Skocz do zawartości

Wojtek

Zarejestrowani
  • Postów

    108
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Pruszków

Osiągnięcia Wojtek

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

0

Reputacja

  1. Byłem w ASO, najwyższy zapis to 172089 km,w ogłoszeniu 167 000 km. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-5gt-luxury-line-mega-full-f-vat-23-ID6AK4Wl.html#a9518b4bfd
  2. Ja u siebie walczyłem ze skrzypieniem, nie mogąc znaleźć źródła. Nasmarowałem uszczelki silikonem, zdjąłem tapicerkę drzwi, osłony słupków, nasmarowałem silikonem wszystkie połączenia plastików i dalej skrzypiało W końcu nasmarowałem zamki wazeliną techniczną i nastała cisza.
  3. Uszkodzone osłony lepiej w miarę szybko wymienić. Po dostaniu się brudu zrobią się luzy i w najgorszym przypadku będzie trzeba wymienić całe przeguby. Sama wymiana nie jest zbytnio skomplikowana pod warunkiem, że kupi się odpowiednie osłony. Ja pierwsze kupione wyrzuciłem. Były to same gumy w komplecie ze smarem i opaskami. Niestety u mnie blaszane dekielki, na które zakłada się szerszą stroną osłon miały zmienną średnicę a guma była płaska i nie dało się dobrze zacisnąć opaski. Kupiłem następne polskiej firmy HART, które były od razu z metalowym deklem (na stałe połączone) i wszystko było w porządku. Aby wymienić osłony należy odkręcić półosie ( klusz 8 ampulowy) przeciąć opaski, zdjąć z nich przeguby, usunąć osłony, wymyć stary smar, nałożyć nowy i dalej odwrotnie. Przy kupowaniu należy też znać średnicą swoich półosi, bo może być problem chyba, że będzie to w ASO.
  4. Miałeś szczęście. Jak ja szukałem czujnika to ani na Allegro ani nigdzie indziej w niższej cenie nie było i musiałem zapłaciłem prawie 500 zł na Narbutta. Co ciekawe w jednym sklepie specjalizującym się w czujnikach (początkowo chcieli mi wcisnąć czujnik do BOSCHA bo tylko taki był w elektronicznym katalogu), jak ich przycisnąłem to poszukali i okazało się, że znaleźli go w drukowanym katalogu Helli a był produkowany dla SIEMENSA niestety był dopisek, że w sprzedaży będzie dostępny tylko do wyczerpania zapasów - a zapasy wyczerpały się. Zdziwiłem się, że produkowała to Hella, ale podobno bardzo wiele elementów jest przez nią produkowanych a markowanych przez Siemmensa.
  5. Potwierdzam to, co napisał robertbmw. Tylko serwis. Szukałem kiedyś dla siebie i ani w większych hurtowniach ani w sklepach specjalizujących się w samych czujnikach nie było. Większość próbowała mi wcisnąć czujnik do samochodu z komputerem Boscha a jest on całkiem inny.
  6. Wybierz swój model samochodu, potem kliknij na "I" z lewej strony listy konkretnego typu auta, dalej na typ filtra jaki się wyświetli i po otworzeniu następnego okna na "Mounting instruction". Jest tam instrukcja ze zdjęciami jak wymienić filtr.
  7. Wojtek

    lewe powietrze

    Ja u siebie (E34, 2.0, 95r, sterownik siemensa, vanos, bez gazu) też mam taki objaw. Syczenie słychać tylko przy raptownym dodaniu gazu, jak pracuje na wolnych obrotach lub się już wkręci na wyższe to tego nie ma. Silnik pracuje równo, obroty nie falują, ale jest jeden denerwujący mankament i nie wiem czy z tym związany, a mianowicie przy ruszaniu ciężko utrzymać stałe obroty, silnik przygasa a jak lekko wcisnę pedał to leci za wysoko i tak w kółko. Nie zawsze to występuje a jest jeszcze bardziej odczuwalne na wstecznym.
  8. Wojtek

    prosze o pomoc z nawiewem

    Mógł paść tylko elektrozawór ogrzewania na stronę pasażera, drugi jest dobry.
  9. Wojtek

    Montaż reflektorów

    Ja w poprzednim E34 z 1989r dokładałem halogeny i polegało to na wymianie przełącznika, włożeniu przekaźnika i zamontowaniu świateł. Wszystkie wiązki były założone fabrycznie. Przekaźnik musi być oryginalny od BMW, bo dostępne w sklepach maję inaczej rozłożone wyprowadzenia mimo tego, że wchodzą w gniazdo.
  10. Są dwa cujniki jeden na przedniej a drugi na tylnej osi rozmieszczone po przekątnej. Jak nie ma komputera to jedyną sygnalizacją jest kontrolka na desce. W przypadku gdy się już zapali to razem z klockami trzeba wymieniać czujnik zużycia.
  11. Jak na razie to sam nic konkretnego nie napisałeś a masz pretensję, że nikt ci nie chce pomóc. Dlaczego wymieniłeś czujnik? Czy ten co założyłeś jest oryginalny?
  12. Jak ja miałem uszkodzony czujnik położenia wału to na zimnym silniku palił dobrze ale problem zaczynał się przy rozgrzanym. Z czasem nawet na zimno zaczął gorzej odpalać. Sprawdź rezystancję czujnika - między pinami 1 i 2 powinna wynosić 12,2-12,6 ohm a między 2 i 3 0,39-0,41 ohm. Sprawdź czy się zmienia wraz ze zmianą temperatury. Jak się okaże, że czujnik jest uszkodzony to nie kupuj zamienników bo wszystkie na rynku są do Bosch-a a nie do Siemens-a. W czujniku Bosch jest jedna cewka, której końce są wyprowadzone do wtyczki a trzeci to ekran. W Siemens są już dwie cewki połączone szeregowo, których końce i wspólny są wyprowadzone do wtyczki a ekran jest połączony z obudową czujnika. Jak szukałem czujnika dla siebie sprzedawcy w paru sklepach przeglądali katalogi i przynosząc czujnik zapewniali mnie, że będzie pasował. Niestety po sprawdzeniu rezystancji (na miejscu) stwierdzałem, że nie. Sprawdziłem tak kilka czujników różnych producentów i typów rzekomo będących do mojego samochodu w końcu kupiłem oryginał za prawie 400 zł. Miała go w ofercie firma Hella ale w katalogu jest dopisek, że do wyczerpania zapasów i niestety chyba się już wyczerpały.
  13. Przewód powinien być podpięty do takiego czujnika: http://img518.imageshack.us/img518/4206/czujnikitemperatury20ed.jpg
  14. Pod przyciskami są blaszki, które przy naciśnięciu zwierają odpowiednie ścieżki. Potrafią one pękać i nie odbijaję ale jest możliwość ich wymiany np. z innego komputera.
  15. Trzeba się tylko bawić z odklejeniem szkła od reszty wkładu, co może się nie udać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.