
azazan
Zarejestrowani-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW 330i xDrive G20 LCI
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia azazan
-
Mam nadzieje, że aż takiej zwyżki nie będzie - naprawa wyszła na tą chwilę na 42k brutto. Obecnie już płaciłem 6700 za samo AC (nigdy nie miałem przygód).
-
Nie zgadzam się. To nie był błąd, tylko świadoma decyzja. Sprawca uciekł z miejsca zdarzenia i policja prowadzi sprawę. Są nagrania z wideorejestratora, mamy notatkę policyjną z numerem rejestracyjnym, ale mimo to policja musi zamknąć postępowanie i wskazać sprawcę. Policjant prowadzący poinformował mnie, że sprawa może potrwać jeszcze ze 2 miesiące. Oznacza to, że samochód od grudnia stałby do czerwca i czekał na naprawę. Niestety tak to działa. Jakby naprawa ruszyła w czerwcu to auto pewnie odebrałbym we wrześniu.
-
Nie brałem auta zastępczego. Nie dostałem takiej propozycji w ogóle z ASO. Jeżdzę autem żony
-
Witajcie, chciałbym zapytać się co uważacie o mojej sytuacji, czy jest to normalne, czy powinienem gdzieś złożyć skargę etc. W wigilię mój samochód, jako jeden z 3 samochodów, został uszkodzony na parkingu przez kierowcę, który uciekł z miejsca zdarzenia. Pomijam kwestię kolizji, bo policja ma nagrania z wideorejestratorów i sprawa się toczy.| Moje auto w dniu kolizji miało 4 miesiące (wzięte na leasing z konfiguratora). Sprawca kolizji uderzył moje auto w lewe przednie koło tak, ze lekko przestawiło sie na miejscu parkingowym. Na pierwszy rzut oka - zarysowany i pękniety przedni zderzak oraz przetarta felga. Okazało się jednak, że koło jest zerwane, a auto jest niejezdne. Zgłosiłem w ubezpieczalni oraz w leasingu naprawę z mojego AC z regresem do sprawcy. Auto 26.12 zabrała laweta do ASO Inchcape we Wrocławiu. Samochód był naprawiany w warsztacie współpracującym z ASO. Wymieniony i polakierowany został przedni zderzak oraz wymieniono przekładnię kierowniczą (ogólnie całe przednie zawieszenie - jest to xDrive). Wydanie auta miało nastąpić do 21.02. Auto zjechało z powrotem do ASO, gdzie miał nastąpić przegląd, ustawienie geometrii oraz wydanie. Okazało się, że felga jest krzywa i trzeba robić nowy kosztorys, zamówić, wymienić itd. Auto poszło na ustawienie geometrii i okazało się, że nie można ustawić wartości kątowych w lewym przednim kole. Diagnoza - amortyzator i jeszcze jakaś część do wymiany. Tworzony kolejny kosztorys, ponownie wysłany do ubezpieczyciela i odrzucany przez.. 3 tygodnie! Prawie miesiąc czasu auto stało w ASO, a ubezpieczyciel odrzucał kosztorysy. Osoba prowadząca moją sprawę w ASO nie odpisywała na maile, nie informowała mnie o statusach sprawy, jedynie jak sam inicjowałem kontakt, to dowiadywałem się na czym stoimy. Napisałem we frustracji mail do koordynatora działu w ASO i magicznie temat ruszył. Dostałem informację, że nastapił kontakt z lokalnym rzeczoznawcą, który przejął temat i okazało się, że był BŁĄD SYSTEMOWY, który rzekomo wysyłał przez te 3 tygodnie stary kosztorys zamiast nowego i system automatycznie go odrzucał... W poniedziełek była akceptacja kosztorysu i wszystko miało ruszyć. W środę napisałem o status, bo widzę w aplikacji, że nic nie robią z pojazdem. Dostaję odpowiedź, że nie ma miejsca w grafiku na moją naprawę w tym tygodniu, ale serwisanci znają sytuację i w czwartek, max piatek nastąpi naprawa i wydane auta jak uda się ustawić geometrię. Przyszedł piatek godzina 12, widzę, że nadal auto stoi, więc napisałem maila o status. Odpowiedź: "W dniu dzisiejszym przebywam na urlopie ...". Idealne podsumowanie naszej komunikacji z moim "opiekunem" sprawy. Efekt jest taki, że od 4 miesięcy nie mam samochodu po kolizji parkingowej, a nie dzwonie na pół auta. Jestem olewany, nieinformowany, chyba, że sam zainicjuję kontakt. Najbardziej boję się tego, że nie uda się ustawić ponownie geometrii i przed wakacjami samochodu nie zobaczę. Zastanawiam się jakie Wy macie doświadczenia? Czy to jest normalna sytuacja? Mam znajomego dealera BMW z innego miasta, który jest wkurzony i zszokowany moim przypadkiem i mówi, że to totalnie nie jest normalne i żebym pisał skargę do dyrektora/kierownika ASO we Wrocławiu. Pozdrawiam
-
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
Najprawdopodobniej problem jest z maglownicą i jest ona do wymiany… Nawet przy tak małej obcierce. -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
