Skocz do zawartości

szerszenkiler

Zarejestrowani
  • Postów

    313
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    z kryjówki

Osiągnięcia szerszenkiler

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Z tego co wiem to na wspomaganie z servotronikiem wpływ ma moduł ABS ,a podobno był wadliwy w E39 o ile ktoś nie wymienił na gwarancji (ja nie miałem wymienionego :( ).
  2. szerszenkiler

    (e39)530i

    W moim przypadku to był przekaźnik umieszczony pod prawy filtrem przeciwpyłkowym od strony kierowcy . Taka brązowa kostka . Wycieraczki przestały działać w najgorszym momencie jaki sobie można chyba wyobrazić - gęsty śnieg w mieście i akurat w miejscu ,gdzie nie miałem gdzie zjechać .. Przekaźnik można samemu wymienić . Prosta sprawa.
  3. Ale nie ustawiam na automatyczne regulowanie temperatury . Zresztą przy automatcznym trybie działa regulacja siły nawiewu po osiągnięciu danej temperatury .
  4. Ustawiam ,przy 30C na zewnątrz ,21C wewnątrz auta i włączam klimatyzację . Jest za zimno . Podwyższam do 23C ,zmniejszam siłę nadmuchu na 1 stopień i nadal jest za zimno . Zostawiam na 23C i przekręcam pokrętło między kratkami nawiewu na czerwone pole do końca i ... nadal jest jak w lodówce . W czym problem ? Dodam ,że to nie tylko moje odczucia . Nie ma przyjemnego chłodzenia - jest lodówka .
  5. Żle dobrane świece też mogą dać taki efekt . Ja tak miałem i była spora poprawa . Jednak nie dokońca problem się rozwiązał . Mam M54B30 z automatyczną skrzynią i też wydaje mi się ,że mam słabszy dół do ok. 3000 obr i szczególnie na wyższych biegach . Okazało się ,że trochę winy leży po stronie skrzyni ,bo nie zrzuca na 1 przy zatrzymywaniu np. na światłach i nie żongluje biegami jak dawniej . Kiedy ruszam z załączoną jedynką to wciska w fotel już od 1700 obr i wystarczy musnąć gaz ...ALE nie zawsze reaguje tak za pierwszym razem :x ,czasami wciśnięcie w fotel następuje po 3 krotnym muśnięciu gazu - lewe powietrze ? padający Vanos ? Nie wiem . Ale na IV i V przy 80-120 kmh też się zastanawia do ok. 3000 obr ,a później przyspiesza . Dziwna sprawa .
  6. Próbował ktoś zamawiać nowy samochód ,ale bez gwarancji ? Ile taniej by to wyszło ? Wiadomo ,że w cenie samochodu napewno jest zawarta kwota na przyszłe nieprzewidziane wpadki producenta . Wolałbym kupić nowy samochód o wiele taniej bez gwarancji ,niż z gwarancją i "fachową" obsługą w ASO . Zawsze przecież kupuje się samochód za minimum połowę kwoty ,którą ma się luźno w kieszeni ,więc po co przepłacać za gwarancję ,która nie zawsze jest przestrzegana ? Ja jeszcze nie słyszałem o takim przypadku ,ale może ktoś próbował ?
  7. Dzięki . Czy można samemu sprawdzić jaką aktualnie wersja oprogramowania jest w sterowniku skrzyni i silnika ? Czy są np. wersje ekonomiczne i sportowe pracy skrzyni ?
  8. Marcus robiłeś już "odświeżanie" oprogramowania sterującego ? Czy nowsze wersje oprogramowania do silnika i automatycznej skrzyni muszą być odpowiednio dobrane ? Jeżeli przerabiałeś tą operację to gdzie i za ile :) ?
  9. szerszenkiler

    quattro a BMW

    Xdrive nie kończy się na samochodach średniej mocy ,a : X3/X5 3.0sd 286 KM X5 4.8is X6 407 KM 535xi 306 KM w USA itd.
  10. Co znaczy "kompleksowe sprawdzenie" za 200 zł ? Sam jestem ciekaw . Komputer ,nawet z ASO ,wszystkiego nie pokaże ,chyba że testujący jest dociekliwy , zna się i poobserwuje parametry na zapalonym silniku ,a nawet się przejedzie z komputerem .
  11. Kurczę widziałem ten czujnik ,ale nie myślałem ,że będzie w tym miejscu . Szukałem w okolicach przekładni . Dzięki .
  12. Dokładnie :cool2: . Wspomaganie jest mniejsze . Gdzie mam szukać tego regulatora ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/A/2000/december/browse/steering/
  13. Przy testowaniu błędów w ABS/DSC wyskoczył błąd : 114 - pressure sensor (offset) Nie mam pojęcia co oznacza . Może przerabialiście podobny przypadek ?
  14. Czy są jeszcze nowe samochody bez przepływek i wisko ?
  15. szerszenkiler

    330xi brak mocy

    Niestety nowszej wersji oprogramowania do skrzyń nie ma ,a do starej trudno podobno wrócić . Teoretycznie wszystko jest w porządku z silnikiem ,a komputer nie wykazuje błędów ,więc muszę się przyzwyczaić do ekonomicznej pracy skrzyni ,albo cały czas jeździć w trybie S lub trybie manualnym . Jak kupiłem ten samochód to skrzynia współpracowała z silnikiem idealnie ,ostra jak brzytwa . Tak jakby czytała moje zamiary i jak przyspieszałem delikatnie to zmieniała biegi szybko do 5 ,ale jak zaraz po tym chciałem wyprzedzić to bardzo szybko redukowała w trybie D :) . Myślę jednak ,że problem leży tam gdzie elektronika nie sięga . Analiza spalin w normie ,a nawet lepiej . Aha i odkryłem taką ciekawostkę ,że na wstecznym ® samochód reaguje idealnie na wciśnięcie gazu ,lepiej niż na 1 . Czyli może jednak skrzynia się już trochę zmęczyła ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.