Skocz do zawartości

piter77

Zarejestrowani
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e90 320d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia piter77

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Z własnego doświadczenia jeżdżąc BMW E90 silnik N47 skrzynia manualna przez ponad 250 tys km aktualnie przejechane 380 tyś powiem że interwały olejowe oraz smarowanie dla tych silników są bardzo ważne. Osobiście wymieniam olej co o 10 tys km LM 5W40 i uważam że jest to bardzo dobry silnik ale wymagający odpowiedniej eksploatacji. Planując zakup BMW seria F z silnikiem N47/57 bardzo dużo poczytałem, odbyłem jazd przed zakupowych i chciałbym zwrócić uwagę na kilka faktów: 1. W BMW serii F panewki nie zacierają się tylko w silnikach diesla ale również w silnikach benzynowych. 2. Do przeniesienia napędu w większości BMW serii F ale i nie tylko zastosowano skrzynię automatyczną. Całość działa bardzo dobrze tylko jest jedno ale bo automat w trybie COMFORT (nie mówiąc o trybie ECO) stara się utrzymywać bardzo niskie obroty silnika (ok 1000-1400 obr/min). Z jednej strony ekonomicznie a z drugiej z pewnością nie jest to zdrowe dla silnika i układu smarowania (ciśnienie oleju)...nie mówiąc już o masie tego auta i przeniesieniu napędu na 4 koła. 3. Wymieniając rozrząd w moim aucie silnik N47 przy przebiegu 300 tyś (profilaktyka) mechanik stwierdzili praktycznie znikome zużycie łańcuchów i kół zębatych rozrządu. Może to przypadek ale zawsze unikałem jazdy na niskich obrotach silnika i wysokim biegu. 3. W mediach i Internecie za główną przyczynę zacierania silników (bynajmniej dla N57) podaje się mikropęknięcia wału korbowego których przyczyna powstawania jest często określana wadą fabryczną. Niesamowity jest tez biznes który się przy tej okazji wytworzył dla firm oferujących naprawy tych silników za grube tysiące i cały czas podtrzymują ze jak ktoś kupił takie auto to wyda kilkadziesiąt tysięcy na naprawę silnika. Daję to wszystkim do przemyślenia bo jak dla mnie przyczyna awarii tych silników leży po stronie smarowania (interwały wymiany oleju co 30 tyś) ale przede wszystkim po stronie przeniesienia napędu z przeciążeń i uszkodzeń które powstają w czasie jazdy na niskich obrotach. Są również przypadki, że użytkownicy silników N47/57 zmieniali olej regularnie ale i tak nie uchroniło to od wystąpienia awarii zatarcia panewek.
  2. Jeśli chodzi o przód to polecam wymienić łączniki stabilizatora ale Meyle HD u mnie lemfordery po chwili stukały. Z tylu najczęściej wahacz poprzeczny 33322406292. Pozdrawiam
  3. Witam. Czy są jakieś nowe informacje w sprawie pozbycia się błędu E18F? Jakieś spostrzeżenia? Błąd pojawił się z chwilą wymiany radia. Wszystko działa poprawnie, Bluetooth, telefon kto. Jedny błąd do usunięcia i już trochę z tym walczę. Pozdrawiam
  4. Witam mam pytanie jak sprawują się tarcze hamulcowe zimmerman?
  5. A czy oby powietrze nie ucieka??? Nie ma zmian w cisnieniu itd.?? Poza tematem szukam kogoś z okolicy Torunia z możliwością podpięcia auta pod komputer i sprawdzenia podstawowych parametrów silnika..
  6. Witam Mam pytanie czy u was (posiadających BMW E90 z silnikiem N47) wąż łączący turbinę z intercoolerem jest luźny?? Wydaje mi się że przy wyjściu z turbiny nie powinno być takiego luzu (ruszając ręką wyczuwalny luz, a wejście do intercoolera sztywne). Będę wdzięczny za sprawdzenie i odpowiedzi Pozdr
  7. Popieram bardzo dobry olej :wink: Potwierdzam...bardzo dobry olej!!!
