Skocz do zawartości

325ci - check engine (18, 123, 188)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio w trasie zapaliła się żółta kontrolka silnika. Po zczytaniu błędów pojawiły się następujące pozycje:

 

18 Signal, camshaft sensor, exhaust

123 Activation, map cooling

188 Insufficient heat output, oxygen sensor before catalytic converter, bank 1

 

Dowiedziałem się tyle, że pierwszy dotyczy czujnika wałka rozrządu od strony wydechu, drugi natomiast oznacza jakiś problem z termostatem, chociaż podobno w większości przypadków jest to kwestia źle łączącej wtyczki.

Nie mam natomiast pojęcia co to jest ten błąd 188.

 

Po skasowaniu kompem dwa pierwsze błędy pojawiły się praktycznie od razu (bez check engine) a trzeci wrócił gdzieś po tygodniu (odpalając kontrolkę silnika).

 

O co może chodzić?

 

Edit: W aucie NIE ma LPG. Z błędami czy bez jeździ normalnie, moc ok, spalanie w granicach rozsądku :)

Opublikowano

U mnie też ostatnio pojawił się w trasie check engine, jeszcze nie podpinałem kompa ale zauważyłem że wtyczka w termostacie bardzo luźno chodzi a właściwie sam czujnik wraz z wtyczką a tak właściwie za co odpowiada ten czujnik w termostacie czy ktoś się orientuje???

Poza tym silnik pracuje tak jak zawsze nie ma żadnych niepokojących objawów ta sama moc spalanie... etc.

Opublikowano

Kolego posprawdzaj wtyczki. U mnie ponowne podpięcie pomogło i błąd termostatu już nie wraca.

 

Natomiast dalej mam problem ze sporadycznie pojawiającym się błędem 188 (P1132), który odpala kontrolkę check engine. Z tego co się dowiedziałem to chodzi o czujnik tlenu przed katalizatorem. Temperatura jest niższa od oczekiwanej czy coś takiego.

Ktoś ma teorię czy jest to wina padniętego czujnika czy coś poważniejszego z silnikiem się dzieje?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Rozwiązanie problemu: nie tankować więcej paliwa na stacji przy supermarkecie.

 

Ktoś w sąsiednim wątku o check engine wspomniał, że słabej jakości paliwo może powodować takie anomalie. Skojarzyłem fakty, zalałem na renomowanej stacji i od 400 kilometrów błogi spokój.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Rez zgadza się co do paliwa u mnie tak było, check engine wyskoczył mi kiedy zatankowałem chrzczone paliwo benzynę - gazu nie mam.

Co do wtyczki na termostacie mam go do wymiany, czujnik ledwo siedzi tzn wyrwałem go kiedy sprawdzałem ;) poza tym płyn mi delikatnie ucieka w miejscu czujnika-wtyczki. Jestem ciekaw za co odpowiada ten czujnik temperatury, gdyż nie widzę jakichkolwiek objawów jego nie działania?

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.