Skocz do zawartości

3LiTe

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 520d 2009
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia 3LiTe

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Czy udało się rozwiązać problem? Ja mam podobnie. E61'2009 - 520d - N47 - przebieg 260 t.km. Tylko w pewnych temperaturach (jesień i wiosna) i jak jest zimny. Odpala OK. mogę też jeździć na wolnych obrotach (tylko hamulcem) i jest OK. Jak przyśpieszę i przyhamuję to po około 2 sekundach po zatrzymaniu spadną obroty - albo zgaśnie albo sam się wyratuje - ostatnio raczej gaśnie. Jeżeli akurat będę w tym czasie znowu przyśpieszał to złapie muła, po czym w którymś momencie coś zaskoczy i już będzie OK. Jak kupiłem samochód (miał wtedy 5 lat i 180 t.km) to przez pierwsze lata było OK, ale od jakiś 2 lat ten problem występuje i obecnie wydaje mi się trochę przybrał na sile (potrafi zgasnąć tak do 3 razy, wcześniej tylko raz a na początku było to tylko przymulenie lub przygaśnięcie-ale się odratowywał). Ogólnie wrażenie jak by mu brakowało paliwa. DPF - czysty, sprawdzany. Filtr paliwa wymieniony. Ilość paliwa w baku nie ma znaczenia. EDIT: Kilka testów więcej, Jak po uruchomieniu silnika przełączę na Neutral i przegazuję to po chwili już nie wkręcę go na obroty, ale na wolnych będzie pracował, jeśli jednak wrzucę wtedy D lub R to nawet gdy cały czas trzymam wciśnięty hamulec - zgaśnie. Jak znowu odpalę (bez problemu) wrzucę wtedy D lub R bez wcześniejszego przegazowania to nic się nie stanie i puszczając hamulec mogę się toczyć.
  2. Torent działa OK. Mapa zainstalowała się bez problemu - wersja 3xUSB Na szybko przejrzałem mapę i nie ma jeszcze na niej już oddanego odcinka trasy S8: od S2 w Warszawie do Nadarzyna.
  3. Mam to samo u siebie w e61. Samochód kupiłem na wiosnę i wyświetlał się brak płynu. Dolałem zimowego i nic nie pomogło. Po kilku dniach samo zgasło i przez całe lato i jesień było OK. Nawet dobrze było zimą przy temperaturach poniżej 0 (może były w zbiorniczku jeszcze resztki letniego płynu zmieszane z zimowym). Jednak teraz niedawno z powrotem zaczęły się problemy. Gdy temperatura spada poniżej 3-4 stopni wyrzuca błąd. Dzisiaj jest +6 i jest OK. Doleje szklankę kranówy może pomoże:) nie za bardzo chce mi się odkręcać nadkole aby wymienić czujnik. Na forach o e60/61 nie znalazłem informacji aby były z tym jakieś większe problemy. Moja e61 jest z przełomu 2009/2010 [nowy i-drive] i niewykluczone że mam taki sam czujnik jak seria F.
  4. Rozrząd masz z tyłu silnika, a pasek, koło pasowe itd. z przodu, więc przy wymianie rozrządu nie ma raczej potrzeby ruszania paska wielorowkowego. Z tym nowym paskiem przy wymianie kół pasowych to też przesada i naciąganie na niepotrzebne koszty tym bardziej że pasek masz nowy. Ja wymieniałem sam koło pasowe więc pasek zostawiłem stary (bo dobrze wyglądał) i tak już zrobiłem ok. 5 tys km i nic się nie dzieje i nic nie piszczy, za to w ASO twierdzili że każde zdjęcie paska wiąże się z jego wymianą na nowy. Robiąc rozrząd nie wymieniaj samych łańcuchów, tylko cały komplet z napinaczami i kołami zębatymi. I tak najdroższa jest robocizna (właśnie ze względu na umiejscowienie rozrządu). Z tego co się dowiadywałem oczywiście po za ASO to zrobienie rozrządu na fabrycznych częściach z wszystkimi uszczelkami, filtrami i olejem to ok 4000 zł brutto - boli, ale zrobi się raz i na kolejne 200 tys spokój.
  5. Chodzi o woofery pod siedzeniami. Jak myślicie, czy przy wzmacniaczu 55W RMS lepiej dać Hertz Energy EV 165.5L = 165mm, 70W RMS, 50 - 4000Hz, 4ohm, SPL-92dB, gł montażowa 64mm, 240 zł para. czy lepiej Audison Prima AP8 = 200mm, 100W RMS, 35-3000Hz, 4ohm, SPL-93,5dB, gł montażowa 66mm, 324 zł para. Z opisu Audison lepszy bo schodzi niżej, ale czy aby na pewno zagra on lepiej przy tym wzmacniaczu od 16cm Hertza?
