Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zastanawiam się nad dodaniem paru koni do mojego BMW. Martwi mnie tylko ten automat. Słyszałem dwie opinie, jedna mówi że ASB wytrzyma do 500 NM a druga wersja to że zaprojektowana jest do 420 NM. Na stronie 44tunig.pl wyczytałem, że mogą wzmocnić silnik do 230 KM i 510 NM. Napisali tam: "W przypadku silników ze skrzynią automatyczną ustawienie „wstępnych nastawów pracy skrzyni” zawartych z sterowniku silnika

". Proszę o radę kolegów, którzy wzmacniali swoje 530d w automacie.

Opublikowano
witam,zakłądając ze masz skrzynie w idealnym stanie i z niskim przebiegiem wytrzyma ona podniesienie nm powiedzmy bezpiecznie sobie zrobisz do 480nm ale z seryjnym silnikiem te skrzynie gm sobie nie dają rady jesli są jest pedał w podłodze.moim zdaniem nie warto o zwiekszac ryzyka awarii skrzyni.wytrzyma ona chipowanie ale jak długo? nie wiadomo moze dłuzej niz nam sie wydaje ale tego nie wiadomo.wzrosnie spalanie napewno.wiec sie to nie kalkuluje.chyba ze chcez miec lepsze przyspieszenie i liczysz sie z tym ze jak sie sypnie cos za jakis czas to naprawisz.a jesli nie lubisz wydawać na naprawy to nie chipuj tego auta ma wystarczające osoągi 8 s do setki ci wystarczy czy tam 8.5. i ciesz sie z pieniedzy w portfelu:) moim zdaniem lepsza jest radosc z bezawaryjnego i ekonomicznego auta niz z lepszego rpzyspieszenia
Opublikowano

Witam to ja dorzucę swoję 3 grosze

1. omijaj 44 tuning dalekim łukiem

 

2. Moja 530d już 10 lat śmiga bezawaryjnie 230hp i 510nm na skrzyni ZF :)

 

Masz GM to lepiej darować sobie podnoszenie mocy.

Seryjna moc jest wystarczająca do zwykłej jazdy aczkolwiek

w dzisiejszych czasach 8,5 do 100 to słaby wynik.

Zależy kto jak użytkuję auto.

Opublikowano
Dużo zależy też od firmy jaka będzie to robiła. Mi znajomi podnieśli do 301km i bodajże 442Nm (nie pamiętam dokładnie) i nic się nie dzieje złego choć nawet nie wiem jaką mam skrzynie :D
Opublikowano

A od czego zależało że w 530d jedni mają skrzynie ZF a inni GM?

I jak je rozróżnić która jest w samochodzie?

Opublikowano

Seryjnie 530d i słabsze jednostki diesla

fabryka wypuszczała tylko ze skrzyniami GM.

U mnie trafiło się tak, że Niemiecki właściciel wsadził ZF

bo GM padł i nie było sensu znowu wkładać GM.

Napewno ZF radzą sobie z momentem i mocą.

Wkładali ZFy do 7er.

Jak masz wolny grosz, szukaj niezajechanego ZFa i podnoś moc :]

Im więcej mocy tym bezpieczniej można się poruszać po polskiej dżungli.

Nie mówię, że GM to ostatnie padło

jak dbasz to masz i już

trzeba pilnować wymiany oleju i nie katować.

Opublikowano
Seryjnie 530d i słabsze jednostki diesla

fabryka wypuszczała tylko ze skrzyniami GM.

U mnie trafiło się tak, że Niemiecki właściciel wsadził ZF

bo GM padł i nie było sensu znowu wkładać GM.

Napewno ZF radzą sobie z momentem i mocą.

Wkładali ZFy do 7er.

Jak masz wolny grosz, szukaj niezajechanego ZFa i podnoś moc :]

Im więcej mocy tym bezpieczniej można się poruszać po polskiej dżungli.

Nie mówię, że GM to ostatnie padło

jak dbasz to masz i już

trzeba pilnować wymiany oleju i nie katować.

 

Już rozumiem. Zdziwiłem się, jak napisałeś że masz ZF'a :D

ZF z jakiego modelu pasowałby? Mógłby być z 530i?

Przy okazji, jaki masz czas do setki?

Opublikowano (edytowane)

są fabrycznie skrzynie GM w 30d, które są robione do 500 nm.

A5S390R YP - 5L50E YP (oznaczenie GM) montowane od 2002.

Edytowane przez reemo
Opublikowano
są fabrycznie skrzynie GM w 30d, które są robione do 500 nm.

A5S390R YP - 5L50E YP (oznaczenie GM) montowane od 2002.

 

 

jeżeli wpisałem w realoem swój vin, i wchodzę w skrzynie, i mam napisane

 

Autom. skrzy. biegów A5S360R / A5S390R

 

to mam mocniejszą skrzynie ?

można chipować auto do 500 nm bez problemu ? :D

Opublikowano
są fabrycznie skrzynie GM w 30d, które są robione do 500 nm.

