Skocz do zawartości

318 temperatura silnika i dziwne działajace ogrzewanie


atomix20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

 

Jak w temacie moje problemy to:

1-nie dogrzanie silnika(wskazowka gdzieś na 1\4 skali moze ciut wiecej)

2-dziwne działanie ogrzewania tzn gdy jest nawiew na przednia szybe normalnie leci cieple powietrze natomiast gdy przełacze na nawiew zeby powietrze lecialo na twarz to temperatura tego powietrza w porownaniu do lecacego na szybe jest bardzo niska

Wydaje mi sie ze wogole nie reaguje regulacja temperatury

 

Wie ktoś moze jakie moga byc przyczyny tych usterek?

E36 1.8is 92r.

 

Mam jeszcze odklejona tasme od wyswietlacza tego ktury znajduje sie w srodkowej czesci konsoli i nie da sie odczytać z tego wyświetlacza zadnych wskazan

 

Moze to być przyczyna moich klopotow z ogrzewaniem?

Tam sie ustawia jakaś temperature ?

Na tym elemencie z uszkodzonym wyświetlaczem jest przycisk na kturym widnieje symbol stopni Celciusza

Edytowane przez atomix20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, co by nowego nie robić, odkąd jest zima nie dogrzewa mi właśnie silnika. Tak jak koledze wyżej. Ogrzewanie działa normalnie. Gdy stoję w korku czy coś w ten deseń - nagrzewa się, ale jak już jadę z większą prędkością - wychładza. Czy to normalne z powodu niskich temperatur? Latem wszystko było ok. Aha jeszcze zauważyłem, że wiatrak kręci się cały czas bez przerwy od momentu startu silnika nawet jak jest zimny... czy to też normalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak kolega wyżej wczoraj jechałem w góry fakt temperatura była poniżej zero prędkość w granicach 120 km/h noc więc zero ruchu i temperatura w granicach 70-75 stopni ... W mieście przy światłach temperatura jest normalna 90 stopni i tak trzyma natomiast wczoraj mnie troszkę zastanowiło to ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem, że wiatrak kręci się cały czas bez przerwy od momentu startu silnika nawet jak jest zimny... czy to też normalne?

 

pewnie padlo Ci visco

 

co do niedogrzania silnika.. pewnie uszkodzony termostat, nie zamyka sie

 

Niekoniecznie visco padło, wiatrak zawsze się kręci, tylko jak auto zimne można go ręką zatrzymać bez problemu, jak gorące szkoda palców.

 

Termostaty w obu przypadkach do wymiany.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez dziekuja za wskazowki termostat wymienie

pozostaje mi jeszce sprawa nie dzialajacej regulacj temperatury nawiewu tak jak pisalem strasznie dziwne zachowanie bo gdy nawiew jest puszczony na szybe to leci cieple powietrze ale gdy przelacze na przod to lipa leci zimne

redulacja temperatury nie dziala w obu przypadkach gdy jest na szybe to tak jak gdyby bylo na maxa cieple i nie da sie zmniejszyc temperatury zato gdy na przod jest zimne powietrze i nie da sie zwiekszyc temperaturu

wychodzi na to ze albo sie gotuje albo zamarzam moze gdy wrzuce nowy termostat to wszystko wruci do normy ale pisze tak bo moze ktos mial podobny problem i podzieli sie jakimis pomocnymi informacjami dobrych rad nigdy za wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje mi się że u Ciebie z centralnego nawiewu poleci tylko zimne powietrze, a regulacja temp bedzie działać tylko na nogi i szybę + boki, pod warunkiem sprawnego elektrozaworu. O którym ostatnio też było na forum pisane.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje bzdura z ta temperatura w trasie. ja mam sprawny termostat i w lato tez ok w pionie a teraz jak wyskocze na trase nie dochodzi do pionu i kolega tak ma i znajomi i tesc.jak by byl walniety to w miescie tez by nie doszla do pionu bo kolega mail walniety to w miescie mu nawet nie dochodzila. totalna bzdura. wyskakuje sie odrazu na trase to jak ma sie nagrzac jak przez te wielkie nerki z przodu caly czas lodowate powietrze daje??i tak jak powiedzialem jak by byl walniety to w miescie tez nie dojdzie mam na przykladzie kolegi. masa ludzi w trasie nie ma tej temp co powinna byc chyba ze przod zasloni. ludzie :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje bzdura z ta temperatura w trasie. ja mam sprawny termostat i w lato tez ok w pionie a teraz jak wyskocze na trase nie dochodzi do pionu i kolega tak ma i znajomi i tesc.jak by byl walniety to w miescie tez by nie doszla do pionu bo kolega mail walniety to w miescie mu nawet nie dochodzila. totalna bzdura. wyskakuje sie odrazu na trase to jak ma sie nagrzac jak przez te wielkie nerki z przodu caly czas lodowate powietrze daje??i tak jak powiedzialem jak by byl walniety to w miescie tez nie dojdzie mam na przykladzie kolegi. masa ludzi w trasie nie ma tej temp co powinna byc chyba ze przod zasloni. ludzie :mad2:

 

Więc macie coś nie tak. Ja czy latając na odcięciu bokiem czy też przy mi -15. mam zawsze w pionie. Mam dodatkowe zegary i wiem jaka jest temp. płynu oleju i takie tam. Jak wszystko jest sprawne to ma być pion.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za czasem dojścia do pionu nic się nie zmienia. Wsiadam i zależnie od temp. zew. jest to 3 minuty lub 10 wg. takiego samego stylu jazdy do pionu. Jak dojdzie już do pionu mogę jechać następne 500 km przy -20 i w pionie wskazówka zostaje.

Termostat nowy nie znaczy ok. - otwierają się przy różnych temp. trzeba dobrać odpowiedni.

Visco, odpowietrzenie, termostat, elektrozawory, chłodnica (niedrożna, przytkana), pompa wody, czujniki, styki czujników (zaśniedziałę źle przewodzące prąd), nawet korek chłodnicy źle upuszczający ciśnienie -

to są elementy ukł. chłodzenia który mają mniejszy lub większy wpływ na przegrzewanie/ niedogrzewanie silnika.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje bzdura z ta temperatura w trasie. ja mam sprawny termostat i w lato tez ok w pionie a teraz jak wyskocze na trase nie dochodzi do pionu i kolega tak ma i znajomi i tesc.

Tak jak kolega BIZON pisze macie coś nie chalo . Termostat ma za zadanie utrzymywanie małego obiegu poto by silnik osiągną optymalną temperaturę pracy czyli 93'C . Jeśli ta temperatura wzrasta to termostat otwiera obieg przez chłodnicę i wtedy wentylator ochładza ciecz . Reasumując to wszystko jeśli temperatura nie jest w pionie to oznacza że termostat za wcześnie się otwiera , niestety takie są prawa fizyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze macie racje bizon itd ale ja sie sugerowalem ze w innych autach tez tak maja. bo w lato caly czas pion mi trzymala. teraz w miescie tez ale troche dluzej to trwa. ale jak wyjade na trase to nie chce dojsc do pionu albo jak dojdzie to kawalek spadnie po jakims czasie.. ja nie mam visco. mam elektrowentylator. wiec moze mam cos nie tak z termostatem...a do kolegi bizon mam sprawe. czy moglbys odpalic rano swoja bryke i w miejscu poczekac w jakim czasie dojdzie ci do pionu?bo mi np zanim wyjdzie za niebieskie pole trwa to jakies 7-8min. albo chociaz sprawdz w ile czasu za niebieskie ok?i daj znac..moze naprawde mi sie nie domyka termostat..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.