  6. Mam bardzo podobnie, tylko dopóki nie podłączyłem wzmacniacza to nie było tego słychać. U mnie ten dźwięk trwa jakieś 2 sekundy. Obawiam się że jest to związane ze startem - wzbudzeniem systemu audio [końcówki mocy w radiu]. Wzmacniacz podłączony jest przez Hi Input. Obawiam się że dopóki nie podłącze sygnału remote pod radio to tak będę miał. Ponieważ teraz wzmacniacz uruchamia się od razu po otwarciu drzwi a wyłącza po 10 minutach nieaktywności [podłączony pod zasilanie oświetlenia wnętrza]. Najbardziej to słychać jeżeli po kilku minutach po zamknięciu otworzy się ponownie drzwi. Wzmacniacz jest jeszcze włączony, a audio zdążyło już się uśpić i startuje na nowo. Teoretycznie gdy wzmacniacz będzie podłączony pod remote z radia to powinien się włączyć w momencie startu audio i wyłączyć się razem z jego uśpieniem, wtedy zanim wzmacniacz w pełni wystartuje to już dzwięk-buczenie powinien minąć i go nie wzmocni. Ewentualnie stycznikiem czasowym opóźnię start wzmacniacza o 2-3 sekundy. Ale może ktoś by to potwierdził, bo temat mnie męczy a nie chciałbym rozbierać połowy auta aby się okazało że podpięcie remote pod radio nie rozwiązało problemu.
  7. Informacja dla szukających kabla do e60/61 LCI z CIC (po 2008 roku). Kupiłem kabel od Viaken'a - po delikatnej przeróbce - rozłączenie pinu 8 od 7, działa bardzo dobrze. Udało się zrobić diagnozę Inpą, oraz odblokować DVD (VIM) NCS Ekspertem. Wcześniej pisałem, że przeczytałem na anglojęzycznym forum, że te z białą płytką PCB nie działają. Jednak nie jest to prawda. Mój obecny działający interface też ma białą płytkę PCB (jednak inną niż po przedni). Pozdrawiam 3LiTe
  8. Zainstalowałem dziś wersje 3xUSB z linków w pierwszym poście. Wygląda na to że wszystko jest OK. [e61 - CIC - listopad 2009].
  9. Witam. Mam lekki wyciek - pocenie w miejscu uszczelki obudowy termostatu - silnik N47 2.0d. Zastanawiam się czy wymienić samą uszczelkę (ok 80 zł) czy całą obudowę (ok. 130 zł). Różnica w cenie nie jest duża ale i tak pięć dych piechotą nie chodzi i żal ich jeśli obudowa jest OK. I tu moje pytanie czy często ulega uszkodzeniu / odkształceniu obudowa? I czy na pewno obudowa jest w komplecie z uszczelką? Sam termostat jest raczej OK - temperatury w trakcie jazdy po mieście wahają się między 83 - 89 stopni z czego przez większość czasu 85-88. Pozdrawiam 3LiTe
  10. Czyli tak jak myślałem. Samochód kupiłem niecały miesiąc temu i to jest chyba w nim najpoważniejsza rzecz do zrobienia, no oprócz profilaktycznie rozrządu. EDIT: Właśnie zamówiłem koło corteco. Pozdrawiam 3LiTe
  11. Witam Zastanawiam się nad wymianą koła pasowego u mnie w N47. Wygląda ono tak: Zdjęcie - http://www.ms-swiat.pl/bmw/kolopasowe.jpg http://www.ms-swiat.pl/bmw/kolopasowe.jpg Czy to możliwe aby tak pęknięte koło wywoływało drganie przy uruchamianiu silnika (oraz lekkie w trakcie jego pracy) tylko gdy silnik jest ciepły? Jak silnik jest zimny wszystko jest OK. Nie wiem czy już wymieniać czy jeszcze poczekać jeśli to nie było by to, a chciałbym wymienić rozrząd (180 tys przebiegu) mimo iż go nie słychać - tak dla świętego spokoju a to koszt prawie 4 tys. Ze względów budżetowych wolę rozłożyć pewne naprawy na raty - jeśli oczywiście jest to bezpieczne dla samochodu. Jak próbuję poruszać kołem przód-tył jak silnik jest zimny - to jest bardzo sztywne, to znaczy nie udało mi się zrobić tak jak na tym filmiku: ale może mam za mało siły:) Pozdrawiam 3LiTe
  12. A może ktoś w Warszawie ma dobrze działający kabel D-CAN to można by było się na chwilę spotkać i sprawdzić na moim laptopie - a nóż mam coś źle skonfigurowane.
  13. Niestety się nie udało, nie chce się połączyć. No cóż może jeszcze kiedyś wrócę do tematu enetu. Niestety nie pamiętam jaki był błąd, ale na pewno oprócz jakiś błędów z odnalezieniem plików ipo (co dziwne bo mam prawidłowo wgrane pełne spdaten do e60) to też coś z połączeniem czyli na górze okna. Pozdrawiam 3LiTe
  14. 3LiTe

    Delikatne drgania BMW e60

    W e61 mam silnik n47 - listopad 2009 [180 tkm] - i też czuć bardzo delikatne drgania pod tyłkiem :). W moim Mondeo 2.0 TDCi [też 180 tkm] mniej czuć drgania niż w e61. Pytanie tylko czy ten typ tak ma, czy może to początek kończących się poduch pod silnikiem lub koło pasowe - nie są to mocne drgania ale wyczuwalne także gdy skrzynia jest w pozycji N. Wydaje mi się też, że ze wzrostem temperatury drgania stają się troszkę mocniejsze. Pozdrawiam 3LiTe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.