed zakupem e53 długo rozważałem benzynę, marzyło mi się 4,4 V8. Przejechałem się 3 takimi. Niestety osiągi mnie nie powaliły a spalanie co by nie było spore. Może diesel teraz jest droższy, ale i tak wypada na korzystniej. Mi spala około 12l ON w okresie gdy człowiek cieszy się nowym nabytkiem ;)

 

Widze kolego że miales kilka e38 a teraz X5. Własnie się zastanawiam między tymi dwoma modelami. Czy warto dopłacac te ok. 20 tys zł żeby zamiast e38 2000-2001 kupić X5 z lat 2001-2002 ?

 

E38 zawsze mialo opinię najlepszego i najtrwalszego BMW, co do X5 opinie są już podzielone...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Trudno mi porównywać E38 z E53. To są zupełnie 2 różne samochody aczkolwiek mają mechanicznie ze sobą więcej niż nam się wydaje. X em jeździ mi się super. Oczywiście nie jest taki zwinny jak e38 ale nadrabia 4x4 i widokiem z góry na drogę. E38 jest bardziej komfortowe, lepiej wyciszone i siedzi się jak w najwygodniejszym fotelu czekając na ulubiony film. Żeby kupić teraz dobre E38 to trzeba mieć naprawdę duuużo szczęścia i cierpliwości. Jeśli chodzi o X-y wydaje mi się, że jest lepiej pod warunkiem, że nie kupujesz w komisie. X5 jest konstrukcją hmm eksperymentalną bo chyba pierwszy suv bmw ale też zastosowano w nim sprawdzone rozwiązania np. z E38. Wiele podzespołów jest takich samych. Naprawy mechaniczne wcale nie będą droższe niż w e38 czy E39 i E46 bo montowane są te same skrzynie i motory.

Napewno droższy będzie serwis jeśli chodzi 4x4 no i większe zużycie paliwa. Dla porównania E38 z 3,0D paliła mi średnio 8l ( potrafiła też 11l ale i też 6,7l na trasie ) za to X teraz średnio jest na poziomie 12-13l co uważam na 2 tony i stały napęd 4x4 plus czasami krakowskie korki za całkiem niezły wynik.

 

Oferta samochodów jest bardzo bogata. Znajdź gdzieś w pobliżu gdzie mieszkasz ze dwa E38 i dwa E53 a następnie jedź na jazdę próbną ( nie musisz ich kupować przecież, a zawsze to lepiej doświadczyć na własnej skórze co wygodniejsze )

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chce Sprzedac swojego choc to Anglik ale ma kierownice po lewej stronie rok 2006.z pazdziernika,3.0d 218.

Pelna historia servisowa od nowosci w BMW przegieg to 95k,nastepny przeglad to na przebiegu 98k.

Przeglady i wymiany oleju robie co 12k mil.

Jestem jego drugim wlascicielem juz 4 rok.

Nowe opony z przodu Continental cross contact-255,tyl Bridgestony Duraler 285,nowe 6szt. swiece zalozone 2011-12,i tydzien temu nowy w pelni zregenerowany w Pl. modul sterujacy.Bi Xenon skretny zadkosc.

Czarna skora panorama dach i wszystkie prawie dodatki z tego co sie orietuje to mam 90% pelnej opcjii.

mam nawet tylne siedzenia regulowane elektrycznie,zawieszenie pneumatyczne tylko z tylu,wyciagana podloge bagaznika.

Hak(zamontowany w salonie i 2 kluczyki i pelen uchwyt w bagazniku, moze uzywany tylko z 5 razy ale przezemnie glownie do bagaznika rowerowego ktory tez moge sprzedac,box dachowy Exodusa.belki dachowe do bagaznika aero zamykane na kluczyk i 2 jeszcze uchwyty na rower wszystko marki BMW.

 

Jesli jest ktos zainteresowany to prosze o kontakt na PW.

Posiadam pelna dokumetacje zakupu tego auta w salonie w 2006 i wszystkie faktory nawet na wymiane oleju czy zarnika Xenonu.

 

Plus komplet dokumetow potrzebnych do rejestracji w Pl,plus Homologacja Europejska-bez problemu rejestracja w Pl. auto jak z Niemiec tylko ze jezdzone w Angli.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli masz na tyle kaski: kup x5 po lifcie.silnik nie istotny.wszystkie sa dobre.diesel mocny.

 

Po lifcie zrezygnowano ze stałego napedu na 4 koła i wprowadzono X-drajwa.

I w zwiazku z tym mam pytanie:

Teraz zastanawiam sie własnie miedzy przedliftem i poliftem i zastanawiam sie który układ jest lepszy. Który jest mniej awaryjny? Który lepiej sprawdza sie w praktyce - śnieg, mokra droga?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.