A5S390R YP - 5L50E YP (oznaczenie GM) montowane od 2002.

 

 

jeżeli wpisałem w realoem swój vin, i wchodzę w skrzynie, i mam napisane

 

Autom. skrzy. biegów A5S360R / A5S390R

 

to mam mocniejszą skrzynie ?

można chipować auto do 500 nm bez problemu ? :D

 

W moim przypadku wyskakuje ten sam rodzaj skrzyni biegów. Samochód z 10/2002

A5S360R / A5S390R były montowane od 09/2002

Opublikowano
wejdźcie sobie tam, gdzie widać nry części i zobaczcie co jest napisane w kolumnie "uzupełnienie". Może być VT WG WZ YP ZM (tutaj podane w kolejności chronologicznej). 360R VT było chyba tylko w przedliftowych egzemplarzach
Opublikowano
wejdźcie sobie tam, gdzie widać nry części i zobaczcie co jest napisane w kolumnie "uzupełnienie". Może być VT WG WZ YP ZM (tutaj podane w kolejności chronologicznej). 360R VT było chyba tylko w przedliftowych egzemplarzach

 

W kolumnie uzupełnienie jest:

A5S 390R - YP

A5S 390R - ZM

Opublikowano
wejdźcie sobie tam, gdzie widać nry części i zobaczcie co jest napisane w kolumnie "uzupełnienie". Może być VT WG WZ YP ZM (tutaj podane w kolejności chronologicznej). 360R VT było chyba tylko w przedliftowych egzemplarzach

 

a ja mam w uzupełnieniu /;

A5S 390R - WZ

 

czyli co można z tą skrzynią chipować czy nie ?

Opublikowano

nie wiem czy YP jest zamienne z ZM. Dla pewności wypadałoby się podpiąć pod inpę albo sprawdzić na skrzyni jaki ma symbol.

 

ZM jest robione na 420nm (według "katalogu" gm). Podobno jest to tylko softowe ograniczenie ale jak jest naprawdę to nie wiem.

 

Ogólnie sprawa z tymi nm jest skomplikowana bo te skrzynie teoretycznie są na 390nm (z oznaczeń bmw) zrobione. Bmw w instrukcji podaje, że torqueów jest 410 a gm, że te skrzynie mają od 420 do 500 (zależnie od rocznika) wytrzymałości.

Opublikowano

Z tego co ja się interesowałem i sprawdzałem a u siebie mam skrzynie GM z oznaczeniem 390 VP to mi wytrzyma do 400 Nm. Natomiast skrzynie z oznaczeniem YP sa mocniejsze i były montowane w 5 er i one mają wytrzymałość do 500 Nm, jedyna różnica to taka ze są o 8 lub 9 kg cięższe wiec coś musieli wzmocnić.

Główny problem z momentem jest w partiach obrotów gdzie masz maksymalny moment bo wtedy sprzęgło hydrokinetyzne dostaje w dupę i ma problemy z przeniesieniem napędu.

Zerknij sobie na mój wykres, fabrycznie miałem 330 Nm a wyszło więcej ze względu na poślizg na skrzyni, natomiast po programie wyszło o wiele więcej niż 400 Nm w rzeczywistości trzeba zrobić proporcje i porównać o ile jest wzrost od serii i założyć że seria jest 330 Nm.

Ja zrobiłem program i na programie już 30 tyś ogólnie jestem zadowolony tak wiec POLECAM , spalanie na trasie zmalało bardzo, w mieście bez zmian, ale jak ktoś ma ciężką nogę to na pewno wzrośnie.

Opublikowano
Z tego co ja się interesowałem i sprawdzałem a u siebie mam skrzynie GM z oznaczeniem 390 VP to mi wytrzyma do 400 Nm. Natomiast skrzynie z oznaczeniem YP sa mocniejsze i były montowane w 5 er i one mają wytrzymałość do 500 Nm, jedyna różnica to taka ze są o 8 lub 9 kg cięższe wiec coś musieli wzmocnić.

Główny problem z momentem jest w partiach obrotów gdzie masz maksymalny moment bo wtedy sprzęgło hydrokinetyzne dostaje w dupę i ma problemy z przeniesieniem napędu.

Zerknij sobie na mój wykres, fabrycznie miałem 330 Nm a wyszło więcej ze względu na poślizg na skrzyni, natomiast po programie wyszło o wiele więcej niż 400 Nm w rzeczywistości trzeba zrobić proporcje i porównać o ile jest wzrost od serii i założyć że seria jest 330 Nm.

Ja zrobiłem program i na programie już 30 tyś ogólnie jestem zadowolony tak wiec POLECAM , spalanie na trasie zmalało bardzo, w mieście bez zmian, ale jak ktoś ma ciężką nogę to na pewno wzrośnie.

 

A skrzynie z oznaczeniem ZM? Czy na skrzyni będzie jakieś oznaczenie jaki to model? I czy można potwierdzić jakoś twoje słowa, sprawdzić czy faktycznie skrzynie przewidziano na 500nm?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.