Skocz do zawartości

E36 2.0i Vanos - Zamulone, słabe, połowa mocy.


mateusz_maniek_92

Rekomendowane odpowiedzi

Słabe BMW, "ZMULONE"

Witam, posiadam od niedawna BMW e36 Coupe z 1996 roku-full opcje z silnikiem 2.0i z vanosem (+lpg ale nie jeżdzone na nim obecnie). Problem tkwi w tym,że samochód do tej pojemności ma przypisaną dość sporą moc-150KM a ostatecznie tego nie czuć. Nawet 1.6 daje mu rady :oops: . Na postoju wkręca się ładnie na obroty, silnik równo pracuje, wszystko jest idealne. 150KM powinno lekko wgniatać w fotel a tym czasem nawet gumy się tym nie da spalić, chyba,że się wspomogę wstecznym :shock: .

Czasem, w momencie gdy BMW dobrze wkręce na obroty-najczęściej na 2'im biegu to lekkiego kopa dostanie przy 5tyś obr/min, którego powinna dostać wcześniej. Wsiadając w auto nie ma zabawy, kompletna porażka, gdy wciskam gaz tylko patrze co się dzieje, zero "manewru" silnikiem-czuje się tak jakby auto ważyło 3 tony więcej albo wrażenie jest takie jakby był tam włożony silnik od malucha :duh: . Co może być przyczyną słabego silnika ?

Warto dodać, że jest szczelny, nie ciągnie lewego powietrza, może problem tkwi w vanosie? - jak to sprawdzić? Nikt nie ma podobnego, żeby podpiąć, na szrotach marnie-co robić :?:

:idea: Jeszcze raz obojawy :

-zmulony,

-przy ostrym ruszaniu nie jest wstanie przekręcić kołem,

-czasem wciśnie w fotel na 3 sekundy przy dużych obrotach,

+filtry są wymienione

+ silnik po remoncie.

Proszę o pomoc :)

Edytowane przez mateusz_maniek_92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,podstawą jest podłączenie pod kompa.

 

Możliwe że masz sondy walnięte,przepływkę lub któreś z czujników. Nie da się tego wywróżyć.

 

Jedź na podpięcie kompa zczytaj błędy ,poproś o kody i nam podaj będziemy działać wtedy.

 

osobiście obstawiam sonde lub przepływkę

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierdu pierdu

mialem tak samo. walczylem z tym przez 1,5 roku i juz mam 3 silniki :)

ostatecznie pomogło wyrzucenie głowicy z vanosem i włozenie czujników na systemie boscha, zmiana komputera

na diagnostyce pokazywalo ze jest ok, zero bledów. myslalem ze problem tkwi w skrzyni. wymienialem ją 3 razy a za trzecim włazyłem o innym przełozeniu bodajrze z 318. nawet komputer kupilem od nerwusa bo nie wierzylem tym partaczom z serwisów. Kata wyciłąłem i tez nic nie pomogło. nikt nie umial pomóc. mowili moze to moze tamto ale nic konkretnego. podmienialem czujniki jeden po drugim po 4 razy. MAM WÓR CZUJNIKÓW mogę odsprzedać.

jak jestes zainteresowany to opchne Ci ten silnik bo mam inną zachciankę

tutaj masz aukcję

http://allegro.pl/silnik-bmw-e36-320-m50b20-non-vanos-bardzo-zdrowy-i1963190545.html

może mało nie chcę za niego ale uwazam ze warto.

silnik jest na dotraciu i zalany pełnym syntetykiem CASTROL EDGE 0W40 !! koszt samego oleju to 300zł

jak nie bedziesz nim palił gumy bo sie nie dotarł jeszcze to dam CI gwarancje na niego i moge przełożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno bunia była podpinana pod kompa, wyskoczył błąd czujnika w vanosie, sprawdzilismy go i jest sprawny ;/ Co to może być ? Jak sprawdzić przepływkę ?:>

Kolego nie ma cudów,jeżeli silnik ma kompresję,to musi ciągnąć

jeżeli był remont to możliwe ,że Vanos jest żle ustawiony i wcale nie działa

wszystko można sprawdzić na kompie na live data

tylko sprawdzający musi wiedzieć o co tam chodzi

nie wiadomo też jak z ustawieniem rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwna sprawa,powinien obejrzeć ten silnik ktoś kompetentny

 

 

Właśnie, tylko ciężko taką osobę znaleźć, nawet najlepsi mechanicy stawiają na parę opcji-nikt nie potrafi dokładnie sprecyzować a komp różne rzeczy pokazuje.

