Skocz do zawartości

Parę pytań


sezar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od wczoraj jestem posiadaczem BMW E30 z silnikiem 1,6 z 1991r.( i tu moja wiedza na ten temat się kończy). Jestem zupełnym laikiem co do tej marki a wiem że forum jest prawdziwą skarbnicą wiedzy. Posiadam również Mini z 1991r. i na jego temat mógłbym pisać książki ale co do mojego nowego zakupu jak już pisałem jestem totalnie zielony. I tu do Was forumowicze mam prośby: :)

1. Co to dokładnie za model i czym się charakteryzuję ?

2. O czym trzeba pamiętać przy tym samochodzie?

3. Na co trzeba zwrócić uwagę?

4. Od czego zacząć ? ( jestem umówiony na zakładanie nowego wydechu bo go brakuje tzn jest tylko ostatni tłumik reszty po prostu nie ma, jestem umówiony na wyminę rozrządu, oleju filtrów i pasków wszelakich) ale co dalej ?

5. Jak używać by długo służył?

6. Gdzie kupować części ? Allegro ? Czy są jakieś sklepy ?

7. Co to jest za korek pod przedni podszybiem ? Do czego to coś służy ?

8. Jakie wiadomości powinienem posiadać na temat tego auta?

 

 

Poniżej link do zdjęcia które zapewne będą wam pomocne.

foto: https://picasaweb.google.com/115038009006917148041/BMWE301991r

 

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

 

 

pozdrawiam Łukasz

 

Jeśli jeszcze mi przypomną się jakieś pytania pozwolę sobie napisać. :)

Edytowane przez sezar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

zacznij od poprawienia tytułu swojego posta\tematu bo Ci go zamkną.

większość odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz na forum.

link do zdjęcia nie działa-no chyba, że tylko u mnie.

ad 1. ktoś na forum rozkodowuje numery vin.

ad 6. części w inter carsie są wbrew pozorom drogie nawet z rabatami. na allegro dochodzi Ci przesyłka ale można trafić w rozsądnej cenie.

ad 2,3, 5 8, patrz forum, używaj szukam: historia modelu, dane techniczne, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania...

ad 4. wielu posiadaczy e30 traktuje ten model i swoje auta dość specyficznie, jak coś więcej niż samochód który wiezie od punktu a do punktu b.

e30 zaskakuje, cieszy duszę i oko, ma swoje humory i złe dni, dopieszczana wzmacnia tylko te pozytywne wrażenia, nie szczędzi funduszy właściciela, potrafi wiele dać jeśli Ty o niej nie zapomnisz i w ten sposób staje się kimś. kim? dla każdego to indywidualna sprawa...

 

powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link poprawiony. Forum czytam i jak najbardziej znajduję interesujące mnie odpowiedzi. Nie jest to proste bo modeli jest multum ( w forum mini jest łatwiej bo od początku produkcji do końca w sumie nic się nie zmieniło zbytnio ) dlatego zadaje pytania .

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nabijam sobie postów bo po co (widac po moich komentarzach) stary wszystko o co pytasz masz w google albo innej wyszukiwarce.

Nie zrzucaj swojego zadania na innych. :search: :search: :search: :search:

P.S.

Znam odpowiedź na każde twoje pytanie !!! miedzy innymi dzięki temu forum i wierz bądź nie ale na nim znajdziesz odpowiedz na każde pytanie zadane przez Ciebie wczesniej . Poza tym przynajmniej 3 twoje pytania odnoszą się do jednego .... :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak już macie pisać takie rzeczy to lepiej sobie postów nie nabijajcie bo nic mądrego do tematu nie wnosicie

 

1 model podstawowy :) auto które mimo wieku prowadzi się lepiej niż 3/4 obecnych na rynku pojazdów, o ile masz sprawny zawias, generalnie bardzo przyjemne auto, dość szybko zabraknie ci mocy i będziesz szukał czegoś z większym motorem

co do twojego auta to po zdjęciach wygląda całkiem ładnie, z ciekawostek masz OBC1 (ten śmieszny komputerek- dość poszukiwana rzecz obecnie)

fotel kierowcy to sportzite, są bardzo wygodne i świetnie trzymają, też dość poszukiwane, niepołamane i nieporwane to obecnie rarytasy, tylko czemu pasażer ma zwykły??

