Skocz do zawartości

320d niedogrzany silnik


miglancq

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie były takie objawy: przy szybszej jezdzie w chłodne dni wskazówka z pionu wętrowała pół cm na dół, nic z tym nie robiłem bo głównie jezdze w miescie, a w miescie mialem pion cały czas do czasu. Pewnego ranka ledwo sie zagrzał powyzej niebieskiego, wymieniłem najpierw egr bo mniej problematyczny i tanszy, troche jakby pomógł ale tez nie wiem do koca moze szybciej łapie temp ale do pionu mu było daleko, a więc czas na termostat główny, po wymianie( tu juz dałem na serwis bo troche grzebania jest) pion trzyma elegancko nawet przy szybkiej jezdzie, odniosłem takze wrazenie ze silnik chyba ciszej klepie na wolnych obrotach:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mnie, tzn moje bmw dopadl problem z temperatura....

 

w swieta wybralem sie do austrii. wpadam na niemieckie autostrady, lece sobie spokojnie ok 130km/h a tu wskazowka temp cofa sie minimalnie. gaz w podloge a wskazowka dobija do pionu. nastepnie jazda w granicach 130-150 a wskazowka albo w pionie albo minimalnie przed... juz kiedys zauwazylem te zjawisko w wakacje jezdzac w tamte str.

 

wczoraj komp, inpa i w droge. sprawa wyglada tak:

- jak jezdze normalnie/przepisowo po miescie to wskazowka stoi w pionie, rzeczywista temp 79-80,

- wyjazd poza miasto, temp rzeczywista spada do 75-77, czym wiekszy ped powietrza wpada pod maske temp spada. zauwazylem, ze nizej niz 70 stopni nie spadnie.

 

bledy z inpy to:

21auxiliary water pump. kiedys juz tez zauwazylem ten blad (raz moze dwa) ale wczoraj po kasowaniu i krotkiej jezdzie powrocil kilkukrotnie.

 

rozumiem, ze mam termostat (tylko ktory) do wymiany. dodam, ze auto nagrzewa sie normalnie, bynajmniej jakiegos dluzszego czasu nie zauwazylem.

 

czy te problemy sa jakos powiazane, tzn ten blad i rzeczywista temp silnika???

jak to wkoncu jest z tymi termostatami, tzn jak sie szybko nagrzewa a nie lapie pionu to glowny, na odwor to egr....???(rozne teorie czytalem na forum)

 

pozdrawiam

 

dodam jeszce, ze ogrzewanie jest tylko zauwazylem, ze czy ustawie na pol czy na max to i tak daje tym samym bardzo cieplym powietrzem. musze wziasc prawie na min zeby do kabiny wpadala normalna temp. ale to cos czuje ze jez mi szwankuje bo predkosc nawiewu czasami wpada w taki cykl falowania.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z termostatami to sprawa jest prosta, mianowicie jak się długo nagrzewa to term EGR, a jak nie ma optymalnej temp na teście nr 7 to termostat główny

Tu się nie zgodzę !!

Miałem efekt niedogrzania i nie mogłem osiągnąć optymalnej temp. - chciałem już reklamować główny termostat , po którego wymianie sytuacja się nie zmieniła wręcz było jeszcze gorzej.

To że wolno by się nagrzewał wcale by mi nie przeszkadzało ale żeby chciał się nagrzać - a tu nic. Wtedy wyczytałem o szybkim sprawdzeniu termostatu EGR- dmuchnięciu w niego.

Jak się okazało puszczał jak zwykła rurka. Po wymianie mam spokój - wskazówka w pionie.

Powiem szczerze że nie robiłem nigdy testu nr 7 i wydaje mi się niepotrzebny - wskazówka w pionie i nie ważne czy mam 87 czy 89 stopni. Jest jak przewidział producent i to mnie cieszy.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wychodzi na to że u mnie termostatu EGR nie ma. (Produkcja grudzień 2003).

http://img525.imageshack.us/img525/1667/zmianarozmiarudscf5873.jpg

miejsce jest zaślepione, że nie ma go to chyba ma znaczenie norma emisji spalin.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... patrzac na zdjecie, ktore zamiescil K3m0T1989 i pozniej na kolejne zdjecie bmw316 to u mnie rozniez nie ma termostatu egr. zreszta jak szukalem na realoem to nie moglem go znalezc.

