Skocz do zawartości

saimone

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia saimone

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, postanowilem napisac ten post, bo byc moze ktos z Was ma lub bedzie mial podobny problem, moze warto przed kosztowna wymiana wtryskiwaczy wykonac czynnosci podobne do moich. Generalnie jestem dosc wyczulony na prace silnika, na wolnych obrotach czasami czuc bylo u mnie "potkniecia" w zaplonie na wolnych obrotach. W zime silnik pracowal bardziej plynnie, jednak latem zwlaszcza po przegonieniu telepalo silnikiem. Obserwowalem korekcje wtryskow, na cieplym wchodzily na czerwone pola, zwlaszczna na 3 cylindrze. Co bylo do stracenia? Postanowilem wykrecic wtryski, wymienic przy okazji podkladki i uszczelki (koszt w ASO ok. 70 zl komplet) i sprawdzic czy cos to da. Auto ma 230 tys. km, jezdzi na polskim paliwie ORLEN/BP/Shell, niestety co bylo widac po wyjeciu wtryskiwaczy, przezylem lekki SZOK, czesc otworow bylo jakby z sadzy i przytkane. Postanowilem delikatnie wyczyscic koncowki, wymienic pokladki miedziane, uszczelki i poskladac wszystko. Korekcje sprawdzilem po przejechaniu ponad 2000 km. Od samego poczatku zauwazylem poprawe-silnik zaczal rowno pracowac, bez "potkniec". Tutaj wynik pracy silnika po trasie, oczywiscie rewelacji nie ma, widac, ze 3 juz powoli ma dosc :), ale osiagnelo to granice rozsadku, korekcje zeszly z czerwonego pola i najwazniejsze nie telepie! http://img52.imageshack.us/img52/7042/korekf.jpg Uploaded with ImageShack.us
  2. Problem mozna uznac za rozwiazany, odgrzebuje post bo moze kiedys, komus sie to przyda. Pompa na pewno nie byla przyczyna, bo wymieniona zostala w ramach akcji serwisowej, a blad dalej wystepowal. Wymiana przewodow, weze przy elektrozaworach turbo i 4 cewek wraz ze swiecami pomogla.
  3. W ktoryms z postow wyczytalem, ze inpa nie wskazuje wlasciwie temperatury silnika. W samochodzie wskaznik (ten w miejscu ekonomizera) pracuje wlasciwie, ale zaczne od sprawdzenia tych dwoch czujnikow.
  4. http://img542.imageshack.us/img542/6739/zdjcie1f.jpg Uploaded with ImageShack.us http://img189.imageshack.us/img189/2088/zdjcie1u.jpg Uploaded with ImageShack.us http://img546.imageshack.us/img546/3470/zdjcie2qn.jpg Uploaded with ImageShack.us Po wykasowaniu bledow nie wraca nic, wystarczy przejechac pare km i powracaja.
  5. Witam jak w temacie silnik 335i N54 wersja USA, po diagnozie inpa wyskoczyly mi dosc trudne jak sie okazuje do opanowania bledy. W czasie jazdy objawia sie to w ten sposob, ze przy ok. 2300 obrotow auto wchodzi w tryb awaryjny, turbiny odciete. Po zgaszeniu auta i zapaleniu ponownym check engine gasnie, ale za jakis czas znowu to samo. Jazda delikatna przy tym zakresie bledow rowniez powoduje ten problem. Ostatnio wyczuwalne jest po wejsciu w tryb awaryjny jakby dwa cylindry przestaly dzialac, zapala sie check service soon. Oczywiscie auto bylo z tym problemem w serwisie ASO i poza podczas przegladu, niestety wizyta po ponad tygodniowym trzymaniu samochodu i testach zakonczyla sie praktyczniem wykasowaniem bledu i pozostawieniem mnie z problemem. Najpierw wskazywano pompe wysokiego cisnienia bo w tych wersjach w USA to typowy problem, zaznaczam ze auto pali od "kopa", nie zachowuje sie jak podczas typowych problemow HPPF na bimmer post z tymi silnikami. Potem wskazywano na jedna z turbin, okazala sie ze jest ok, wymienio uszczelke, bo miejsce przy niej bylo zapocone. Podmieniano zaworki sterujace turbo, sprawdzono podobno weze i tez byly ok. Czy ktos z Was jest na tyle dobry w temacie, zeby mi pomoc, nie wymieniajac polowy silnika i dobrych czesci? Tutaj zrzut jaki zrobilem podczas jednej z diagnozy. Przepraszam, ze za zdjecie niezbyt dobrej jakosci. http://img706.imageshack.us/img706/5329/zdjcievvs.jpg Uploaded with ImageShack.us Troche przestalem wierzyc w serwisy, jak po ostatniej naprawie mojego diesla przez ROGERA-NYSA (sterownik swiec), okazalo sie, ze nie trzeba pol silnika wymienic.
  6. Teraz jak temp jest na plusie to na pewno nie to, wiec odpusc sobie swiece. Ja mialem w zime 3 uszkodzone i palila bez problemu tylko puscila zawsze baka. A przewody wszystkie masz szczelne ? Lekkie przetarcie moze powodowac zapowietrzanie sie ukladu.
  7. "sprawdz ten czujnik polozenia walka rozrzadu - odepnij wtyczke przeczysc wd40 i zobacz czy nie ma poprawy moze cos nie styka" w tym samochodzie czegos takiego nie ma. Jest jak juz czujnik polozenia wału. Znalazlem przyczyne... nieszczelnosc przewodow do pompy. Udalo mi sie przez przypadek, przewody sa przezroczyste i widac bylo banki powietrza zbierajace sie po zgaszeniu auta. W zwiazku z drganiami silnika przewody ocieraly sie i spowodowalo to niewielki otor przez ktory zasysane bylo powietrze - auto zapalalo, bo paliwo bylo w przewodach a potem gaslo, teraz wydaje sie to proste. A teraz najlepsze - w MAUTO w Katowicach zalecano wymiane pompy 5600zl, w serwisie BMW w Katowicach na ul Warszawskiej 60 stala 2 dni i tez do tego nie doszli - wymienili za to dobre swiece zarowe. Moja strata. To tak ku przestrodze. Usterka za 50zl, a niestety proba naciagniecia na spore koszta. Ciezko o warsztat, w ktorym naprawiają, teraz są szewce, którzy WYMIENIAJA. Mysle, ze o takich rzeczach tez nalezy pisac. Pozdrawiam.
  8. Dajecie sie Panowie nabierac, mam juz 2 rok przeplywomierz "chinski" i smiga jak ta lala - jezeli auto jezdzilo dlugo na uszkodzonej przeplywce to nalezy obowiazkowo wgrac na nowo program. KONIECZNIE.
  9. saimone