W wigilię otrzymałem prezent na parkingu w postaci pęknięcia przedniego zderzaka, przetarcia zderzaka i felgi oraz wciśniętego czujnika parkowania. Zderzak jest do wymiany, ale samochód nie nadaje się do jazdy. Czuje luz na kierownicy jak skręcam w lewo i nie skręca się koło. Kierownica skręcona w lewo nie ma oporu oraz nie wraca na miejsce (na prawo jest ok). Może to przez czujnik który wpadł do środka, ale nie wiem. Nie mogłem wykręcić z parkingu. Wyłączyłem czujnik, ale koło się blokuje, samochód nie jest skrętny, kierownica po stronie uszkodzenia jest luźna i nie wraca na miejsce. Pokazuje się kontrolka DSC OFF i driver assistants niedostępne. Samochód nie został uderzony, a ktoś po prostu się od niego odbił na parkingu, przestawił do lekko i skręcił mi koła (na hamulcu postojowym), tak jakby odbił się od mojego samochodu. Myślicie, że to kwestia wymiany zderzaka i zamontowania czujnika, czy coś grubszego? Auto z xDrive. Szukam jakiegoś pocieszenia do piątku, bo jestem załamany … -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
Na grupce na FB ludzie pisali, że to GPF i jest to całkowicie normalne. -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
Czy ktoś miał w swoim BMW takie dziwne stuki po jeździe? Normalnie jakby było jakieś zwierze pod samochodem. Pierwszy raz zwróciłem na to uwagę. Auto zamknięte po miejskiej jeździe, nie było przegrzane. Pacjent z xDrive i adaptacyjnym zawieszeniem. Ktoś miał podobny problem? link do video z trzaskania: https://share.icloud.com/photos/033dXQA2f_3AOmf-iaIW2k0ig -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
U mnie w Inchcape 980zł, długołęka 1410zł. -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
azazan odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Oczywiście, że tak. Negocjowałem na początku roku, gdzie była dobra oferta na 3ki + wiedziałem, że termin produkcji będzie się pokrywał z przejściem między LCI1, a LCI2. W przypadku samochodów z konfiguratora nie miało to, według mnie, większego znaczenia, bo bierzesz sztukę do produkcji, a nie taką, która jest na placu i może dealer chce ją sprzedać przed LCI2. Po prostu dobrze mi się korespondowało z handlowcem i efekt był zadowalający, jak mniemam, dla obu stron -
G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania
azazan odpowiedział(a) na Randall temat w G20, G21, G80, G81
Jest jeszcze jeden rodzaj osób - takie, które lubią ponegocjować Ja negocjowałem mailowo swoją sztukę z konfiguratora w kilku salonach. Na początku wysłałem zapytanie do kilkunastu salonów, ale część z nich totalnie mnie olała. Ostatecznie po kilku mailach dostałem dobrą ofertę z kilku salonów na poziomie 17%, ale jeszcze negocjowałem. Wysyłałem oferty, które dostawałem na bieżąco między tymi delerami i powodowałem, że salony konkurowały między sobą (zakrywając dane konkurencji w ofertach) i ostatecznie dostałem 21%. Później zaczęła się negocjacja warunków leasingu (25% wpłaty własnej i wykup 1%), bo proponowali ok 120%. Wiedziałem, że wysoki rabat na auto chcą sobie odrobić wysokim oprocentowniem leasingu, więc podczas negocjacji nie posługiwałem się % leasingu, tylko wysokością raty, żeby zbić kwotę raty miesięcznej, a nie % leasingu. Ostatecznie udało mi się zrzucić jeszcze z samochodu te 0,5% i skończyłem na 21,5% rabacie + leasingu ok. 112%. Jak dla mnie najlepsza oferta jaką dostałem i cena samochodu oraz rata były akceptowalne. Negocjacje się skończyły jak wysłałem tę ofertę do pozostałych salonów i dostałem dokładnie odpowiedź: "Dzień dobry, ta cena jest dla nas nie do zaakceptowania". Wtedy wiedziałem, że jest ok. Całe negocjacje trwały tydzień i bawiłem się przednio -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
A kierunkowskaz naciskasz do końca (przeskoczenie przełącznika kierunkowskazu), czy trzymasz lekko tak, jakbyś chciał użyć tego kierunkowskazu, który miga 3 razy? Jeśli wciskasz kierunkowskaz do końca, to się wyłącza, ale jak przytrzymasz lekko naciśnięty, to powinien zacząć manewr zmiany pasa. Jeśli tak to u Ciebie nie działa, to chyba jedynie zapytanie do serwisu. -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
Mam pytanie do osób posiadających sportowe fotele obszyte sensatec z manualnym sterowaniem. Czy u Was również brakuje wajchy do regulacji kąta pochylenie fotela? (opcja nr 3 na fotce) -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
A czy wybrałeś na tempomacie aktywnym tryb jazdy autonomicznej? Tam musisz kliknąć na kierownicy 2 razy z tego co pamiętam przycisk do aktywnego tempomatu i wtedy wybierasz tryb autonomiczny (taka ikona z kierownicą). -
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21
azazan odpowiedział(a) na dzbpl temat w G20, G21, G80, G81
Jak często używacie skrzyni w trybie sport? Ostatnio zorientowałem się, że wbicie trybu Sport i przestawienie skrzyni w tryb sport daje masę frajdy z jazdy. Można używać łopatek do zmian biegów manualnie, ale ja preferuję, żeby nadal kontrolował to automat. Do tej pory nigdy nie przestawiałem skrzyni w tryb sport, ustawiałem tylko tryb jazdy. Czy jazda ze skrzynią na trybie sport czymś grozi (poza zwiększonym spalaniem i zużywaniem tarcz i klocków )?