Skocz do zawartości

robcio.k

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 1.6 M40+ 93r.
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia robcio.k

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Jak najbardziej się zgadzam. Własnie kumpel założył ten zwykły zestaw za 416 do M44.
  2. Jeżeli chodzi o komplet Valeo to kosztuje 416 zł w intercarsie. Raczej taniej niż dwumas kompletny. Kumpel założył taki zestaw + zamach po swapie do M44 z M40. Dodam tylko że ma skrzynię z M40. Niestety nie wiem czy to idzie założyć ze skrzynią od M44.
  3. Twój mechanik może mieć rację. U mojego kumpla w tym samym silniku był ten sam problem. Silnik gdy był rano zmarznięty miał słabiutką kompresję. Po rozgrzaniu było ok. Pomogła zmiana oleju.
  4. U mnie to tak wygląda. Wciśnięte sprzęgło i lekkie chamowanie do zatrzymania się. Widać to po ekonomizerze.
  5. Jak dla mnie to ta wskazówka i tak wysoko staje, wygląda na 950 rpm. Nie masz czasem podciągniętej linki gazu? Może na luzie masz delikatnie otwartą przepustnicę, i gdy włącza się krokowiec to głupieje. A może linka się przyciera lub jest uszkodzony pancerz na końcu przy przepustnicy?
  6. Ja sobie poradziłem modyfikując CB radio. Rozczepiłem panel od radia i wstawiłem w tym miejscu taśmę od dysku twardego. Sam przód mam wklejony we wnękę, a resztę schowałem na stałe za schowek. Głośnik wpakowałem w nawiew. Pozdrawiam. http://robciok.wrzuta.pl/sr/d/0XwKshhr4Zl/004 http://robciok.wrzuta.pl/sr/d/4HOeW4kDYcz/006
  7. A czasem nie jeździłeś z deszczem, albo na myjni? Może ci komputer zalało. U kumpla właśnie ostatnio go suszyliśmy i płukaliśmy w spirytusie. Większość ścieżek miał zaśniedziałych. Objawy miał identyczne. Pomogło.
  8. W klapie bagażnika przy siłowniku zamka są dwie wtyczki. Jedna daje napięcie na silnik zamka, a druga sygnały do centralki zamknij-otwórz. Przy tej sygnałowej(cienkie kable) można sprawdzić czy działa prawidłowo. Jeden kabelek daje na stałe 12v (czerwono-zielony), a dwa następne mają przejście w zależności w którą stronę przekręcisz kluczyk w zamku. Jeżeli nie działa to prawidłowo to sprawdź kable jak kolega pisał wyżej.
  9. Zrzuć pokrywę zaworów i obejrzyj krzywki na walki rozrządu. To jest słaby punkt tych silników, lubią się wyrabiać.
  10. Na zdjęciu jest M42. Jeżeli to M42 to przepływka i obudowa filtra jest poprawna. Wygląda na to że masz starszy silnik niż 97r,bo w tedy byłby to M44. M44 na kompie od 1.8i by nie poszedł prawidłowo co sugerujesz, bo ma dwie sondy lambda i dodatkowo łamać by trzeba było EWS. Co do twojego problemu z falowaniem, sprawdź sondę i krokowca. A najpewniej to podjechać na kompa.
  11. Witam. Takie stukanie występuje od zaworów wejściowych wody do nagrzewnicy. Otwierają i zamykają dopływ wody, w ten sposób jest regulowana temperatura w buni. Dodam że czujnik temperatury który tym steruje, jest po stronie kierowcy na dole obok wlotu na nogi. Przynajmnie jest tak u mnie, autko bez klimy.
  12. Witam ponownie po jakimś czasie. Posiadam superczipsa od października 2008 i jak na razie jest ok. Parę dni temu z powrotem dla przekonania na próbę włożyłem fabrycznego. Rany ale muł. Nawet żona się spostrzegła że coś jest nie tak (nic jej nie mówiłem o zamianie). Jak moja żona (wróg prędkości i przyspieszeń) to zauważyła, to znaczy że nawet w M40 1.6 ten chip coś daje. Odnoszę wrażenie że zmiana z mocnego na słaby jest bardziej odczuwalna niż na odwrót. Spróbujcie tego koledzy, fajne doświadczenie. PS. Oczywiście superczips wrócił z powrotem do DME. :lol:
  13. Ja miałem podobne objawy ale, u mnie okazało się że przebijał palec rozdzielacza. W M40 lubi on przebijać na wałek rozrządu. Też się czepiałem pompy, świec, cewki itp. Silnik najpierw zaczął przerywać, później zdychał a na koniec problem z odpaleniem. Chodził jak chciał. Dodam że ten felerny palec wyglądał na ok, ale miał tylko z tyłu malutką dziureczkę wyglądającą na fabryczną.
  14. robcio.k

    m40 -dziwna praca silnika

    Odłącz lambdę i odpal silnik. Powinno się uspokoić. Ja tak miałem gdy padł mi zamiennik po pół roku.
  15. A kiedy zmieniałeś olej i na jaki? U mojego kumpla w 1.8is olej kiepskiej jakości był problemem z odpalaniem w zimę. I to zawsze po nocy. Spowodowane to było zawieszającymi się hydroregulatorami gdy silnik porządnie zmarzł i to skutkowało brakiem odpowiedniego ciśnienia cylindrów do odpalenia.Gdy pokręcił kilkanaście razy to dopiero łapał. Po zmianie oleju problem zniknął. Dziwne ale prawdziwe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.