Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oto możliwe rozwiązania skrzypiącego zawieszenia, głownie na progach zwalniających:

 

- Bałwanki przedniego amortyzatora (widoczne gołym okiem, nad sprężyną)- problem dotyczy serii 1 i serii 3 wyprodukowanych do kwietnia lub listopada 2010 (nie wiem który miesiąc dotyczy którego modelu) - u mnie (E91, Maj 2010) wymieniono na takie w kolorze zółtym (nie wiem na jakich wyjechał z fabryki, może tez w tym kolorze?) i jest cisza.

 

- Mocowanie przedniego stabilizatora - tylko w wersjach ze standardowym zawieszeniem (nie-M-pakietowym) - nie znam okresów produkcji - należy wymienić na nowe (poprawione?). M-pakiet ma inny stabilizator, z którym gumy są zintegrowane coś takiego nie ma prawa skrzypiec.

 

Od zaprzyjaźnionego pracownika salonu dowiedziałem się również, ze E90/E91 w wersji z zawieszeniem M-pakietowym maja inne nastawy (min negatyw ale to akurat żadna nowość) - które lepiej się sprawdza na naszych drogach, niż seryjne zawieszenie.

Z mojego doświadczenia mogę potwierdzić, ze M-pakiet jest wolny od efektu 'ciągnięcia kierownicy' w kierunku dołka przez który samochód przejeżdża, w przeciwieństwie do E60 która na standardowym zawieszeniu miała ten efekt bardzo silny.

 

Jeśli macie inne rady-pewniaki to zapraszam do dopisywania w tym temacie.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Miałem również problem ze skrzypieniem tyłu. Wiocha na maksa jak się po progach jeździło. Wymiana tulei wachacza i problem zniknął. 400pln z częściami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie też lekko skrzypi w tylnym zawieszeniu i słychać to tylko na kamienistej drodze przy małej prędkości i tylko na zewnątrz pojazdu (czyli wielkiej tragedii nie ma). Zaczęło się to zimą w największe mrozy. Myślę że miała też w tym swój udział sól. Może spryskanie któryś elementów np sprayem silikonowym załatwiła by problem (niestety nie mam dostępu do podnośnika oraz kanału).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Miałem również problem ze skrzypieniem tyłu. Wiocha na maksa jak się po progach jeździło. Wymiana tulei wachacza i problem zniknął. 400pln z częściami.

 

Potwierdzam..skrzypi tuleja wahacza tego u samego dołu przy tylnym kole..można pozbyć się skrzypienia na jakiś czas wstrzykując olej, smar strzykawką w część gumową tulei

Opublikowano
mi podobnie jak u kolegi zaczelo sie w wielki mrozy, reż ratuje sie pryskaniem sprayu, bo nie mam czasuzostawic auta teraz dla takiej blachostki, jak pojdzie na przeglad to tez wymienie. Ja go podnosze na lewarku i jest dostęp, nie trzeba kanalu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mnie dopadł ten problem po zimie na początku wiosny. Próbowałem smarować ale na dłuższą metę nie przyniosło oczekiwanych skutków. Tuleje były wymieniane rok wcześniej więc nie będę ich wymieniał co roku bo to chyba nie możliwe aby się tak szybko zużyły. Poszedłem wiec dalej i... podniosłem samochód na lewarek, ściągnąłem koło i dokładnie umyłem całe nadkole wraz z zawieszeniem z obu stron. Efekt jest super bo jak dotąd (2 miechy) nic nie skrzypi :D także polecam spróbować przed wymianą :)

 

pozdro :P

Lewy pas to nie kółko różańcowe.
Opublikowano
Wystarczy poluzować śrubę mocującą tak by tuleja zmieniła położenie iii - błoga cisza, oczywiście nie zaszkodzi też wstrzyknąć olej pod zabezpieczenie gumowe tulei :D
arti200. Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.