Skocz do zawartości

{e61 535d}błędy świec zarowych spalone czy uszkodzony moduł?


boltos

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam problem z takimi błędami świec w moim bmw e61 535d

4212

4222

4232 glow plug zylinder 1,2,3,4

4242

status of glow display 101.00- to jedyna istotna dana z inpy

błędów nie można wykasować

jak myślicie są to spalone świece czy moduł szwankuje ?

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nigdy nie mozna stwierdzić na 100%, tak czy inaczej wymień wszystkie świece jesli niektóre błędy wróca to winny jest sterownik. Mój mechanik wymiane świec robi prawie zawsze z wymiana sterownika. Możesz zdemontowac swój sterownik i wysłać do kolego z forum ROGER-Nysa, on to naprawia, poprawia, daje gwarancje.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie - ja miałem błędy wszystkich 6-ciu świec żarowych - wydawało mi się dziwne że wszystkie 6 padło przy 100.000 przelotu, więc w ciemno wymieniłem moduł. Po wymianie są błędy z 5 i 6 świecy, tak więc i moduł był uszkodzony i świece są uszkodzone. Juz kupiłem NGK, tylko muszę się umówić na wymianę.

Moduł wymienisz sam po zdemontowaniu osłony silnika i powypinaniu niektórych przewodów z trzymających je spinek celem ułatwienia sobie dostępu.

Wystarczy klucz 10, trochę sprytu i cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem błędy z wszystkich świec. Stwierdziłem, że to moduł, bo auto pali bez problemu, ale jak wiadomo pewnym niczego nie można być. Postanowiłem się za niego zabrać przy okazji wymiany tylnego czujnika parkowania. Ale nie starczyło mi czasu oraz trochę się przycykałem jak zobaczyłem tą plątaninę kabli. Oczywiście rozpiąłem je ze spinek ale dostęp wydawał się być nadal bardzo trudny. Głównie przez wąż do układu chłodzenia. Sprawdzałem w TIS'e ale opis wymiany jest tam lakoniczny. Rozumiem, że prócz wypięcia wtyczek od modułu i rozłożenia kabli na boki niczego nie należy demontować (prócz plastikowej osłony silnika)? Najbardziej obawiam się tego, czy sterownik wyjdzie z tej plątaniny kabli, i czy da się zamontować z powrotem... Bo odkręcić spokojnie się go dało, wystarczy przedłużka no i trzeba uważać na to by śruba nie poleciała w dół. Ale czy są problemy z wyjęciem go spod tych przewodów i z ponownym przytwierdzeniem do bloku silnika ? Wolę zapytać niż coś spieprzyć.

 

Ach i słyszałem, że jakość świec NGK nie jest najlepsza i trzeba na nie uważać, szczególnie na te kupowane na allegro. Najpewniejsze są Beru i Bosch'e. Ktoś może to potwierdzić ?

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boscha to juz nawet narzedzia sa do bani a nie mowa czesci do auta.Beru tez sie nad nimi zastanawiam bo nie wiem ile kosztuje orginalne z BMW.Jedna swieca Beru w uk to okolo £15 ogolem tanio ale jak bedzie mala roznica pomiedzy orginalnymi to chyba kupie orginalne swiece ale to dopiero po dobrej diagnozie bo do nie dawna nie mialem bledow na swiecach a teraz mam raptownie 4 bledy auto pali bez problemow.Zapewne jak znajac elektronike z BMW to tak bedzie jak z poduszka pasazera i napinaczem pasow....blad wyskakiwal i wyskakiwal,wiec kasowalem a teraz jest cisza i bledu niema heh czasami dziwne rzeczy sie dzieja jesli chodzi o elektronike.Wiec chyba sobie odpuszcze i poczekam co sie bedzie dzialo :wink:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że prócz wypięcia wtyczek od modułu i rozłożenia kabli na boki niczego nie należy demontować (prócz plastikowej osłony silnika)? Najbardziej obawiam się tego, czy sterownik wyjdzie z tej plątaniny kabli, i czy da się zamontować z powrotem...

Dokładnie, niczego nie trzeba demontować oprócz osłony silnika. Najlepiej byłoby odpiąć obie wtyczki na przykręconym module (nie rusza się). Mnie udało się tylko tą szeroką. Przy tej okrągłej musiałem sobie pomóc małym śrubokrętem w podważeniu zaczepu jak moduł był już zluzowany i mogłem go lepiej ustawić żeby ją odpiąć. Po jej odpięciu moduł wyjąłem w stronę ściany grodziowej i potem do góry. Włożenie nowego na miejsce tą samą drogą. Oczywiście do całej operacji odpiąłem jeszcze klemę z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ma ktos moze foty z takiej wymiany?Powiedz mi czy jak odpiąłeś kleme akumulatora nie miałes pozniej błedów?Czy w warunkach domowo-garazowych:) dam rade sam sobie to wymienic?

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze foty z takiej wymiany?Powiedz mi czy jak odpiąłeś kleme akumulatora nie miałes pozniej błedów?Czy w warunkach domowo-garazowych:) dam rade sam sobie to wymienic?

 

Spokojnie w garażu wymienisz, potrzeba Ci: lampy, zdemontowania osłony silnika i nasadki 10 z długą, najlepiej łamaną na końcu przedłużką. Ja do nasadki włożyłem trochę takiej masy butylowej (coś w stylu gumy do żucia w formie grubego sznurka, ale służyło do podklejania podszybia po wymianie filtra pyłkowego w starym F. Focusie), żeby nie zgubić nakrętki po odkręceniu.

