Skocz do zawartości

maciek_w

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 439
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    34

Ostatnia wygrana maciek_w w dniu 27 Lipca

Użytkownicy przyznają maciek_w punkty reputacji!

1 obserwujący

O maciek_w

  • Urodziny 12 Czerwca

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było rozmaicie: diesle, tuning, siódemka, SUV z V8
    Jest: mała czarna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia maciek_w

  1. Wygląda doskonale! Nie wracaj do 19"
  2. Szybki search: The difference in octane levels between Europe and North America is due to different measurement methods, not inherently different fuel quality. North America uses the Anti-Knock Index (AKI), which is an average of the Research Octane Number (RON) and the Motor Octane Number (MON), while Europe primarily uses the RON. Because MON values are typically 8-10 points lower than RON values, the AKI is about 5 points lower than the equivalent RON. For example, 87 AKI gasoline in the US is roughly equivalent to 91-92 RON in Europe. Measurement Methods Research Octane Number (RON): This is the standard in Europe and many other countries, measuring a fuel's knock resistance under milder engine conditions. Motor Octane Number (MON): This is a more severe test than RON, simulating higher engine speeds and loads. Anti-Knock Index (AKI): Used in North America, it is calculated as (RON + MON) / 2. Equivalency Because of the averaging method for AKI, European RON ratings appear higher than North American AKI ratings for the same fuel. Example: 87 AKI (US) is equivalent to approximately 91-92 RON (Europe). A common "regular" fuel in Europe is 95 RON, which is similar to 90-91 AKI in the US. Key Takeaway There isn't a universal standard for fuel quality between the regions; rather, they use different scales to quantify a similar measure of fuel's resistance to knocking.
  3. Koniecznie! Sam długo biłem się z myślami, jak okleić. Niestety nie widziałem ani jednego samochodu w satynowej folii, który nie stałby się szary… a ja chciałem zachować lakier czarny jednak i skończyło się na połysku
  4. Oklejanie w połysku, czy na matowo?
  5. Wnętrze (design), materiały, wyciszenie, praca zawieszenia, fotele -- to są mega silne strony Volvo (szczególnie w przypadku wyższych modeli). Do niczego nie mogłem się przyczepić, a ich fotele komfortowe to jest dla mnie arcydzieło co najmniej na miarę tych, które BMW montuje w M5 F90, czy X5M (a ja miałem w X5 M60i) W Volvo nie stawiają na Freude am Fahren, więc ich układ jezdny i układ kierowniczy "po prostu są i robią, co mają robić". Brak emocji. Służą do wożenia z A do B i tyle Drażniło mnie w V90 kilka rzeczy: spalanie (2.0, a wychodziło średnio ponad 13l / 100, czyli tyle samo co miałem w X5 z 4.4l V8...), brzmienie silnika (jak zasypany piachem silnik od kosiarki), praca skrzyni (leniwa i ignorująca kierowcę), system obsługi przez ekran dotykowy...
  6. W Volvo akurat jest przepaść w jakości między seriami. Jeśli dobrze wyczytałem wyżej, użytkujesz V60. Miałem kiedyś takie na kilka dni i potwierdzam, było rozczarowujące Jednak przed ponad 2 lata miałem V90 Cross Country w najwyższej specyfikacji wnętrza. Ten samochód był na poziomie między piątką a siódemką - wyraźnie lepszej jakości plastiki niż w V60 (np góra i dół deski rozdzielczej, boczki drzwi, konsola centralna i tunel, tyły foteli, etc.). Cisza wnętrza była taka, że jak przesiadłem się do siódemki, to w tej siódemce przez kilka miesięcy miałem odruch sprawdzania, czy szyby mam dociągnięte do samej góry Dramatem w Volvo był silnik (u mnie 2.0l T6 - o teoretycznej mocy 320KM, a na hamowni wyszło poniżej 290) oraz skrzynia biegów (Aisin, te same są w mini i przednionapędowych BMW; może BMW robi lepszy soft, bo ten z Volvo był fatalny)
