Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że jest całe morze tematów na ten temat, większość wygląda na zasadzie odbijania piłeczki pingpongowej :) (ping: jak podnieść moc, pong: zrób swap) dlatego nowy temat.

Przez krótki okres czasu byłem w posiadaniu 2 compactów z silnikikiem 1.6 M43, z tego samego rocznika i chciałem opisać pewne różnice:

 

jeden z samochodów (ten w podpisie, na części) nie posiadał katalizatora, założony był stożek zamiast seryjnego filtra, wymieniony był przepływomierz na ten z 1.8IS, zaślepiony gumowy wąż (ten co wychodzi z pokrywy zaworów przy podszybiu) i to raczej koniec modyfikacji, po złym odpowietrzeniu i przegrzaniu w silniku klekotały jak zimny diesel panewki - ponoć kompresja jest wtedy słaba - w takim stanie samochód kupiłem, drugi z samochodów 100% seria w bdb stanie

 

pomijając dźwięk pierwszego samochodu (brak kata i stożek), przyspieszenie do 96km/h to 1,1s różnicy tzn pierwszy samochód 11,3 natomiast drugi, seryjny 12,4s (dane średnie z 3 pomiarów), największa różnica była przy mnijeszych prędkościach, tak do 60/70km/h (to już subiektywne odczucie, poparte jedynie faktem łatwiejszego zerwania przyczeności przy ruszaniu)

 

słyszałem, że założenie komputera silnika z IS`a do 1,6M43 też zmienia nieco parametry na + (ale u mnie w obydwu samochodach kompy są seryjne), więc spragnieni mocy w 1,6 :lol: :lol: :lol: :lol: możecie spróbować sobie takich modów

 

 

Nie wiem na ile to przypadek, na ile faktycznie zmiana przepływomierza ma wpływ na moc w tym silniku (tylko w tym upatruję wzrost mocy), acha w obydwu samochodach prędkości były porównywalne przy zadanych obrotach na różnych biegach, koła również o tej samej średnicy, samochody nie były na hamowni, więc nie pytajcie o moc

 

jak komuś pomogę to miło, jak zaszkodzę to... każdy ma swój rozum, jeśli temat w złym miejscu, albo ktoś już o tym pisał to poroszę o przeniesienie lub do kosza

 

pzdr Krzysiek

Opublikowano

tego nie miałem narazie okazji sprawdzić, ale tak jak napisałem prędkość taka sama w obydwu autach przy określonych obratach sprawdzane przy różnych biegach

 

gdzieś też słyszałem, że w 1.6 założenie wiatraka chłodnicy elektrycznego powoduje na tyle wyraźne odciążenie silnika, że na hamowni ponoć różnica 1-2 konie..... ale coś nie chce mi się w to wierzyć??

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
weźmy pod uwagę, że wiatrak elektryczny też zabiera moc gdy się włączy, a wiatrak na sprzęgle lepkościowym nigdy nie jest w 100% zasprzęglony, do tego gdy jedziemy szybciej opór wcale nie jest taki duży, bo przecież powietrze przelatujące przez chłodnice trafia na wiatrak i również go napędza redukując tym samym opór na wale. Owszem jeśli na hamowni mamy słabą dmuchawę, to ten opór będzie o wiele wiele większy, stąd może wykazywać tak duży spadek mocy moim zdaniem
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Być może masz rację... Ja sprawdzałem przyspieszenie g-tech oraz moc na hamowni z viskiem i bez oraz z załączonym wiatrakiem elektrycznym i mam odmienne doświadczenie niż kolega. Chyba, że kolega nie doświadczył :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
nie doświadczyłem, piszę na logikę. Jeśli było to robione na jednym silniku to faktycznie, natomiast jesli dwa różne silniki (mimo że tego samego typu, pojemnosci i wszystko identyczne) to różnica mogła wynikać również z różnego stopnia zużycia dwóch silników.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Mam taki silnik1,6 m43 w no własnie nazwijmy to w motocyklu :wink:

Nie moge dac 1.8is ani żadnej wiekszej jednostki.

W jaki sposób i jakimi zabiegami moge poprawic osiągi silnika ?

 

Mam taki pomysł:

1. odelżenie koła zamachowego

2. planowanie głowicy

3. brak katalizatora

4. wiatrak chłodnicy elektryczny (wymusza to konstrukcja pojazdu - chłodnica z przodu, silnik z tyłu)

5. kolektor 2w1 + 2w1

Czy wypowie sie ktoś w tym temacie ?

 

Szukam też opisów i projektów BMW z silnikami 4cyl. + gaźniki motocyklowe - zna ktoś taką BMke w PL ?

 

Pytanie z innej beczki:

Czy wszystkie silniki 1.8is mają dwumas ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

1.8is kupisz za 1.5 tys kpl na swap i masz serie ktora mozna dlubac

ale jesli sie upierasz przy tym co masz to

- walek wysylasz do rewaru w krakowie

- glowice planujesz, obrobka kanalow, zaworow (na bogato dajesz wieksze zawory)

- regulowane kolko rozrzadu

- wydech tansza opcja to kolektor z IS, reszta 2", drozsza opcja to custom

- przpustnica - moze da sie rozwiercic(nie wiem) moze z innego modelu zalozyc wieksza(nie wiem czy jakiegokolwiek pasuje)

- na koniec program u kogos zrobic albo wrzucic DET III wywalic przeplywke i wystroic

 

ITB robilem, nie w bmw ale to nie wazne, tniesz kolektor ssacy przy glowicy, spawasz proste rurki z alu, laczniki gomowe, przepusnice z motocykla (GSXR 750 - tanio i dobrze). DET III w trybie fuel implant to ogarnie, idealnie nie bedzie ale bedzie jezdzilo poprawnie

 

jaka moc uzyskasz? a kto to wie :) nikt nie grzebie chyba tych silnikow

 

przy okazji moze warto kupic m43b18 zawsze to wieksza pojemnosc (chyba ze chodzi o jakies zawody i musi byc do 1600)

silnik za pare stowe, i zrobic sobie na gotowo a pozniej tylko przerzucic

Opublikowano

Dzieki za odpowiedź, co do silnika to 1,8 M43 też może byc. Musi byś krótki (wystaje za tylną oś jak w garbusie i maluchu. Zależy mi na dobrym starcie i upalaniu gumy. Predkośc aż tak nie istotna bo ogranicza mnie skrzynia która do 160km/h wyrabia. Skrzynia pochodzi z vw garbusa wiec dużych mocy nie przeniesie, wytrzymują do 140KM przy wiekszej mocy ukreca sie atak. Dodam że opony mam w rozmiarze 295/55/15 na 9 calowej feldze co czyni też spory opór dla reszt jednostki.

Myślałem też nad 1,8is ale cieżko trafic w dobrym stanie, a że to 16zaworowy to i sie kreci wysoko.

Przemyśle jeszcze to bo koszta wyjdą podobne.

Gdzieś ktoś mi mówił że można kompressor z mercedesa clk wsadzic i że da sie to wystroic :roll:

 

A jak z dwumasem w 1,8is jest czy nie ma ? mam sprzeczne informacje, jedni piszą że jest inni że nie ma :wink:

Opublikowano

zawsze mozna isc taniej czyli walek rewar 300 zl

det III 400 zl

glowice poprawic we wlasnym zakresie, usunac przeplywke (waskie gardlo, stara klapkowa)

i cos sensownego powinno wypluc

 

 

a kolo zamachowe dwumasowe na pewno jest w IS w e36

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.