Panowie mam problem z osiągami mojego e46 318d(cr116KM). Świeży nabytek. Autko w mieście całkiem dobrze się zbiera, nie kopci, nie gaśnie. Problem pojawia się przy większych prędkościach (od 100km/h) i przy sprincie. Jest zdecydowanie osłabiony. Do prędkości 100km/h rozpędza się w około 15 s zamiast 11s( amatorski pomiar), a powyżej 120km/h już bardzo wolno przyspiesza. Sprzedający zapewniał mnie, że 2 miesiące temu sprawdzał wtryskiwacze i turbinę oraz zmieniał podkładki pod wtryskiwaczami. Powiedział, żeby może spróbować dokręcić wtryskiwacze bo się może poluzowały. Twierdził też, że auto miało moc i osiągało wysokie prędkości. Ogólnie sam sprzedający wzbudza zaufanie potwierdzając to wieloma fakturami za wymiany. Dziś na podpięciu kompa nie pokazało żadnych błędów, jedynie przy jeździe testowej okazało się, że wtryskiwacz na 3. cylindrze ma dużą odchyłkę. Na 1. cylindrze jest ok, na pozostałych delikatne odchyłki, ale jeszcze "w normie". Ponad to diagnosta stwierdził przy ww. teście, że jest obniżona wartość na przepływomierzu i niskie ciśnienie doładowania( idzie do 1.8, później powoli do 1.9 a powinno ponoć do 2.1). Pod koniec testu powiedział, że wtryskiwacz nie ma wpływu na osiągi( co mnie dziwi) i powinienem zacząć od sprawdzenia egr i przepływki. Poza tym zużycie paliwa wydaje mi się troszkę za duże. U mechanika specjalizującego się w dieslach dowiedziałem się, że słaba moc i niskie wartości doładowania i przepływki mogą być spowodowane tylko przez wtryskiwacze, że Bosch zaleca wymianę wtrysków po 100-150tys km. Stwierdził, że musi wyjąc wtryskiwacze i sprawdzić je na maszynie(koszt za jeden 80zł) i ewentualnie zregenerować na częściach boscha(400zł za jeden). A na zapewnienia kolesia, od którego kupiłem auto powiedział, że wiadomo jak to ze sprzedającymi, że na pewno się nie poluzowały i tu zabrzmiał jak hipokryta- często po tym jak się wtryskiwacze wyjmuje do sprawdzenia to potrafią po włożeniu paść... Proszę o pomoc, dlatego że to mój pierwszy diesel i nie wiem co robić.