Skocz do zawartości

Shagrath

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Shagrath

  • Urodziny 12.04.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: E60 520D SE 2008, E61 520D SE 2009
    Jest: F01 730D SE 2009

Osiągnięcia Shagrath

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Shagrath

    Spalanie F01 730d

    Moje 730D pali w mieście około 11 litrów (10 jeżeli się staram i jeżdżę spokojnie) a na autostradzie przy prędkościach przelotowych ok. 150km/h w granicach 7.7 - 8.2 litra. Fakt natomiast jest faktem, że jak jeździłem po Polsce z prędkościami nie większymi niż 110km/h to spalanie wychodziło około 6 litrów / 100km
  2. Shagrath

    spot w uk

    podajcie adres strony poproszę, bo jakoś Google podaje mi tylko namiary na szkocki klub BMW ten spot w Swindon to kiedy ??
  3. tak, masz rację z rozmiarami opon - jest dokładnie jak powiedziałeś. Komfort to tak naprawdę 80% mojej decyzji o oponach, bo śmiganie na trasie UK - PL ma być miłe i przyjemne :D Pozostałe 20% decyzji to... żona, która w niereformowalny sposób "orze" mi felgi o krawężniki :evil: :evil: :evil: Czy system kontroli ciśnienia nie będzie wariował jak założę "normalne" opony ?? Rozumiem, że w przypadku "gumy" albo muszę wozić zapas (na który nie ma miejsca w F01) albo grzecznie wzywać pomoc drogową...
  4. mam F01 730D i profil opon taki sam - tzn 245/40/19 przód i 275/45/19 tył. O ile w lato można wybrać kilka opcji i wszyscy więksi producenci mają te profile w ofercie to w zimie jest z tyłem nie lada problem, bo tak naprawdę 275/45/19 robi tylko Pirelli w modelu Sottozero. Zastanawiałem się nad kupnem felg 18 cali i założeniu 245/50/18 na wszystkie koła, ale nie wiem jak to wpłynie na zachowanie samochodu na drodze. Koledzy pomóżcie !!!
  5. Shagrath

    spot w uk

    Ja byłbym chętny na jakiś spocik. Widzę koledzy z Glasgow są, ja siedzę w Londynie, trzeba byłoby pomyśleć o takim miejscu, żeby nikogo za bardzo nie bolało :-)))
  6. Shagrath

    F01 750i

    W moich poprzednich E60 2008 i E61 2009 rok nie musiałem dolewać nawet kropli pomiędzy przeglądami - obydwa silniki to było 2.0D 177 koni a teraz w F01 jak na razie cisza i stan oleju taki sam. Jeśli chodzi o bezawaryjność na razie się nie wypowiem, bo mam ją za krótko, ale sprawdzałem historię serwisową i serwisie za nią bardzo tęsknili, bo się nie pokazywała prawie wcale.... i oby tak dalej...
  7. Ja zsynchronizowałem iPhone'a 5 bez najmniejszych problemów, żony iPhone 4 również działa bez zarzutu...
  8. Shagrath

    520d spalanie

    Ja tam sie specjalnie na wszystkich kruczkach technicznych nie znam, ale to co kolega powiedzial o szukaniu "zlotego srodka" przez producenta nie zawsze jest prawda. Do tego, co kolega powiedzial (osiagi, spalanie i wytrzymalosc) ja bym dodal jeszcze pare innych czynnikow, co powoduje, ze "zloty srodek" jest nieco inaczej skonstruowany w rzeczywistosci. Pierwsza rzecz to koszty ubezpieczenia - w kilku krajach od mocy wlasnie zalezy ile kosztuje ubezpieczenie, wiec producent swiadomie zaniza moc, by koszty byly nizsze. Drugie to emisje spalin - wiadomo, ze to tez powoduje zmniejszenie mocy silnika. Do tego dojdzie jeszcze pare innych, mniejszych rzeczy, jak wielkonakladowa produkcja, koszty niniejszej produkcji, koszty czesci itp. To wszystko powoduje, ze konstruktorzy silnika nie maja wcale takiej wolnej reki i "zloty srodek" moze byc, ze sie tak wyraze "bardziej zloty" w zaleznosci czego komu w silniku brakuje....
  9. to dziala wspolnie - powinno byc wizualizacja i "pikanie"
  10. A propos niedorzecznosci zmieniania tarcz i klockow razem - wszystko jest kwestia zdrowego rozsadku. Nikt nie zdejmuje na ciemno tarcz i klockow i nie wymienia na pale - zdejmujesz kolo i widzisz dokladnie, czy tarcza powinna byc zmieniona czy nie. Bardziej chodzilo mi o fakt, ze najbardziej idealna sytuacja jest wlasnie wtedy, gdy zmieni sie obydwa elementy.
  11. fakt faktem to kolo tez moze byc powodem bicia - wywazarka nie rozpedza kola do predkosci, jakimi jezdzimy po autostradzie itd.
  12. Shagrath

    520d spalanie

    Moj nawet w mrozie nie pali wiecej jak 7.8 w jezdzie miejskiej. Na trasie Londyn - Birmingham przy predkosciach pomiedzy 130-140 km/h (tempomat) komputer pokazal 5.8l. Spalanie 12 litrow to o wiele za duzo jak na moj gust.
  13. Tarcze z przodu wymieniles ?? Zwykle to wypaczone tarcze powoduja drgania przy hamowaniu. Wymieniajac klocki powinno sie w zasadzie wymieniac takze tarcze, bo tylko wtedy masz 100% pewnosc, ze jedne z drugimi sa spasowane idealnie i hamuja cala powierzchnia. Na wpol zuzyte tarcze z nowymi klockami "nie wsplograja" i to moze prowadzic do wypaczen itp. Zwroc uwage jakiej marki uzywasz, bo no name'y bardzo latwo sie krzywia i efekt masz jak wyzej. Dodatkowo mozesz tez zwrocic uwage na zbieznosc..
  14. Zadzwonilem do najblizszego niezaleznego serwisu BMW i mi powiedzieli £300 za to zeby przeprogramowac iDrive. To jest kwota 1500PLN, czyli kosmos jakis. Panowie, poleccie albo kogos w UK, albo w okolicach Wawy, kto bylby w stanie zrobic to za rozsadna cene.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.