  8. Witam Kontrolka żarówki z oznaczeniem CC-ID 134 Okazało się że do wymiany żarówka tylnego stopu Bardzo łatwy dostęp....wymiana banalnie prosta Pozdr
  9. Jak w temacie pokazała mi się kontrolka przepalonej zarówki CC-ID 134, BMW E90 LCI 2008 Wszystkie światła świecą bez problemu. Na zagranicznych forach piszą że niby dot. jakiegoś modułu świateł z tyłu Przerabiał ktoś ten problem?? Pozdr
  10. Układ wał korbowy napędza łańcuch rozrządu...prosty przykład z dzieciństwa z rowerem...pamiętam te naprężenia łańcucha przy podjeżdżaniu pod górkę (zębatki się wycierały a łańcuch rozciągał)
  11. Analizując doświadczenia użytkowników, dane techniczne silnika N47 oraz zdjęcia zużytych elementów w tym również z forów zagranicznych dochodzę do następującego wniosku: Rozciąganie łańcucha jest spowodowane częściowo słabą jakością materiałów użytych do wykonania elementów rozrządu ale przede wszystkim przeciążeniami układu tłokowo-korbowego jakie panują przy niewłaściwym użytkowaniu tego silnika. Dzieję się tak za sprawą zastosowania dłuższych przełożeń skrzyni oraz przełączaniem biegów zgodnie ze wskaźnikiem zmiany biegu dla uzyskania niskiego zużycia paliwa. Owy wskaźnik podpowiada aby przełączać bieg na wyższy przy ok 2000obr, a po przełączeniu biegu obroty spadają do ok 1300, na wyższych biegach do ok 1500-1600. Przy takich obrotach i wysokim biegu dochodzi do takich właśnie przeciążeń (czuć ze auto na 6 biegu przy obrotach nawet ok 1800 ma bardzo ciężko). Dodam tylko że wg danych technicznych max moment jest dostępny w zakresie 1750-3000obr i najefektywniej ten silnik pracuje w takim zakresie.
  12. Witam Cytuję kolegę CRV z jednego z postów "Jestem właśnie po wymianie foteli na podgrzewane u klienta w E91 2007 rok i powiem Tobie, że trzeba zrobić trzy rzeczy: 1. Zakupić panel z przyciskami ogrzewania 2. Zakupić fotele z podgrzewaniem i sterownikami 3. Pociągnąć okablowanie od siedzeń do kości modułu komfortu i zasilania 4. Zakupić moduł komfortu (Junctionbox), który ma wkodowane ogrzewanie siedzeń lub wprogramować tą funkcję (więcej roboty) i wychodzi na to samo jakbyś kupił moduł - jakby co mam jeszcze taki jeden moduł przewidziany pod grzane siedzenia do E90 z 2007 roku" Robiłem taka operację u kolegi z forum właściciela firmy CREATIV z Pruszcza Gdańskiego...i bardzo polecam :cool2: Fachowość, sumienność i pełen profesjonalizm!!! Dodam tylko, że bardzo ciężko o takich fachowców, którzy są w stanie wykonać taką operację w E90. Przy okazji pozdrowienia dla kolegi Mateusza i Andrzeja :D
  13. W E90 nie trzeba ściągać koła ani klapki w nadkolu. Żarówki można wymienić od strony maski...najlepiej jak wcześniej koledzy pisali żarówki philipsa koszt 1 szt. ok 10 zł.
  14. Przyłączam się do pytania, bo jak na razie nie ma na nie odpowiedzi. Czy w silniku N47 wymiana filtra powietrza jest skomplikowana? Z tego co się orientuję jest tu inny filtr niż w aucie z fotorelacji. Robił już ktoś tę wymianę samodzielnie? EDIT: Znalazłem w innym dziale http://moto.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=186206 Ściągnięcie obudowy jest bardzo proste, trzeba chwycić obudowę z przodu i szarpnąć do góry ...sama wyskoczy. Wymiana filtra powietrza również prosta (filtr inny np. KNECHT LX 1640- polecam), trzeba wypiąć bodajże 3 zatrzaski znajdujące się na obudowie filtra powietrza, ściągnąć górę i wymiana.
  15. No właśnie to samo pytanie czy będą pasowały??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.