Skocz do zawartości

MatiKosa

Zarejestrowani
  • Postów

    302
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 530i xDrive 2017

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MatiKosa

  1. Ja używam Sport Individual (wszystko w Comfort, a jedynie skrzynia na Sport) gdy mam podjazd pod górkę, wtedy auto zmienia biegi przy 2000+ rpm i nie schodzi poniżej 1400-1500 rpm. W przeciwnym razie w trybie Comfort potrafi za bardzo zamulać i muszę go kopać ręcznie, coraz bardziej się przekonuję do tuningu tej skrzyni. Natomiast gdybyś pozostał w Comfort a dał lewarek w lewo na S, to utrzymywane obroty będą jeszcze wyższe, a biegi będą zmieniane przy 3000+, a jak jeszcze wyżej to dodatkowo z kopnięciem. Ten tryb S fajnie się sprawdza gdy chcesz sobie pomachać łopatkami i poczuć kopnięcia w plecy albo jak pisałem: gdy chcesz momentalnie kogoś wyprzedzić, szybciej dasz lewarek w lewo niż trafisz w przycisk
  2. Przytrzymanie lewej łopatki to nic innego jak kickdown, ale bez wystrzału do przodu, np. szykujesz się do wyprzedzenia kogoś i masz mało miejsca. Różnica jest taka, że tutaj auto tylko szykuje obroty, ale równie dobrze mógłbyś mocniej kopnąć w pedał gazu. Natomiast kickdown to redukcja i natychmiastowy sprint do przodu. A przytrzymanie prawej to z kolei powrót z trybu manualnego na automatyczny, czyli na D. Ja używam lewarka z lewo kiedy chcę sobie pozmieniać biegi łopatkami, wtedy są te fajne kopnięcia
  3. Tryb Sport na przycisku - wpływa na 4 ustawienia: silnik (bardziej agresywna reakcja gaz) skrzynia (utrzymuje wyższe obroty, trochę chętniej redukuje) Układ kierowniczy (usztywnia się) Zawieszenie (tylko jeśli masz Adaptive, wtedy się utwardza) Tryb Sport na skrzyni (lewarek w lewo i zmiana trybu z D na S) Utrzymuje jeszcze wyższe obroty niż tryb powyżej Powoduje "kopnięcie" w plecy przy zmianach biegu Tu również jest szybsza reakcja na redukcje Lewarek w lewo to szybki sposób aby kogoś sprawnie wyprzedzić.
  4. Tylko z drugiej strony, nawet jeśli % utraty wartości w przypadku wyższych wersji silnikowych jest niższy - to idzie on jednak od wyższej kwoty. Ciężko rzucić jakimś konkretnym przykładem, ale nie wiem czy R6stki utrzymują na tyle większy % wartości aby zrekompensować fakt, że strata poszła od wyższej wartości, w efekcie czego nominalnie i tak możesz stracić więcej, acz tu ciężko generalizować. No i finalna kwestia to taka, na ile komuś zależy na utrzymaniu wartości auta a na ile ktoś ma to gdzieś i kupuje pod siebie. W Twoim przypadku akurat 530d mocno poleciał, pomimo silnika R6. Trójka z kolei miała nieco mocniejszą wersję tegoż diesla, ale tu cabrio mogło zrobić różnicę. Kolega kupił jakiś czas temu E36 328i Cabrio z niemal pełnym wyposażeniem acz 300k km przebiegu - €15k, sporo. Dla mnie 530i to i tak już był budżet na limicie, kredytu na 40i brać nie chciałem, ale postanowiłem chociaż zadbać o resale value pod kątem wyposażenia, stąd M-Pakiet. A ile ta teoria jest warta to się okaże jeśli kiedyś zdarzy mi się to auto sprzedać
  5. Bardzo dobry post, pkt 3 potwierdza to co napisałem - są elementy wyposażenia, które są pożądane, ale są też takie, za które nikt nie zapłaci. A gdyby tak odwrócić pytanie: jakie cechy musi spełniać taka G30 aby jej spadek wartości był najniższy? Czy silnik R6 jest tu wymogiem czy np. 530i ma większe szanse od 520d? xDrive na plus, M-Pakiet, duża navi, felgi. Ktoś słusznie zauważył, że takie G30 540i może być łatwo zastąpione importem z US, ale to samo w Touringu to już nie za bardzo. Czy zatem nieźle wyposażony Touring 540i/530d to konfig możliwie najbardziej odporny na spadki cenowe?
