Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Podczas przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu zimnego silnika zawsze mam problem. Albo się dusi albo silnik gaśnie. Należy wykluczyć temperaturę reduktora, gdyż ustawiona jest na 40 stopni, a próbowałem go również podgrzać trochę więcej i było to samo. Jak już załapie to potem jest już ok. Każde następne przejście jest już płynne. W warsztacie, w którym poprawiali mi instalację po partaczach, którzy ją montowali powiedzieli, że przyczyną jest olej, który pomimo filtrów osadza się na zaworach w listwach wtryskiwaczy i przy tej temperaturze powietrza gęstnieje uniemożliwiając prawidłową pracę wtryskiwaczy dopuki ogrzany gaz go nie rozpuści. Powiedzieli mi, że należy zamontować podgrzewacze wtryskiwaczy, które po włączeniu zapłonu podgrzeją wtryskiwacz do określonej temperatury i się wyłączą. Czy ktoś może coś wie na ten temat? Nie chciałbym zakładać jakiegoś niepotrzebnego draństwa jeżeli przyczyna leży gdzie indziej.
Wodzik
Opublikowano
w poprzednim aucie miałem takie same objawy.Pomogła wymiana filtra powietrza i czyszczenie krokowego.Spróbuj napewno nie zaszkodzi.
BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano
Wszystkie filtry, świece, przewody, itd, łącznie z sondą lambda wymieniłem przed montarzem gazu, tj 2 miesiące temu. Krokowego nie ma, bo to sekwencja. Raczej przyczyna leży gdzie indziej.
Wodzik
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam cos podobnego w swojej beemce z tym ze czasami nawet po zagrzaniu sie silnika i probie przelaczenia na gaz gasnie. Ponowna proba - skutek ten sam. Jakos kilka dni temu doszedlem ze pomaga poprostu wlaczenia alarmu i wylaczenie i o dziwo chodzi. Nie wiem dlaczego tak mam ale u mnie dziala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie KME, to mi nikt nic nie wmówi. O jakim oleju wspominają Twoi spece? Gdzie jest olej w listwie wtryskiwaczy? Skąd się tam wziął, jak piszesz mimo filtrów? Dopowiem, że nawet olej nigdy nie jest tak gęsty, żeby zatrzymał wtryskiwacze...

 

Ja zastanowiłbym się nad dopasowaniem dawki LPG dla obrotów jałowych. Parametr "przesunięcie" (offset). Przełączając między Pb i LPG obroty NIE MAJĄ PRAWA DRGNĄĆ.

 

Napisz jeszcze, jakie masz wtryskiwacze?

Kai
Opublikowano
Witam. Trochę się nie zrozumieliśmy. Nie chodzi mi o olej w listwie wtryskiwaczy, tylko o ten oleisty osad, który wytrąca się z gazu. Filtry w całości go nie wyłapią. W tej sprawie dzwoniłem do producenta instalacji do Łodzi no i powiedziano mi, że jeśli silnik przygasa przy zmianie paliwa podczas pierwszego nagrzewania to podgrzewacze, o których wcześniej wspominałem, mogą pomóc. Z resztą to oni sami je produkują. Sam już nie wiem. Na razie jednak zaradziłem temu problemowi włączając opcję przetryskiwania przed przejściem na gaz. Zdławienie silnika jest teraz prawie niewyczuwalne i tylko za pierwszym razem. Żeby się powtórzyło trzeba odczekać ok 12 godzin bez uruchamiania silnika. Poza tym wydaje się, że wszystko jest ok. Silnik pracuje równo w całym zakresie obrotów, bez względu czy jedziesz spokojnie czy "pedał w podłodze". Spalanie też w normie, bo na poziomie 14-15 l/100 km przy rozsądnej jeździe ( trasa-miasto 60-40%). Co do wtryskiwaczy to mam MATRIXa, offset 1,0 a nachylenie mult +4%. Czasy wtrysków zgrane są jak się wydaje, dobrze gdyż przy każdym obciążeniu są podobne. Nie mam więcej pomysłów- zakładać te podgrzewacze?
Wodzik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic lepszego nad Matrixy aktualnie nie znajdziesz, a gazu lepszego też nie. Ile takie podgrzewacze kosztują, jak się je montuje i jak podłącza?
Kai
Opublikowano

Chopaki spokojnie, to tylko awaria. Apropo tej twojej instalacji, jak na moj maly rozumek, to nie ty pierwszy masz KME czy wtryskiwacze Matrix. Mysle, ze nietrudno znalezc nawet na tym forum podobne instalacje i nic nie slyszalem, zeby te sekwencje gasly przy przelaczaniu. Mozesz napisac cos wiecej co by nastepni z podobnymi problemami mogli sobie porownac? Gasnie ci podczas przelaczania w czasie jazdy rozumiem?? Czyli np zapylasz 100 na godzine i nagle bum i gasnie??