 

2 i 3 to auto ma 20 lat, więc popsuć się może wszystko, ja polecam serwisować na bieżąco bo jak zaniedbasz cokolwiek to potem szybko się to mści, tak jest w każdym BMW

najważniejsze to korozja, posprawdzaj i pozabezpieczaj wszystkie miejsca które rdzewieją, a więc:

a) tylna klapa i jej rant

b) progi, szczególeni tam gdzie podkłada się lewarki

c) przednie narożniki - w nogach kierowcy i pasażera- zazwyczaj są tam dziury

d) prawe tylne nadkole od środka między blachami błotnika - często rdzewieje

e) półka pod akumulator

f) pas tylny

g) zagłębienia w bagażniku po obu stronach

h) drzwi- tu różnie bywa, nie rdzewieją jakoś specjalnie

 

co do mechaniki to przedewszystkim wycieki, nie przechodzimy na gęściejszy olej tylko je uszczelniamy

resztę, czyli rozrząd i paski widzę już robiłeś i to się bardzo chwali :cool2:

wiskoza- napęd wiatraka, lepiej żeby była sprawna, bo w lato w korku zagotujesz auto a BMW tego wyjątkowo nie lubią

 

4 możesz posprawdzać zawieszenie (zwróć uwagę na tuleje tylnej belki, często są wyrwane, a ich wymiana nie jest przyjemna), hamulce (zaciski czy pracują, przewody hamulcowe- elastyczne czy nie spuchły i nie blokują zacisków, metalowe czy nie przerdzewiały (szczególnie z tyłu przy belce)

posprawdzaj i uszczelnij skrzynie, zmień olej w dyfrze, często pomijana czynność

 

5 nie katować na zimnym, lać dobry olej (do twojego silnika 10w-40 lub inny półsyntetyk) i tyle, na rozgrzanym silniku nic jej nie będzie jak ją trochę poganiasz

6 temat rzeka, allegro- często podróbki, szczególnie klocki, tarcze hamulcowe, tarcze sprzęgłowe elementy zawieszenia i płyny, problemy z reklamacją, wymianą i gwarancją

jak kupuje w IC, choć nie wszystko, niektóre graty faktycznie cholernie drogie, ale np klocki do mojej 328i kupiłem za tyle samo co są na allegro wiec reguły nie ma, trzeba chodzić i pytać, dzwonić

 

7 nie wiem o co ci chodzi, jeśli o to nad serwem od hamulcy a obok osłony plastikowej to jest to złącze diagnostyczne do podłączenia kompa, generalnie w tak starym aucie do niczego nie potrzebne

 

8 szanuj w zimę tylny napęd, jedź na jakiś parking polatać bokami i zobaczyć jak się zachowuje auto, żeby cię nie zaskoczyło na drodze

chyba że już latałeś RWD

 

no chyba tyle wystarczy bo o e30stce mógłbym prawić godzinami, generalnie po pierwszej e30stce musiałem kupić kolejną, jako 2 auto, w niej czujesz się jak kierowca, czujesz że ty prowadzisz, a nie że tylko jedziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że nabiję sobie post :mrgreen:

Jestem zachwycony odpowiedzią udzieloną przez Przemo :cool2:

 

ad 7 - pewnie chodzi o złącze diagnostyczne.

Szanuj swoje M40, poczytaj o tym silniku na forum. Wymaga szczególnej uwagi, jeśli chodzi o rozrząd i dobór oleju (tylko dobrej jakości, a niektórzy wręcz zalecają full syntetyk, no i wybij sobie absolutnie z głowy mineralny, nawet jak Ci mechanik takie coś poleci). Rdza Twoim wrogiem. Części kupuj tylko markowe, masz Mini, więc pewnie części kupujesz i wiesz już, że najtańsze znaczy najgorsze i tylko tyle.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.