Zaczynam od kapturków-jak nie pomoże to zajmę się czujnikami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiam na sprzęgło...

W bmw ślizganie sprzęgła odczuwam zupełnie inaczej niż w samochodach typu focus.

Czasem tego kopa odczuwasz później, bo sprzęgło w końcu przestało się ślizgać i załapało...

 

Oczywiście mówię o początkach ślizgania a nie totalnie zajechanym sprzęgle.

Mógł też wyrobić się docisk i nie dopycha tarczy tak mocno jak powinien - efekt ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pragnę dodać,że ciśnienie na cylindrach jest równe-po 11 :roll:

 

11 po remońcie?? cosik mało jak na mój gust. Moje stare m40 po 300tyś w tym 130 na gazie trzyma bez remotnu 12. A taki silnik jak Twój po remoncie powinień mieć więcej, tak pod 14 nawet. Sam robiłeś remont czy ktoś robił? Możę coś źle skręcone jest, przestawiony rozrząd o jeden ząb??

 

Dodam żę cięsnienie 10,5 osiagał dwusów w warturgu na stopniu 8, wiec skoro Silnik ma stopień w okolicy 10,5/11 (chyna tyle jest dla m50/52) to powinne sprężanie osiagać ok 13/14.

 

A sprzęgło czu to focus golf bmw ślizga się tak samo. Obroty rosną a auto nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E30 to jest inna, piękna sprawa. Miałem E30 z 89r. 1.8 IS-miało nabite 250tyś, remontu też sporo lat nie widziało i miało ciśnienie wyśmienite-po 13 :D Zwijało asfalt :8)

Wymieniłem kapturki od cewek, nic się nie zmieniło na lepiej, jest wręcz przeciwnie-odpala i samo gaśnie :twisted:

Poprzedni właściciel wydał prawie 2tyś na orginalne,nowe części-tylko,że było źle złożone, do tego auto okropnie kopciło na biało. Jest teraz ogarnięte, jeśli chodzi o rozrząd to nie był ruszany, przecież jest na łańcuchu, fabryczne ustawienie. Już sam nie wiem co robić, jechać drugi raz na kompa? Znów mi pokaże, że jest walnięty czujnik a okaże się, że jest sprawny :duh: Ciśnienie jest jakie jest (powiedzmy,że w granicy 12), przebieg już sięga 260tyś. w sumie nie wiem czy jest orginalny ale tak owy przypomina. Każdy z was mówi o innym czujniku, jak to się zbierze do kupy to się nie wypłacę, który może być najpewniejszy?-ten do którego najbardziej pasują opisane kryteria, od niego zacznę,jak się nic nie zmieni to pójdę dalej. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co to był za remont jak rozrząd nie był ruszany???

Łąncuch też nie jest wieczny, lubi się wyciągać chodź jest to bardziej typowe dla przebiegu rzedu 350-400tyś.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest ! :D

Nie odpisywałem bo byłem zajęty zabawą z bunia ;D Zasuwa, aż miło :) 2 komplet gum mi się kończy :)

Co uczyniłem:

-wymiana świec + kapturki od cewek ale nie tu był problem,

+wyczyściłem dokładnie przepływkę w jakiś super środkach do tego przystosowanych,

+chyba najważniejsze-dopadłem środek do wtrysków :D przetkało je na dobre, poprzedni właściciel chyba jakiś syf lał do zbiornika,

+przewód od odmy był nieszczelny i trochę lewego powietrza brało.

Jeszcze muszę zaglądnąć do vanosa i dosłownie powinno zwijać asfalt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.