 

jezeli mam tylko termostat glowny to sprawa sie rozjasnila i ON jest do wymiany.

 

a co z tym bledem o ktorym pisalem wyzje, moze on ma jakis zwiazek ze spadkiem temperatury???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z termostatami to sprawa jest prosta, mianowicie jak się długo nagrzewa to term EGR, a jak nie ma optymalnej temp na teście nr 7 to termostat główny

Tu się nie zgodzę !!

Miałem efekt niedogrzania i nie mogłem osiągnąć optymalnej temp. - chciałem już reklamować główny termostat , po którego wymianie sytuacja się nie zmieniła wręcz było jeszcze gorzej.

To że wolno by się nagrzewał wcale by mi nie przeszkadzało ale żeby chciał się nagrzać - a tu nic. Wtedy wyczytałem o szybkim sprawdzeniu termostatu EGR- dmuchnięciu w niego.

Jak się okazało puszczał jak zwykła rurka. Po wymianie mam spokój - wskazówka w pionie.

Powiem szczerze że nie robiłem nigdy testu nr 7 i wydaje mi się niepotrzebny - wskazówka w pionie i nie ważne czy mam 87 czy 89 stopni. Jest jak przewidział producent i to mnie cieszy.

 

a ja się z Tobą też nie zgodzę, ponieważ pierwsza rzecz jaką się robi to test nr 7 i od razu wiesz jaką masz faktycznie temperaturę silnika bo wskazówka w pionie nie oznacza ze masz optymalną na silniku, a później szukasz przyczyny. jakbyś sobie to sprawdził to może nie musiałbyś wymieniać term gł.

jeżeli chodzi o szybsze nagrzanie silnika to moim zdaniem to ma duże znaczenie ponieważ szybsze nagrzanie silnika=mniejsze spalanie

pozdrawiam J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik jest niedogrzany to wina leży po stronie termostatów i nie ważne, który padł, reguła jest taka, że wymienia się oba równocześnie, wymiana padniętego a pozostawienie tego drugiego tak jak był powoduje bardzo szybkie uszkodzenie tego teoretycznie jeszcze sprawnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co wymieniac dwa jezeli np.wymienimy duzy termostat i fura szybko sie nagrzewa,temperatura robocza jest prawidlowa i nie ma spadkow temp.No chyba ze nie ma poprawy to zmieniamy tez drugi.Prawda jest taka,ze jak ktos zmienia termostat to przewaznie sa to dwa i po czasie padaja oba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się z Tobą też nie zgodzę, ponieważ pierwsza rzecz jaką się robi to test nr 7 i od razu wiesz jaką masz faktycznie temperaturę silnika bo wskazówka w pionie nie oznacza ze masz optymalną na silniku, a później szukasz przyczyny. jakbyś sobie to sprawdził to może nie musiałbyś wymieniać term gł.

jeżeli chodzi o szybsze nagrzanie silnika to moim zdaniem to ma duże znaczenie ponieważ szybsze nagrzanie silnika=mniejsze spalanie

pozdrawiam J

Jedyne co neguję to tzw "regułę" że jak słabo nagrzewa to EGR a jak nie osiąga wcale odpowiedniej temp. to główny.

Jeśli zaś chodzi o test to jak mi wskazówka pierwszej kreski nie przekraczała i pływała w jej okolicach to bez testu wiedziałem że nie dogrzewa.

Poza tym test nie pokaże mi , który termostat padł , a podniecać się stopniem w ta czy w tą jak to niektórzy robią ... dokładność termostatu i jego histereza są na tyle duże że 5 stopni to nie błąd.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.