Skocz do zawartości

screean

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 LCI 328XI

Osiągnięcia screean

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jeśli chodzi o koszty to największy (pod warunkiem że zakładasz to sam) stanowią wiązki, bo raczej będziesz musiał kupić nowe. W przypadku tyłu potrzebne jest: - zestaw doposażeniowy pdc tył (wiązka) - koszt około 580 zł - włącznik pdc na konsole - używany około 100 zł - moduł pdc (najlepiej kupić obsługujący przód i tył) - używany około 200 zł - 4 czujniki pdc - używane od 50 do 100 zł szt (jeśli nie kupisz pod kolor, to + lakierowanie) - kodowanie Sam tył zakłada się dużo szybciej i w 1 dzień od rana ogarniesz. Jeśli chcesz dodatkowo dołożyć przód, to musisz liczyć dodatkowy dzień, a koszty zwiększą się o około 620 -800 zł (dokupienie dodatkowej wiązki na przód - około 420zł + 4 czujniki) Osoba doświadczona ogarnie całość w 1 dzień poniżej masz link do instrukcji instalacji https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.e90post.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D477559%26d%3D1295733167&ei=rwXRUpLHMIWTtAaonIDoAg&usg=AFQjCNF9-Qf5WGXk_V_LkWaiXXXYkw49Jg&sig2=uD5rcRkO0Hj7neS_6Oz_aA&bvm=bv.59026428,d.Yms Jeśli nie zakładasz tego sam, to musisz doliczyć koszty montażu, w zależności od miejsca nawet do 1700 zł (za przód + tył)
  2. Dokładnie tak jak wspominali koledzy wcześniej, mam system mierzący ciśnienie w oponach RDC ze względu na wersję US. Czujników do nowych felg nie kupowałem bo to zbyt droga impreza, a używek brak, ze starych kół też nie przekładałem bo zostawiłem je na zimówki. Problem załatwiłem inaczej, a mianowicie usunąłem z wyposażenia klucz odpowiadający za RDC, wymontowałem moduł który znajduje się w prawym tylnym nadkolu i przekodowałem CIC. Teraz brak błędów, a na kompie pokazuje system RPA wszystko dzięki wskazówkom kolegi _Przemka_ któremu dziękuję i którego polecam :)
  3. Odgrzeje temat, bo mam problem z systemem RDC. Zmieniłem koła z 17" na 18" i po wymianie mam błąd "awaria wskaźnika ciśnienia opon". Gdy włączę inicjalizację, mam cały czas status: "trwa inicjalizacja RDC.." Po przejechaniu kilkunastu kilometrów pojawia się wspomniany błąd. Próbowałem już chyba wszystkiego. Dwa razy ustawiałem ciśnienie w kołach (na 2 różnych przyrządach) - przód 2.2 ; tył 2.4 Inicjowałem kontrole na idealnym 2 kilometrowym odcinku prostej drogi, kasowałem wcześniej błąd i zawsze efekt jest ten sam. Nie mam błędów z czujników abs Ktoś ma jakiś pomysł? może da się w ogóle wyłączyć system przez ncs ? pozdrawiam
  4. Na filmiku bolce łatwo udało się wysunąć, pewnie dlatego że były wysuwane nie pierwszy raz. Gdy wymieniałem u siebie też miałem z tym problem bo nie chciały się wysunąć. Najlepiej jest wykorzystać do tego jakąś dłuższą drewnianą listewkę i zaprzeć jednym końcem o tunel w pobliżu bolca a z drugiej strony o próg bądź słupek boczny (aby usztywnić tunel) po czym uderzyć czymś cienkim (np cienki śrubokręt i młotek) w końcówkę bolca, aby się wysunął. Ciężko też zakłada się później sprężynę na swoje miejsce, ale wszystko da się zrobić. Polecam zabieg bo przesuwany podłokietnik jest dużo wygodniejszy.
  5. Pozycyjne w lampach na błotnikach są na takiej samej zasadzie jak w klapie. W lampach na błotnikach występują 2 żarówki P21W, zamieniłem żarówki, ostatecznie włożyłem zupełnie nowe i niestety nic to nie zmieniło. Nadal lewa przeciwmgielna świeci i pojawia się komunikat "uszkodzone dwustopniowe lewe światło stop" Robiłem doposażenie w bixenon i zmieniałem moduł frm, ale nie wiem czy to ma znaczenie bo wszystkie inne światła działają prawidłowo. Może to coś z kodowaniem, wyposażeniem ? nie zwróciłem uwagi czy przed wymianą modułu było dobrze
  6. Zarówno na mijania jak i pozycyjnych (na których przeciwmgielne nie powinny działać- prawa strona działa prawidłowo) Też tak pomyślałem, że może to być taki przypadek, ale żarówki są w porządku a wszystkie styki jak nowe. W e90 lci w lampie na klapie są tylko 2 żarówki (od wstecznego i od przeciwmgielnych) funkcję pozycyjnych spełnia chyba jakaś dioda. W każdym bądź razie każde światło działa. Gdy żarówkę z lewej przeciwmgielnej mam wyciągnięta pojawia mi się błąd "left two-stage brake lamp" co też jest chyba dziwne, bo może powinien być komunikat "rear left fog light" lub coś w tym stylu ?
