Skocz do zawartości

tymon_86

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    eee

Osiągnięcia tymon_86

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Okej, dzięki. Jeżeli wszyscy zgodnie obstawiają rozrusznik to nie ma się co martwić tylko tam zajrzeć :)
  2. Witajcie. Ponieważ nie mam żadnego sprawdzonego speca od BMW postanowiłem zapytać na forum. Silnik to N42B20. Przy odpalaniu po nocnym postoju słychać zgrzyt, mniej więcej taki jaki wydaje pompa wspomagania przy zbyt małej ilości płynu w układzie. Zrzuciłem pasek wieloklinowy i problem nadal występuje, więc można odrzucić alternator, pompę wspomagania i sprężarkę klimatyzacji. Pozostaje rozrusznik, ale wydaje mi się, że odgłos wydobywa się jednak z góry silnika. Po nieznacznym rozgrzaniu silnika problem znika i pojawia się dopiero następnego dnia. Poziom płynów w normie. Wszystko pracuje prawidłowo, kontrolka ciśnienia oleju gaśnie szybko. Dźwięk pojawił się kilka dni temu. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym objawem. Poniżej film na którym dokładnie słychać o co chodzi. Temat wrzuciłem również na inne forum o tematyce BMW, ale myślę, że warto spróbować w kilku miejscach się czegoś dowiedzieć. Pozdrawiam.
  3. Co do samego sterownika to bez obaw mogę się zdecydować na Staga? Dobrze ustawiony nie różni się od LR jeżeli chodzi o pracę silnika na LPG? Co powiecie na temat TECH 316?
  4. Odświeżę trochę temat Valvetronica. LPG ma być montowane do e46 z n42b20. Od dwóch renomowanych instalatorów usłyszałem trochę odmienne zdanie co do Staga montowanego w tym silniku. Wg. jednego nie ma żadnego problemu. Drugi twierdzi, że lepszym rozwiązaniem jest LR Omegas, bo Stag jest trudniejszy w ustawieniu i nie chodzi to idealnie. Osobiście zależałoby mi na Stagu. Ponad 5 lat temu robiłem konwersję z 2gen. na sekwencję 300-4, no i ten sterownik zyskał moje uznanie głównie dzięki wsparciu producenta - dostępne oprogramowanie, instrukcje, itd. Samo AC twierdzi, że sterowniki współpracują z Valvetronicami. Chciałbym się od Was dowiedzieć jak w praktyce wygląda strojenie tych silników. Po puszczeniu autokalibracji ustawia się jakoś mnożnik czy reguluję się jedynie korektę po obrotach? Oczywiście potrzebny będzie do tego program typu INPA i obserwowanie korekcji na ECU. Jeszcze pytanie o podzespoły. Jeżeli Stag to plus lub isa2, wtryski Hana zielone no i reduktor... co teraz jest na topie? :) Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
  5. Z tego co rozeznałem sprawę to na realoem dla danego nr VIN masz nr starego napinacza, który został w 2007 roku zastąpiony nowym.
  6. I jakieś refleksje po jego wymianie? :)
  7. Odgrzeję stary temat. Wymieniał ktoś profilaktycznie ten napinacz? Przy wymianie należy jedynie wykręcić stary i wkręcić nowy, czy może jednak trzeba w jakiś sposób blokować rozrząd? Pozdrawiam.
  8. Dziękuję za wcześniejsze dekodowanie. Proszę o kolejne PD43380
  9. Zostałem poproszony o sprawdzenie nr PPS2193, ale ze wzgl. na to, że ostatnie 5 znaków musi być cyframi to w pierwszym poście zapytałem o nr z 5 zamiast S myśląc, że taki będzie poprawny. Buda się nie zgadzała, więc zapytałem w drugiej kolejności o nr taki jaki otrzymałem. W końcu okazało się, że brakującą cyfrą jest 6 i po zdekodowaniu wszystko się zgadza. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  10. Właśnie gdzieś jest błąd, dlatego wcześniej podałem z 5`tką zamiast S. Jak dostanę poprawny to się zgłoszę. Dzięki i pozdrawiam. EDIT: Jeszcze raz prośba o rozkodowanie. Mam nadzieję, że tym razem poprawnego numeru. PP62193
  11. Nie wiem gdzie dekodujecie te numery. Chodzi o takie same rozkodowanie jak wcześniejszego VINu, tzn. z jakim wyposażeniem wyjechało z salonu oraz co to za samochód. PPS2193 Pozdrawiam.
  12. Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. A widnieje w bazie nr PPS2193 ?
  13. Witajcie. Odgrzeję stary wątek, bo jest w miarę na temat. Chodzi mi o wyliczanie wartości akcyzy. Wszystkie kalkulatory podają, że akcyzę należy liczyć poprzez przemnożenie wartości samochodu przez 18,6% (dla samochodu powyżej 2litrów). Jednak w ustawie jest informacja - cytuję: więc wartość akcyzy jest wyliczana od niższej kwoty niż ta na umowie czy tam w eurotaxie. Który VAT należy brać pod uwagę? niemiecki czy polski? O co chodzi z tekstem "pomniejszona [...] o kwotę akcyzy należne od tego samochodu osobowego"? Jak w praktyce wygląda dokładne obliczanie wartości akcyzy? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.