 

Po odpięciu klemy jedyny błąd jaki mi został to błąd układu kierowniczego, ale wystarczyło pokręcić trochę ósemek na parkingu, wyłączyć zapłon, włączyć i już nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ze mnie to taki mechanik jak z koziej dupy rakieta,no nic spróbuje jakos sie do tego zabrac....Dzieki kolego za info(postawiłbym browarek no ale dzieli nas troche km) :cool2:

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ze mnie to taki mechanik jak z koziej dupy rakieta,no nic spróbuje jakos sie do tego zabrac....Dzieki kolego za info(postawiłbym browarek no ale dzieli nas troche km) :cool2:

 

Gdyby było bliżej pomógłbym realnie, bo u siebie już to przerobiłem. Przy pierwszym podejściu po obejrzeniu tej plątaniny przewodów i dostępu do modułu zrezygnowałem, ale po paru dniach i poczytaniu na forum że parę innych osób też wymieniło, poszedłem jeszcze raz do garażu i się zawziąłem - po jakiejś godzinie miałem wymienony :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakies foty z tego jak to wymianiałeś?Bo tak na dobra sprawe to nie orientuje sie nawet gdzie tego szukac,tak czytam i czytam az głowa boli :D

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakies foty z tego jak to wymianiałeś?Bo tak na dobra sprawe to nie orientuje sie nawet gdzie tego szukac,tak czytam i czytam az głowa boli :D

Fotek nie mam ale tu jest trochę informacji i jakieś pojedyńcze zdjęcia http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=140811&p=990100&hilit=wymiana+modu%C5%82u+%C5%9Bwiec#p990100.

 

Stając przodem do silnika moduł masz po jego prawej stronie, przykręcony do bloku (nieco na dole).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak były to świece do wymiany , ale moduł zakupiłem(zregenerowałem) sobie u rogera-nysa polecam forumowicza groszowe sprawy i fachowa porada.

Co do wymiany to trzeba mieć trochę cierpliwości bo jest mało miejsca .

Jak się okazało że to świece to zdjąłem kolektor(przetrenowane przy wycinaniu klapek wcześniej) i wymieniłem sam przy pomocy instrukcji z forum i zrobiłem to szybciej niż wymianę sterownika.

Jest dobre dojście do świec i nie było żadnych niespodzianek

Schody się zaczęły jak postanowiłem wymienić konwerter asb ale to inny temat

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na kompie pokazalo mi blad 4203- przekaznik zarzenia brak komunikacji (przewod transmisyjny) oraz spalone swiece po skasowaniu bledow swiece zgasly lecz blad 4203 nadal sie pokazuje.Mam pytanko czy to napewno bedzie przekaznik swiec czy jest moze jakis bezpiecznik od przekaznika,jesli jest to w ktorym miejscu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie słyszałem o żadnych bezpiecznikach od świec czy przekaźnika. Jeśli pokazuje jakieś błędy ze świecami to najlepiej wymienić wszystkie i od razu sterownik od świec. Jesli szkoda Ci kasy na nowy to zdemontuj swój i wyśli do kolegi ROGER_NYSA on to naprawia.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam. Mam problem z grzaniem świec :/ A zakładałem w październiku nowy sterownik świec BERU bo wywalało mi błąd wszystkich 6 świec. Po konsultacji z wieloma osobami padło, że winien jest właśnie sterownik więc zakupiłem NOWY BERU wymieniłem i skasowałem błędy. Dzisiaj rano temp -5 stopni i ciężko odpalił i telepał na zimnym. Inpa wywala znowu błąd wszystkich 6 świec. O co chodzi??? Padły wszystkie świece czy padł sterownik??? jak sprawdzić czy świece mam dobre??? bo z tego co wiem - jak podam na świece 12V w celu sprawdzenia czy grzeje to się świeca spali - musi być 5V......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam zakupu żadnych regenerowanych sterowników gwarancja dożywotnia to lipa!!!! Kupiłem nowy firmy Beru za 270 zł i mam dwuletnią gwarancję (realną nie wirtualną). Jeden czarodziej z forum regeneruje sterowniki, ale jego też się psują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hejka..... Ja cały czas walcze!!! Okazuje się że mam upalona wtyczkę która wchodzi do sterownika ściec....... Dlatego świece czasami mi nie grzeją i wywala błędy od wszystkich świec mimo nowego sterownika BERU..... :x Nie wiem gdzie dostać taką kostkę i jak sie za to zabrać ... lutować czy wymieniać całą wiązkę.??????

 

Tak to wygląda :

 

http://s5.postimg.org/3ojqzmgjb/DSCF2463.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odkopuje. Wymienilem 6 swiec bo mialem 4 bledy. Bledy prawie znikly , prawie... Na postoju bledu nie wywala ale podczas jazdy jeden blad swiecy.... wypiolem kostke i jest tam 6 pinow patrzac od lewej od 1-4 pokazuje 008.0 a na 5 zadnego pomiaru i pytanie dlaczego?? I na 6 pokazuje wlasnie 080.0 takze chyba ta swieca zlom? Na kompie pokazuje cylinder 1 a ktora to pierwsza? Ta od szyby? Dziwi mnie ten blad bo jak mi padly tamte 4 to na postoju po skasowaniu bledu od razu sie pojawial a tutaj pojawia sie po jakkms czasie po przejechaniu, I czemu na jednym pinie nie ma pomoaru a bledu w inpie tej swiecy tez nie ma bo to chyba 2 od szyby bedzie wedlog tej kostki. A druga sprawa swiece Beru. Macie jakies pomysly?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.