Zacznijmy od poczatku. Z tego co wiem, to Patryk kupil silnik z 98 m52 z kompletna instalacja elektryczna silnika i DME. Teraz, zeby to uruchomic bedzie potrzebowal EWS. Moim zdaniem, najprosciej byloby zakupic nowy modul EWS, transmiter i ring/antene przy stacyjce, nowy kluczyk z cylinderkiem, po prostu odbudowac caly system. Wycofuje wszystki co poprzednio napisale, Robert zmusil mnie do poszukania w starszych materialach i to co napisalem nie bedzie pracowac. Teraz jak to pracuje: DME (digital motor electonics) ma wlasny kod ISN ktory nie moze byc zmieniony. EWS musi byc zaprogramowany i schynchronizowany do tego ISN kodu. Cyfrowy sygnal jest wysylany z DME do EWS i po rozpoznaniu kluczyka EWS wysyla ten sam kod spowrotem do DME. Poza tym EWS po rozpoznaniu kluczyka sluzy jako przekaznik do rozrusznika, jest polaczony z GM. Po prostu nie przeskoczysz, Patryk masz dwa wyjscia, probowac odbudowac EWS, zamawiajac czesci u dealera lub zostawic instalacje od starego silnika. Masz schematy od obu rocznikow, bedziesz musial sam zdecydowac. Robert, przyslij mi Twoj email na PW, przysle ci troche ciekawych materialow Pozdrawiam i przepraszam za bledna informacje saab9000