Skocz do zawartości

Podświetlenie tablicy rejestracyjnej Touring '92


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część,

 

całkiem niedawno do mojej E39 dołączyła kolejna "piątka" E34 Touring 525i 92' w pięknym kolorze lazurblau metalic. Nie będę się rozpisywał o aucie bo nie od tego ten dział. Jak wiadomo auto używane, wiekowe więc jakieś tam szczegóły nie "pracują" a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach więc te szczegóły muszą być zrobione.

 

Mam problem następujący: nie pali mi się prawa lampa podświetlenia tablicy zatem, OBC niezmordowanie wyświetla o tym komunikat. Zanim oczywiście postanowiłem się zwrócić o pomoc do Was zrobiłem tak, kupiłem nowe żarówki, wyciągnąłem oby dwie lampki, wyjąłem stare żarówki (jeszcze oryginalne, co prawda poddymione ale sprawne) wymyłem dokładnie, wysuszyłem, włożyłem żarówki, zasilaczem podpinając się do gniazd w oprawkach sprawdziłem jak ślicznie świecą, zszedłem do auta podłączam pod wtyczki, zapalam pozycyjne i :mad2: lewa świeci tak jak świeciła przed tym zabiegiem a prawa nie....

 

Czy ktoś może znać przyczynę ? Przecież chyba zasilanie do tych lampek poprowadzone jest od jednej z lamp pozycyjnych a może się mylę ? Gdzie szukać rozwiązania ?

 

Dodam, że poza tym wszystko świeci z tyłu czyli cofania, pozycje, stopy, przeciwmgielne, kierunki. W środku też wszystkie lampki i podświetlenia się świecą...

 

Odrazu napiszę że przeciąganie kabli z lewej żarówki do prawej czyli tzw. przezemnie druciarstwo nie wchodzi w grę :) :cool2:

Opublikowano
Niestety (a może stety ;) ) każda z tych żarówek jest zasilana osobnym przewodem z Lamp Control Module,do tego każdy przewód jest w innej wiązce.W lewej wiązce jest przewód do lewej lampy,oryginalnie szaro-brązowy a po wymianie wiązki na naprawczą szaro-czarny.W prawej wiązce do prawej lampki szaro-brązowo-żółty,naprawczy szaro-czarny.Najprawdopodobniej masz przerwany przewód przy zawiasie klapy,to klasyczna usterka.Poszukaj pliku "E34 Touring harness wiring.pdf",tam jest pełny opis.
Opublikowano
Tak jak kolega pisał wyzej, pewnie masz przerwane przewody w wiazce. Tez tak mialem. Połaczylem i dziala :cool2:
Opublikowano

Pozwolę sobie zacytować własny post na ten temat ;)

Raczej jednak wiązka/i zdechła/y.Są dwie w tych rynienkach plastikowych.

Żeby się dobrać do tych klamek trzeba zdjąć tapicerkę: kilka wkrętów,niektóre za maskownicami,dwie śruby dostępne po otwarciu szyby i cztery zatrzaski.Są też śruby plastikowe.Jeśli się szyba nie otwiera niestety będą straty - urwiesz kawałek.Pamiętaj o zamaskowanych śrubach!

W sumie to groźnie brzmi ale jest łatwe i szybkie,robiłem to już dwa razy a jeszcze raz mnie czeka.

Gdybyś chciał naprawiać wiązki to będzie potrzebna lutownica,kawałki przewodów (najlepsze z jakiejś wiązki np od przełącznika kierunkowskazów) rurki termokurczliwe i ! kwas solny(lutowniczy) ! - koniecznie bo miedź w przewodach jest b.trudna do lutowania,niektóre (grubsze gęste linki) w ogóle bez kwasu się nie lutują.

Na koniec wiązek nie oklejaj taśmą - przewody powinny być dość luźne w miejscu zgięcia.Możesz wykorzystać istniejące koszulki - naciągnij na zgięcia a tam gdzie nieruchome możesz obkleić.

Dość prosta robota ale czasochłonna.

Tutaj w sekcji 61 poszukaj dokładnego opisu rozbiórki z obrazkami :)

http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/741en/index.htm

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja wczoraj robiłem podświetlenie, odkrecilem gniazda żarówek i tam wszystko było skorodowane, godzine czyszczenia z papierem 100, benzyna ekstrakcyjna i na koniec Izol i działa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.