Skocz do zawartości

Rufio

Główni Moderatorzy
  • Postów

    3 262
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Rufio w dniu 18 Czerwca

Użytkownicy przyznają Rufio punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: E93 330d, MB C63AMG, C43AMG
    jest: G31 540i, F83 M4
  • Lokalizacja
    znad morza

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Rufio

  1. Bez przesady to 30kmh szybciej niz wolno. A i tak komunikat "filizanka" czy zrobić przerwę. Jazda mało angażująca i auto myśli ze kierowca przysypia. Generalnie inni jada 140- 150km, to zbliżamy się do innych aut +/_ 30kmh. Bo barierki i znaki raczej nie wtargną na jezdnię Czyli elektryk przy 120km bierze 20kWh, przy 140kmh 30, a przy 170 knh 50???? Sprawność średnia silnika elektrycznego. Przy 120kmh mam 8.5 litra, przy 140kmh 9-9.5 litra.
  2. To dowiem się w końcu ile wychodzi w elektryku przy takim lajtowym przelocie autostradą? Tu 540xi kombi.
  3. Dlatego kupowanie dla siebie 520d czy E220d jako auto premium jest bez sensu. Z gów.. bata nie ukręcisz. Zawsze będzie rzęcholił jak skoda . Zapłacić trochę więcej i kupić E450 lub 550e. Niestety w Europie jesteśmy skazanie na plugina w BMW. W USA dalej można kupić 540 bez baterii
  4. Moze coś być na rzeczy. Jak dokładałem przedni spliter carbonowy performance do M4 cabrio w instrukcji montazu byla adnotacja. W przypadku montazu do M3 sedan wymagany jest montaż tylnego spojlera na klapie. W M4 klapa jest nieco inna i jest już przez jej kształt mały spojler wyprofilowany. Montaż na klapie nie jest wymagany. Czyli spliter przedni to nie tylko względy estetyczne.
  5. Dlatego lepiej jest kupować mocniejsze silniki Np lepiej kupić M340i niz doposazac 330i do którego musimy dołożyć mpakiet, felgi, hamulce i pewnie jeszcze inne drobiazgi. Prog wejscia jest wyższy, w efekcie nie ma konfrontacji 330i biedne i bogate. Na rynku wtórnym bogatsze sprzedasz za niewiele więcej. Dlatego swego czasu kupiłem Mercedesa AMG C43. Po 7 latach sprzedałem 50% ceny zakupu (auto miało 10 miesięcy jak kupowałem). Gdzie podstawowe C200 czy C220d były za grosze. Miałem też BMW 530d i 330d cabrio. Cena cennikowa podobna 320 tys. 10 letnie 530d poszło za 9% cennika 15 letnie 330d cabrio za 18% cennika. Dlatego podstawowym silnikom z mega wyposażeniem mówimy nie. No chyba że kogoś stać na przepalanie kasy
  6. Tylko w Polsce jest kult sedana w G30. W Niemczech na 600 szt 540i/540d 150 szt to sedany, a 450 szt kombi. Istotnie 540i /540d są sporo droższe. Rynek 520d jest zalany ubogimi flotowymi z Niemiec.
  7. Chcesz mało tracić kup Toyotę w hybrydzie. Przy takim BMW czy Mercedesie spalanie to sprawa drugorzędna. 3 litry więcej przy 2 tys km/miesiąc to 360 zł więcej. W skali roku ok 4500zl, jakieś grosze. Moje nowe 540xi cena cennikowa 441 tys, Słabo negocjujesz kupujesz za 420 tys. Dobrze negocjujesz wyrwiesz za 370 tys zl. Po 3 latach sprzedanasz za 200 -230 tys. To i tak strata 70 tys rocznie.
  8. Klasa wyższa elektryk to zaprzeczenie idei szybkiego swobodnego przemieszczenia się. Koszty paliwa pomijalne., ważniejsza utrata wartości Podejrzewam że Audi S6 z czystą benzyną bez plug in będzie bardzo poszukiwane i cenione, w odróznieniu od elektrycznego A6 Zobaczcie na sugerowane ceny u dealerów. Samo Audi nie wierzy w swoje elektryki i już grubo rabatuje
  9. Patrząc jakie wyniki mają auta z silnikiem 40i B58 z miekką hybrydą, to przy jeżdzie po miescie i w okolicach diesle nie mają sensu. Takie X5 LCI 40i ma 381KM. Beznyna szybko łapie temperaturę = mniejsze spalanie. Często łapie śię na tym w moim 540i, że jeżdże po miescie załatwiam sprawy, a na koniec dnia mam spalanie pomiedzy 10-11 litrów. Myśle, że to dzięki mhev. Ciekawe są nowe miekkie hybrydy Audi i Mercedesa. Będą mogły niewielke odległości jeździć na prądzie.
  10. Zakup był 2017r sprzedaż 2020r
  11. Dokładnie 2 litry w jedną czy w drugą stronę bez większego znaczenia, przy utracie wartosci. Dlatego kupiłem 540i bo dużo lepiej trzyma wartość niz 530d czy 540d. Możecie się śmiać, ale relatywnie ekonomiczny byl Mercedes C63 AMG 6.2l. Palił średnio 18l. Ale utrata wartosci okazała się zaskakująco niska.
  12. Patrząc na to SUVem w trasie jeżdżą bogaci ludzie. Tyle paliwa w rurę idzie. Biedni jeżdżą kombi: Np 540xi przy 180kmh, na zdjeciu
  13. Na S ustawiam tempomat na 144 kmh wg GPS 140 i nie ma problemu z policja Na autostradzie 165kmh i wg GPSu 160kmh i też nie ma problemu. Szybsza jazda to już ryzyko mandatu. No i się nie kalkuluje, doganiamy sporo. Tempomat ciągle hamuje i przyspiesza. Zysk czasowy niewielki. A tak jadąc w zakresie 140-160 mogę tankować co 600-800km (zależy od wiatru). W terenie zabudowanym jak jedziesz do 10kmh powyżej limitu to Policja nie zatrzymuje.
  14. Patrze na ogłoszenie. Kombi bez haka, i po temacie. Kiedys kupiłem u dealera 2 letnie E93 330d. Był to samochod BMW Polska (taki pierwszy właściciel w karcie pojazdu). Konfig w stylu select all. Był nawet hak w kabriolecie, aktywny układ kierowniczy. Cena cennikowa 323tys zl. Kupiłem go za 178 tys. Czyli za 55% ceny cennikowej 2 latek. Ale przebieg byl 20 tys km Jak kupowałem roczne BMW. To miałem zawsze 35% mniej od cennika. Te 520d z ogłoszenia bez faktury można próbować za 200 tys zl.
  15. 100kmh czy to jakaś kara, masochizm? Nie rozumiem tego.... Ja miałbym obgryzioną kierownicę z nerwów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.