  6. Ciekawy opis recenzji, nie słyszałem. Ale co do powyższego fragmentu - to cóż, CCC. To tak samo jak z ekologią. Niby każdy chce aby było eko - spoko. Ale zapytaj się tej samej osoby czy chce ponosić z własnej kieszeni większe koszty na wszystko dookoła, więcej płacić za energię - aaa to jednak nie. I to samo z autami. Każdy by chętnie wspierał rynek EU, ale jak ma do wyboru drogie auto europejskie, często zresztą niesłusznie tudzież z powodu ekologii i nadmiernej ilości systemów vs auto chińskie, które oferuje przyzwoite warunki za 40% ceny - to nagle jednak się okazuje, że te wysokie wartości już nie są takie ważne, zaś niższa cena już tak. Oczywiście czas pokaże na ile te auta są przyzwoite i trwałe, być może okaże się, że to biznes totalnie nieopłacalny, ale już widać, że Chińczycy sporo tu namieszali, zresztą już ostro wchodzą na nasz rynek z każdej strony, czy elektronika czy inne Ali/Temu. Ostatecznie to rynek zdecyduje, no chyba, że będzie jak Google zrobiło z Huawei.
  7. Jakkolwiek dobrze, że kończy się dojenie klientów, tak tutaj chyba rząd chiński fest to dotuje, więc nawet jak dostają dużym podatkiem akcyzowym po mordzie, to i tak nadal są w stanie to wytrzymać i zaproponować niskie ceny (być może dopłacają do interesu aby pierw wejść na rynek EU i zdobyć uznanie).
  8. Domyśliłem się, że ktoś może się przyczepić do tego aspektu, więc jeszcze raz To, że ludzie nie mieszkają w centrum w apartamentach za wiele milionów tylko biorą kredyty na 30 lat na małe klitki poza miastem - to nie wynika z ich preferencji, tylko zwyczajnie z sytuacji finansowej (jakkolwiek mieszkania najczęściej zyskują na wartości). To samo tyczy się wielu ludzi innych wyborów. Gdyby było inaczej, to wszyscy jeździliby BMW serii 5/7, jakieś Porsche etc. z max wyposażeniem. Ale tak nie jest. Dlaczego? Ponieważ auta są masakrycznie drogie i najczęściej tracą na wartości (znów, pomijając egzotyki). Ale zamykając już ten offtopic, OP się brutalnie przekonał, że za dodatkowe wyposażenie (zwłaszcza w popularnej wersji silnikowej) zwyczajnie nie odzyskasz kasy z wyposażenia, that's just the way it is. Ja się nauczyłem, że resale value ma ogromne znaczenie, no chyba, że ktoś ma na koncie miliony i mu to nie robi, ja do takich osób nie należę
  9. Indywidualne sprawy - tak, ale jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o rynku BMW to doskonale wiesz, że są pewne opcje, na które klienci polują bardziej niż na inne i taką opcją z pewnością nie jest ani Night Vision ani hak, ani myślę nawet B&W Co do konfiguracji pod siebie - i tak i nie. Jeśli planujesz trzymać auto na wiele lat lub też zwyczajnie stać Ciebie na poniesienie dużej utraty wartości - no to jasne. Tylko nie wszyscy są w takiej sytuacji i wiele osób patrzy dużo bardziej pragmatycznie. Ty się nie martwisz bo możesz sobie pozwolić na nowe 540i / M550i z salonu, co dla zdecydowanej większości ludzi jest absolutnie poza zasięgiem (nie żebym wyliczał, tylko stwierdzam jak jest). Trochę jakby powiedzieć: no nie rozumiem czemu ludzie nie mieszkają w centrum Warszawy i minimum 4 pokoje 100 m2, zawsze się jakoś sprzeda, a jaka wygoda. Tak, tylko nie każdego stać na wywalenie kilku baniek. Resale value ma ogromne znaczenie i widzę to po tym co ludzie wypisują na grupie. To, że Tobie się udało sprzedać dobrze 540i to nie oznacza, że ten wynik byłby powtarzalny gdybyś to zrobił wiele razy. Tym razem znalazłeś klienta, następnym razem może nie znajdziesz. Natomiast zgadzam się, że prędzej za takie bajery ktoś dopłaci w wyższych wersjach silnikowych.
  10. Oprócz tego co zostało już powiedziane w tym temacie, to dodam tylko, że kiedyś na kanale Global Motors był film o tym jak skonfigurować sobie G30, wybrali 520d, gdyż to najpopularniejszy model. Dalej, dali xDrive, bo klienci na to patrzą. I teraz uwaga, ważne info dla Ciebie: wyraźnie powiedzieli, że kasy włożonej w wyposażenie w większości przypadków nie odzyskasz. Czytaj: to przede wszystkim wyposażenie traci na wartości. Z opcji wartych uwagi zalecali to, na co klienci najbardziej polują, tj: M-Pakiet, duża navi, ładna felga, lepsze fotele. Generalnie chodzi o to aby nie mieć uczucia, że masz bieda wersję i te czynniki to zapewniają, a rzeczy typu hak, webasto - mało kto za to zapłaci. Na sam koniec dodam jeszcze poradę, jaką kieruje się mój bardzo rozsądny kolega (to zresztą po jego namowie wziąłem swoje auto) - on najczęściej celuje w auta 5-cioletnie, czasem jeszcze wyłapie z pół roku gwarancji. Masz już auto po największej utracie wartości (często powyżej 50%), mimo wszystko