  7. U mnie też są szyby akustyczne i też MPS4* Nie narzekam na hałas -- w M3 pasuje. W końcu z X5 rozstałem się głównie ze względu na **zbyt** duży poziom odcięcia kierowcy od wszystkiego, co dzieje się z samochodem (cicho, miękko, luksusowo); czyli biorę to na klatę i uznaję za pozytywny feature. Jak mi za głośno, wkładam słuchawki i puszczam muzę z telefonu Jednak gdybym użytkował to auto podchodząc do niego z wyobrażeniem, że oto mam BMW i będzie luksusowo (czytaj: wyraźnie lepiej niż w podobnej wielkości samochodach oferowanych przez marki bardziej budżetowe), to miałbym permanentny mind-f*ck i totalne rozczarowanie
  8. Trójka jest fatalnie wyciszona. Huk opon jest bardzo wyraźnie słyszalny i u mnie powyżej 140 km/h w zasadzie nie słychać radia / trudno rozmawiać. Cóż, ten typ widać tak ma (zdecydowanie jest to najgorzej wyciszone BMW, jakie kiedykolwiek prowadziłem; oczywiście nie oczekuję od serii 3, że będzie w niej cicho jak w mojej siódemce, albo nawet X5, ale odnoszę się do aut, które brałem na testy, w tym: seria 1 poprzedniej generacji, G30, F10, F30/32, E91, nawet obecne X1, którym jeździ ktoś z rodziny jest dużo lepiej wyciszone)
  9. Mierzone miarką u dealera -- w X6 siedzi się 25 mm niżej niż w X5 (oba miały zawieszenie stalowe). Pomiar profesjonalny wykonany przeze mnie na zasadzie: przykładam miarkę w taśmie do podłogi i mierzę najwyższy punkt w podparciu uda (oczywiście w obu przypadkach fotel opuszczony najniżej, jak się dało). To jest zauważalna różnica Innym patentem na obniżenie punktu siedzenia są sprężyny obniżające -- najsensowniejsze robi AC Schnitzer za ok 3500 zł brutto. Sensowność wynika z dobrego kompromisu miedzy obniżeniem (ok 25-30mm) oraz ograniczeniem negatywnego wpływu na żywotność amortyzatorów. Pozostałe opcje zjeżdżają ok 40 mm w dół, przez co amortyzatory są na stałe bardzo ściśnięte i może to wpływać na ich trwałość. ACS podeszło do tematu zachowawczo i to mnie przekonało (miałem takie zamówione do mojej M60, ale nie założyłem, bo.. historię znacie) Sprężyny robi dla nich Eibach, więc jakość bezdyskusyjna A z ciekawości, @Semtex93, jakie są te inne cechy X5, które Cię drażnią, a których nie ma w X6?
  10. Aaaa, no jak przekombinowaliście to Wasza wina! Ja nie ustawiłem dezaktywacji pod domem
  11. Yyy, a nie otwiera Ci się samochód, jak podejdziesz do niego z telefonem? Ja miałem tak skonfigurowane opcje w DigitalKey, że nawet sam AppleWatch wystarczył jako klucz. Drzwi otwierały się i zamykały przy podejściu/odejściu i ani razu nie miałem problemu
  12. maciek_w

    Wydech akcesoryjny

    To widać ogarnęli to jakoś po moich rozmowach z nimi. Kontaktowałem się jakoś w wakacje 2024 i wtedy ogólnie niechętnie podejmowali temat i sugerowali, że z tego wydechu nic się nie wyciągnie Może egzemplarz na filmiku nie ma OPFa? Może ma zmienione downpipe’y? Nie wiem. Ale brzmi dobrze i pewnie warto zagadnąć panów z MG o ich obecne nastawienie do M60i
  13. BMW ma w akcesoriach taką grubą podkładkę, do której można dobrać jeszcze fartuch na plecy fotela. Mam oba dingsy i się sprawdzają bardzo dobrze
  14. Ogólnie to mam wrażenie, że ten czarny lakier (Black Sapphire Metallic) to ma jakieś magiczne właściwości i doskonale kryje wszystko. Przecież w tym aucie jest jakiś przód i ma jakieś przetłoczenia. Ba! Nawet grill jakiś ma, ponoć kontrowersyjny…
  15. No to tu pełna lampa, bez zabaw z ekspozycja
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.