Skocz do zawartości

lewka

Zarejestrowani
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Black 323Ci '00

Osiągnięcia lewka

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. nie, właśnie skrzynie nie trzeba zdejmować, bo ten pierścień niby wymienia się od zewnątrz. Ale nie wytłumaczono mi jak to zrobić niestety
  2. Czy ktoś wie jak wymienić ten o'ring wybieraka z tyłu skrzyni? Jest to Pierścień uszczelniający wybieraka. Element nr 14: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM32&mospid=47616&btnr=23_0234&hg=23&fg=15&lang=pl Szukam wszędzie w internecie ale niestety nie mogę nigdzie znaleść co i jak. Tam nie ma żadnej śrubki aby wyjąć wybierak i uszczelkę i wsadzić nową...
  3. ale czy ktoś taki zabieg wogóle w Polsce wykonał?
  4. Niewiem, czy ktoś już tutaj to robił, ale mam pytanie odnośnie wymiany kolektora z modelu M54 do modelu M52 2,5 litra 323Ci. Kolektory, oraz DISA lekko się różnią, oraz wymagany jest adapter w postaci podkładki metalowej pod kolektor. Z tego co mi wiadomo, jest bardzo zauważalny przyrost mocy. Wszystko jest opisane na e46fanatics z USA, także tylko w USA jest możliwość zakupu adapteru w cenie 65$. Co o tym sądzicie? http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=710600 http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=9384
  5. Samochód: BMW 323Ci '00 (Wydech 2-rurowy) A więc dziś poszła wymiana sond Lambda na garze 4-5-6, ponieważ przy starcie i czasami po kilku minutach jazdy auto zaczęło trząść całą budą i huczeć jak traktor, tracąc moc, zdecydowałem się za naprawdę usterki. Pierwsze co zrobiłem, to analiza komputerowa, która lambda na którym garze nie działa, okazało się, że uszkodzona została sonda lambda przed i za katalizatorem na garze 4-5-6 . Koszt sondy przed katalizatorem to cena około 70 euro, cena sondy za katalizatorem to cena 60 euro z ebay.co.uk :D Nie było akurat dostępnego kanału, więc użyłem podnośnik samochodowy i pod domem na płaskim podłożu zaczęliśmy robić tak samo jak w przypadku wymiany łącznika gumowego wału :) Filmik z zaobserwowanej usterki: Ogólnie czas to: 5h :D Foty z wymiany(dla tych, którzy będą musieli też to wymienić kiedyś): Pierwsze co to odkręcanie osłon pod tłumikiem na środku auta, klucz 13 http://img195.imageshack.us/img195/6638/dsc03167yn.jpg Następnie kierując sie w przednią stronę auta, odkręcic 2 śruby mocowania tłumika zaraz za osłona silnika. klucz 15 http://img138.imageshack.us/img138/3669/dsc03176i.jpg Jako kolejna rzecz, odkręcenie z tyłu auta 2 śrubek mocowania tłumika od środkowej strony auta, klucz 13 http://img441.imageshack.us/img441/2027/dsc03170t.jpg I wyjęcie mocowania tłumika z gumy od strony ulicy, wystarczyło popchać do środka auta i podważyć zwykłym kluczem aby guma wyskoczyła http://img30.imageshack.us/img30/4986/dsc03168a.jpg http://img408.imageshack.us/img408/6920/dsc03169l.jpg Tłumik opadnie lekko, spaść nie spadnie bo trzyma go przednia część http://img191.imageshack.us/img191/4357/dsc03171x.jpg Kolejnie należy zdjąć osłonę pod silnikiem, bodajże 8 śrub, klucz 18 http://img407.imageshack.us/img407/4158/dsc03172.jpg Po zdjęciu osłony silnika, będzie odsłonięty dostęp do śrub wydechu http://img97.imageshack.us/img97/7137/dsc03173jm.jpg Należy wykręcić wszystkie 6 śrub(po 3 śruby na każdy wydech), klucz 15 http://img121.imageshack.us/img121/4741/dsc03174ed.jpg Dostęp do górnego wydechu jest bardzo ograniczony, efektem może być urwanie którejś ze śrub, przez co trzeba wybijać złamane śruby(nie są przyspawane, lecz nabijane), spokojnie można je podmienić - długość śrub to 4,5cm http://img230.imageshack.us/img230/3141/dsc03175.jpg A oto wygląd śrub, jeśli niechcecie wymieniać na zwykłe, to jedyna opcja kupna ich to Serwis BMW :) http://img249.imageshack.us/img249/9696/dsc03183.jpg http://img13.imageshack.us/img13/8679/dsc03189v.jpg http://img386.imageshack.us/img386/7041/dsc03191.jpg Zdjęcie sondy Lambda przed katalizatorem wraz z kodem sondy(niestety kupiłem sondę z kablem krótszym o 30 cm, ale to nic nie szkodzi, wystarczy wtyczkę od sondy przy silniku przesunąć za tył silnika, im krótszy kabel tym lepsza praca silnika): http://img207.imageshack.us/img207/7134/dsc00862q.jpg http://img219.imageshack.us/img219/5712/dsc00863pt.jpg Zdjęcie sondy Lambda za katalizatorem wraz z kodem sondy: http://img219.imageshack.us/img219/9434/dsc00864kw.jpg http://img713.imageshack.us/img713/5347/dsc00866j.jpg Poniżej zamieszczam schemat wydechu, tak abyście wiedzieli która sonda odpowiada za który gar (Klucz 22 do odkręcenia i przykręcenia sond - nowe uszczelki wraz z sondami mają iść pod nie): http://img690.imageshack.us/img690/7634/dsc00867s.jpg http://img33.imageshack.us/img33/3958/dsc00868gg.jpg http://img220.imageshack.us/img220/3311/dsc00869i.jpg http://img843.imageshack.us/img843/5691/dsc00870j.jpg Sonda, która odpowiada za gary 1-2-3 znajduje się po wewnętrznej stronie auta, natomiast sonda odpowiadająca za gary 4-5-6 znajduje się po stronie zewnętrznej od strony kół. Do sondy z gara 1-2-3 jest bardzo łatwy dostęp, ale zalecam użycie zaginanej końcówki klucza, natomiast sonda na garze 4-5-6 jest dość ciężko ulokowana, więc będzieci musieli trochę pomachać rękoma aby ją odkręcić i zakręcić, mój sposób? Ustawić klucz nakładany oczkiem 22 na sondę po odłączeniu z kostki, klucz przepleść przez kabel, ustawcie sobie pionowo klucz i walcie z kopa nogą, puści odrazu (użyjcie wcześniej WD-40). Będzie jak zwykle trochę problemu z zakręceniem śru kolektora, lecz to wymagane, więc użyjcie wyginanej, skręcającej się końcówki na klucz z przedłużką: http://img18.imageshack.us/img18/8458/dsc00871x.jpg http://img811.imageshack.us/img811/2041/dsc00874d.jpg Po wymianie, odpalamy silnik, aby pochodził z 2 minuty, jak się nie zapali żadna kontrolka to znaczy, że wszystko przebiegło wporządku, czasem może się zapalić kontrolka od ABS, wtedy wystarczy zresetować błędy na kompie. Oczywiste jest, że niektóre auta zapamiętają stare błędy zepsutych sond, więc zaznaczam, iż zalecam po wymianie podłączenie kompa i resetowanie błędów. U mnie nie było błędów po wymianie, ale u kogoś może się zdarzyć. Pozdrawiam :)
  6. jeśli to jest obnizone ze strony kierowcy to wszystko jest ok, kazda bmka stoi nizej od strony kierowcy
  7. lewka