jednak dalej prawie jak nowe, a i może jakaś gwarancja jeszcze będzie. A jak sprzedasz po 2-3 latach, to też utrata wartości nie będzie ogromna, typu kupisz za 150k, sprzedasz za 110k. Cała reszta to już prawa rynku i umiejętność zorientowania się w tym wszystkim, ale tak, wejście nowej generacji zawsze pogrąża ceny tej schodzącej. Gdy ja szukałem auta to 330i były znacznie droższe od 530i, mimo iż to klasa niżej, ale 2 lata młodszy rocznik robił różnicę. Niedługo wejdzie 3er Neue Klasse i wtedy zobaczysz, że ceny G20 również polecą w dół. Pod tym kątem, powinieneś śledzić to co robi BMW i najlepiej sprzedać swój model zanim ten spadnie w hierarchii jako ten o kolejny stopień starszy
  11. Myślałem, że porównujemy 520d vs 530i? Oficjalnie to ma 0-100 w 6.0s, nieoficjalnie pewnie mniej bo nie zawsze trzyma moc (520d pewnie też tak może mieć). Akurat w przypadku modeli 520d, 530i, 540i mamy te same przełożenia skrzyni i dyfra (dopiero 530d ma dłuższe przełożenie dyfra), więc na Nm można patrzeć, ale ten moment w dieslu długo nie potrwa zanim ten musi zmienić bieg. Oczywiście do typowej jazdy po mieście to będzie wystarczające, ale jak tylko 530i wdepnie lepiej gaz to bezproblemowo połknie 520d. A już w ogóle jak się zrobi jakiś program skrzyni i silnika, z czym zapewne masz duże doświadczenie Pół kilometra postów, a ani razu nie wspomniane jest jaki autor posiada budżet - więc ciężko stwierdzić czy skoro to jest na pograniczu dobrej F10 i średniej G30 to to jest 70k, 80k, a może 90k. Osobiście zdecydowanie bym optował za G30. Na 530i będzie potrzeba ze 110k, na 520d 80-90k (jest ich multum).
  12. To też ciekawy temat z tym nietrzymaniem serii - od czego to może zależeć? Byłem ze swoim 530i i pokazało 237 PS zamiast 252. Moment co prawda deklarowane 350 Nm, ale to był krótki overboost, reszta to już płasko 320 Nm i to zrobiło różnicę. Może już pora oczyścić zawory dolotowe? (auto ma 103k km przebiegu, było tuż po serwisie olejowym). Z drugiej strony tuner twierdził, że przy autach z xDrive takie różnice występują częściej, że trudniej je zhamować (to była hamownia obciążeniowa 4x4) i że nie ma się czym przejmować. Choć widziałem wykresy aut, które miały blisko serii, ale tu znowu temat rzeka na temat różnych hamowni, sposobów pomiaru, warunków, maska odkryta / zakryta, etc.
  13. Mnie w takim przypadku mniej martwiłby ubytek mocy, a dużo bardziej spalanie stukowe. Nie wiem czy ktoś badał taki przypadek, gdzie do auta na 98 celowo wlał 95. Natomiast gdy ktoś ma auto na 95, ale robi sobie program i prosi o 98 - to osiągnie uzysk ok. 2%, w przypadku 530i 252 PS to będzie zatem +5 PS. To są dane z bootmod3, również podobne zdanie wyraził mój tuner, ale może ktoś ma inne doświadczenia.
  14. This. Wymieniać, nie marudzić. Prawidłowa eksploatacja BMW w dużej mierze polega na prewencji - masz pierwsze sygnały? To nie czekaj aż będzie gorzej, potencjalne wibracje na pewno nie będą miały dobrego wpływu. Ja zmieniałem to rok temu, auto miało wtedy 6.5 roku, przebieg 91,700 km. Ja płaciłem 334 zł, ale nie mogę teraz dojść do tego czy to już razem z wymianą...Sama część rok temu kosztowała 186.09 zł.
  15. Olej: ja używam oryginalnego 5w30 BMW TwinTurbo Power (produkcji Shell z tego co kojarzę). Próbowałem się coś doedukować w temacie olejowym, są różne testy, Ravenol i Millers świetnie wypadają, ale ten ori też dość dobry. Natomiast najważniejszym wnioskiem z testów jest coś innego: olej zaczyna tracić swoje właściwości (głównie lepkość) po 10k km. Więc jak dobierzesz olej zgodny ze specyfikacją i będziesz go wymieniał często, to to jego producent będzie miał już mniejsze znaczenie. Paliwo: używam Pb95, gdyż nie widać za bardzo podstaw do lania czegoś, co kosztuje ~12% więcej. Choć krążą różne opinie o E5 vs E10. Teraz zrobiłem lekki program, ale auto jest przystosowane od Pb95 i takie też leję, głównie z Orlenu. Bardziej wzbogaconą wersję posiada Shell w formie "V-Power 95", ale ile to daje? Tego już nie wiem, może potestuję bo teraz jest jakaś promka -25gr/L.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.