  7. Witam, Odgrzeje trochę temat. Mam również wersję usa (e90 lci), i problem z tylnymi przeciwmgielnymi. Problem polega na tym, że po włączeniu świateł mijania, na stałe świeci mi się lewa tylna lampa przeciwmgielna. Po naciśnięciu włącznika tylnych przeciwmgielnych zapala się prawa strona. Po ponownym naciśnięciu włącznika, prawa strona gaśnie, a lewa nadal świeci. Obecnie mam wyciągniętą żarówkę z lewej lampy, tak aby nie świeciła na stałe. Przy tym układzie prawa przeciwmgielna działa normalnie. Włącznik świateł mam zmieniony na wersję europejską, lampy w błotnikach również, żarówki od przeciwmgielnych w klapie były również włożone fabrycznie. W jednym z wątków doczytałem się, że dodatkowo przy zmianie włącznika trzeba było pociągnąć dodatkowy przewód od włącznika do modułu świateł. Sytuacja ta miała jednak miejsce w e60. Nie wiem czy tak samo jest w e90? (bo z drugiej strony jest reakcja prawej lampy po naciśnięciu włącznika) Czy ktoś z posiadaczy e90 z usa miał ten sam problem lub ktoś wie jak go rozwiązać? pozdrawiam
  8. Witam, Szukam kogoś z okolic Warszawy do zakodowania modułu FRM XE led po zmianie z wersji basic + zakodowanie składania lusterek (E90 LCI 2011) pozdrawiam
  9. Dokładnie. Nie pisałem co trzeba zrobić, bo kolega Nergal obiecał że wrzuci cały opis, co właśnie zrobił :cool2: Od siebie dodam tylko, że powodem dla którego nie działała opcja podłączenia akumulatora pod maską był fakt odkręcenia nakrętki łączącej plastikową nakładkę (z dodatkowymi kablami) przykręcaną do klemy "plusowej". Po przykręceniu nakładki do klemy, opcja podłączenia pod maską zaczęła działać. Rada dla pozostałych - po wyjęciu akumulatora upewnić się, że nakładka jest przykręcona do klemy a sama klema "plusowa" jest zabezpieczona od możliwości styku z masą. pozdrawiam
  10. Tak, klapa otwarta, wszystko dzięki koledze Nergalowi który podsunął mi gotowe rozwiązanie i dla którego ogromne dzięki!
  11. Z tego co się dowiedziałem to opcja podłączenia zasilania pod maską nie działa ponieważ prawdopodobnie kabel plusowy w bagażniku gdzieś się osunął i dotyka masy. W takim wypadku pozostaje jedynie dostanie się do wnętrza bagażnika w okolicach położenia akumulatora, odizolowanie kabla plusowego i podpięcie aku. pod maską. Będę chyba musiał poświęcić prawą lampę albo zrobić dziurę w oparciu za tylnym podłokietnikiem
  12. Też mnie to dziwi, ale niestety nie działa. Próbowałem też właśnie przez zapalniczkę i również nie działa :/
  13. Witam, Wiem, że już wiele było takich tematów ale przejrzałem już chyba wszystkie i nie znalazłem odpowiedzi. Mam wyjęty akumulator i zatrzaśnięty bagażnik. Problem polega na tym że to lci bez pewnych opcji czyli: - brak wejścia na kluczyk w klapie - tylne siedzenia się nie składają i nie ma otworu na narty, więc nie ma dostępu ani do dźwigni awaryjnej, ani do przewodów żeby podłączyć pod nie w jakiś sposób akumulator - podłączenie akumulatora pod maską do plusa i masy nic nie daje - pewnie dlatego że nie ma akumulatora w bagażniku. - próbowałem wymontować oświetlenie rejestracji i uchwyt z przyciskiem do otwierania, ale nie da się przez te otwory do czegoś dojść Próbowałem już chyba wszystkiego, ktoś ma jakiś pomysł bo moje już się wyczerpał? Może da się gdzieś podłączyć 12v w jakieś miejsce instalacji żeby zadziało otwieranie z kluczyka?
  14. Wielkie dzięki za pomoc Bronx_I / moja wersja to także automat, czy w takim wypadku też muszę szukać od 330i automat? szukałem jakiś czas, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, dlatego zapytałem. pozdrawiam
  15. Pewnie bym i znalazł, ale niestety nie mam za bardzo czasu przeszukiwać wątki i czytać po kolei posty w poszukiwaniu konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi, mam mnóstwo innych tematów do ogarnięcia i przeszukiwania odnośnie części do tego samochodu, dlatego aby to przyśpieszyć zadaję konkretne pytanie pod szybką odpowiedź - tak lub nie, dla kogoś kto posiada taką wiedzę. Dla przyśpieszenia zapytam o konkretny zestaw czy będzie się nadawał?: http://allegro.pl/przedni-pas-wzmocnienie-chlodnice-bmw-e90-e91-335i-i3884768062.html Schematy już znalazłem / wcześniej tam szukałem, ale w złym miejscu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.