Moim skromnym zdaniem akurat osad na wtryskiwaczach raczej nic do tego nie ma, chyba ze naprawde podly gaz tankujesz, delikatne szarpniecie czasami czuc na tych instalacjach jak jest zimno a spowodowane jest to opoznieniem podania gazu. Im zimniejsze reduktory tym mniej gazu na dziendobry dadza i mozna to lekko odczuc, dramat sie zaczyna, jak reduktor sie zaczyna zapychac z jakiegos powodu. Niektore modele reduktorow te malutkie z jakiegos powodu sie podobno zapychaja miedzy innymi niektore z tych montowanych z Prinsem, ale nie tylko. Swoja droga jak dlugo masz ta instalacje??

W kazdym razie, z tymi podgrzewaczami to bym sie nie wyrywal za bardzo. O ile wiem nie mam zadnych podgrzewaczy, i nic mi nie gasnie, a szarpniecie odczuwam, jak po chamsku przelacze recznie na gaz podczas jazdy jak jest jeszcze zimny samochod, jesli grzecznie odczekam, az czujnik stwierdzi, ze jest odpowiednia temperatura, to nic nie czuje.

W kazdym razie nie instaluj dodatkowych cudow zastepczych, tylko skoro innym dziala to i u ciebie musi wiec szukaj usterki az znajdziesz. Fachowcy odpowiednio molestowani przyloza sie i ustawia ci to.

A objawy jakie opisujesz to ja mialem na II generacji w poprzednim samochodzie jak mi zaczela padac membrana w parowniku. Wymiana parownika pomogla.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Te podgrzewacze to są grzałki elektryczne, które montuje się pod wtryskiwaczem. Po włączeniu zapłonu uruchamiają się i ogrzewają wtryskiwacz do ok 40 stopni i wyłączają się gdyż mają wmontowany czujnik temperatury. Koszt to 70 zł od szt. Sam już nie wiem, co myśleć o tym. Rzeczywiście, problemy z gaśnięciem występowały wtedy gdy wtryskiwacz był zimny. Jak już zaczął pracować na gazie i wtryskiwacz się rozgrzał to wszystko było ok. Skoro jednak te podgrzewacze produkuje KME to chyba coś muszą dawać. Szkoda, że każą sobie za to dopłacać....
Wodzik
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może miejsce zamontowania wtryskiwaczy[jego zmiana] by pomogło. Silnik ma już sporą temp. kiedy nastepuje przelączenie na gaz. A jeszcze jedno sprawdź czujnik temp. i jego montaż.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Wtryskiwacze mam zamontowane na plastikowej osłonie listwy wtrysków benzyny. Za bardzo nie ma miejsca żeby je zainstalować w innym miejscu aby były najbliżej dysz w kolektorze. Z drugiej strony w tym miejscu nie łapią za szybko temperatury od silnika. Co do czujnika temp. to działa dobrze.
Wodzik
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Podczas przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu zimnego silnika zawsze mam problem. Albo się dusi albo silnik gaśnie. Należy wykluczyć temperaturę reduktora, gdyż ustawiona jest na 40 stopni, a próbowałem go również podgrzać trochę więcej i było to samo. Jak już załapie to potem jest już ok. Każde następne przejście jest już płynne.

 

Witam.

 

Ja miałem to samo. Pojechałem do gazowników, u których zakładałem instalacje i wydłużyli mi czas przejścia z benzyny na gaz (nie pamietam jak nazywa się ten parametr), pomogło i jest ok - moja rada zanim coś założysz jedź do naprawde dobrego warsztatu, który jesst nastawiony na pomoc swoim klientom, a nie zdarcie z nich kasy. W końcu jak powymieniasz (pozakładasz), wszystko co mozliwe to napewno bedzie chodziło :wink:

Opublikowano
U mnie też przygasa podczas pierwszego przełączenia, powodem tego jest oleisty osad w listwie (listwe Matrix powinno się czyścić co 20k) albo zaworki lekko przymarzły to wynika z budowy listwy. KME zaleca podgrzewacze ale nie znam ich skuteczności. Co do samej listwy jest dobra ale brakuje jej wygaru przy bardziej wysilonych układach i jest bardzo czuła na zabrudzenia.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Nic jeszcze nie zakładałem, ale skoro KME to wyprodukowało i zaleca, to może coś pomóc. Z drugiej strony to jeszcze gdzieś spróbuje zasięgnąć opinii.
Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.