    328i wymiana sondy lambdy

    da rade wsadzic reke i to zrobic bez sciagania, ale jesli chcesz sobie ulatwic robote (wg mnie utrudnic) to sciagnij sobie caly wydech z kolektorem
  8. ryzyka nie ma praktycznie duzego, poza urwaniem srub :D ale wszystko da sie zastapic innym materialem, kwestia ubezpieczenia nie obejmuje takich usterek :) pozdrawiam
  9. jeśli szarpie ci tylko z jedynki, może byc to podpora wału lub ta guma, to jest 10 minut roboty podnieśc auto i sprawdzic stan lacznika
  10. silnik sprawdzony pod INPĄ i wykazało, że dwie sondy na garach 4,5,6 są uszkodzone, przy dodawaniu gazu na obrotach koło 2 tys. na garach wszystko szło poza skalę. jak myślicie co jest nie tak? przepływka raz pokazała błąd a potem nie, niby pręciki są wporządku. Mam 2 rury pod kolektorem w przeciwieństwie do niektórych innych tych modeli bmw, więc są 4 sondy
  11. tutaj próbka dźwięku wydechu gdy ta awaria się pojawia:
  12. komputer mam pod koniec tygodnia umówiony. Ogólnie dziś wymieniłem gumę dolotu, bo była popękana, kupiłem ori z ASO. Odrazu czuć różnicę niby, że nie latają obroty, ale co do tego trzęsienia silnikiem i basowy wydech to się okaże z czasem, czy znowu się przydarzy, czy jednak to była wina lewego powietrza w układzie dolotowym.
  13. czy ktoś wie co to może być? mam video, ale muszę przerobić by pokazać to. coraz częściej zaczyna to się zdarzać i trząść silnikiem
  14. zapraszam do mojego tematu: viewtopic.php?f=69&t=124901 jesli to nie to to krzywa tarcza hamulcowa w kole, ale obstawiałbym łącznik walu. zrób test z 1 do 2 potem do 3 bardzo szybko przyspieszaj prawie z gazem do dechy i zobaczysz, czy przy szybkim zwiekszaniu predkosci trzesie autem,jesli tak to na 100% łącznik walu. pozdrawiam
  15. tak kozi, chodzi tak jakby 1 gar nie łapał. Poprostu trzęsie budą i basuje mocno. Świece sprawdzałem i niby ok, cewki nie sprawdzałem jeszcze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.