Skocz do zawartości

330d Falujące obroty na zimnym silniku.


xavier85

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chce przeprosić jeśli to złe miejsce na posta.

W drugiej kolejności chce się przedstawić, wiec witam jestem Damian i pochodzę z Nowego Sącza.

Co do pytań o moje rodzinne kombi;) to jest to BMW e46 330d z 2001 roku. Autko zostało sprowadzone 3 lata temu do Polski przez znajomego było uderzane w lewo kolo. Kolega poskładał przejeździł 3 lata ale koszty utrzymania przerastają go troszeczkę wiec odkupiłem ten piękny samochód. Pierwsze pytanie, kiedy autko zapale z rana i dopóki nie osiągnie stałej temperatury faluje cy klinicznie na wolnych obrotach miedzy 1000 a około 900obr/min. Ten objaw zanika kiedy wyłączę klima-tronik oraz kiedy autko nagrzeje sie do swojej temperatury. Drugie pytanie to co jeszcze polecacie do pakietu startowego ja jestem przygotowany na Olej silnka, plyn do wspomagania, dwa paski wielokilnowe, wszystkie filtry tj powietrza,paliwa,oleju,kabinowy oraz dwie gumki w stabilizator z przodu:) Proszę o podpowiedz co jeszcze warto sprawdzic/zrobic ponieważ autko 6 stycznia wyjedzą ze mną za granice:)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz zesputy elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego, który obciąża mocno alternator i stąd falowanie obrotów. możesz z tym jeździć i nic się nie stanie, tylko silnik dłużej będzie się rozgrzewał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz zesputy elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego, który obciąża mocno alternator i stąd falowanie obrotów. możesz z tym jeździć i nic się nie stanie, tylko silnik dłużej będzie się rozgrzewał.

Nie zgodzę się z tobą, że ten podgrzewacz jest uszkodzony. Podgrzewacz pobiera 100A i przy takim obciążeniu to normalne, że komputer podnosi obroty, żeby alternator wydolił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz zesputy elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego, który obciąża mocno alternator i stąd falowanie obrotów. możesz z tym jeździć i nic się nie stanie, tylko silnik dłużej będzie się rozgrzewał.

Nie zgodzę się z tobą, że ten podgrzewacz jest uszkodzony. Podgrzewacz pobiera 100A i przy takim obciążeniu to normalne, że komputer podnosi obroty, żeby alternator wydolił.

 

no właśnie - powinien podnieść i trzymać je na wysokim pułapie cały czas. a to, że falują oznacza, że podgrzewacz co chwilę się włącza i wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolego jeszcze proponuje wymienić odmę

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mozna jezdzic z wyjetym podgrzewaczem? I czy od 2.0d podgrzewacz pasuje do 3.0?

 

od 2.0d pasuje, z wyjętym nie można jeździć bo on jest wpięty szeregowo w układ chłodzenia i płyn ci sie wyleje jak tylko go wyjmiesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.