    czy 186 tys to duzo

    Witam, moja ma 750 tys. km na orginalnej pompie i turbinie, pewnie nikt z was nie uwierzy, ale ślady zużycia mam na poziomie tych perełek z 150 tys. Przebiegu. Nie zużywa mi oleju silnikowego od wymiany do wymiany bez dolewki.
  10. Byla diagnozowana w serwisie BMW (innym programem) i zero bledow. A odnosnie w/w problemu macie jakies inne sugestie?
  11. Nie ma takiego czujnika - wystepuje dopiero w 150 konnych wersjach, tutaj jest czujnik polozenia walu i wtrysk sterujacy odpowiadaja za przesylanie impulsow. Moze jakies inne sugestie, od 2 dni problem juz sie nie powtorzyl, za to po analize carsoftem wykryto nastepujace bledy http://img9.imageshack.us/img9/3424/mistakejh7.th.jpg oraz http://img513.imageshack.us/img513/6852/mistake1dy1.th.jpg nie znalazlem w opisie nigdzie odpowiedzi co to za błąd...
  12. Witam, od pewnego czasu pojawil sie problem z moim bmw, wczesniej przy mrozach -12 zapalala od pierwszego przekrecenia silnikiem, teraz jak temp. oscyluje w granicach 0 samochod zapala po czym od razu gasnie (jakos po 1 sek). Bardzo trudno go po tym uruchomic i dlugo trzeba krecic rozrusznikiem. Pojechalem do poleconego serwisu BMW wymienil mi swiece zarowe i tu niespodzianka - z jednej zerwal sie gwint i zostala - pozostale 3(spalone) wymienione zostaly na nowe, jednak dalej to samo i rozkladam rece, komputer nie pokazuje zadnego bledu. Silnik nie przerywa, ciagnie w pelnym zakresie obrotow. Mysle, ze mozna wykluczyc jako powod ta 1 swiece, bo trzeba by bylo sciagac glowice, zeby ja wymienic, a palic powinna - najwyzej na poczatku mogla by nierowno pochodzic (przeciez 3 gary lapia) - czy moze sie myle? Dodam, ze jak silnik osiagnie temperature (zejdzie wskazowka z niebieskiego pola) to pali bez problemu. Jednak wystarczy, ze postoi 3-4h to znowu to samo. O dziwo zostawilem auto na 2 dni i odpalil bez problemu za pierwszym razem, wiec raczej wykluczam cofanie sie paliwa. Oczywiscie czesc mechanikow wskazuje na wymiane pompy wtryskowej, a czesc o dziwo wyklucza ja na 99%- koszt pompy 5600zl. Zanim zaczne pakowac w nia pieniadze, chcialbym aby wypowiedzial sie ktos z fachowcow na forum - byc moze mieliscie podobny problem? Prosze o pomoc. :(
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.