Skocz do zawartości

Pitertecj1

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520i 1997

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pitertecj1

  1. Cześć Dopadła mnie dość nie fajna usterka z racji zimowej aury za oknem mianowicie padł wentylator nawiewu. Na 100%jest to wentylator ponieważ podpinalem bezpośrednio zasilanie z wtyczki "jeża" i wentylator ani drgnie. Czy ktoś z was wymieniał szczotki w silniku i wie jakie jakie pasują? Pozdrawiam
  2. Cześć Mam pytanie o antenę kluczyka w tylnej szybie. Przy module w prawym tylnym słupku mam luźną jedną wtyczkę ale hmmm nie widziałem nigdzie zadnego wtyku czy przewodu w którym powinna być ona wpięta. We wtyczce jest 1 pin. Czy to tak ma być?
  3. Ju wszystko naprawione. Okazało się że spalony był bezpiecznik 7,5A z tyłu nad akumulatorem.
  4. Cześć Problem rozwiązany, przyczyną zamieszania był uszkodzony panel klimatyzacji. Miałem inny na podmianę który jak się okazało również był uszkodzony ale właśnie to on mnie wprowadził w błąd ze problem musi być gdzieś indzie np. w instalacji. Dopiero po sprawdzeniu wszystkiego w instalacji, w ramach desperacji podmieniłem na panel od kolegi który na 100% był sprawny i po jego podpięciu klimatyzacją ożyła. Problemem była końcówka 3 pinowa zasilająca czujnik ciśnienia klimatyzacji. Po wciśnięciu śnieżynki nie dawała ( lub czasami losowo dawała) 12V po włączeniu przycisku. Na środkowym panie ( wtyczki 3 pinowej) powinno pojawić się 12V po naciśnięciu śnieżynki na panelu klimatyzacji.
  5. A myślałeś o radiu z androidem? Są dedykowane bezpośrednio do e39 można dokupić moduł canbus i mieć podgląd w parametry auta i proste doposażenie jak kierunkowskazy autostradowe, doświetlanie zakrętów i kilka innych. Dołożenie kamerki z tyłu i masz podgląd podczas cofania.
  6. Pieknie dziękuję, przestudiowałem te schematy i Twój schemat Fuser jest ok i chyba coś mam namieszane z tymi kabelkami z czujnika cisnienia klimy tylko dlaczego skoro dzialalo a nikt tam chyba nic nie dłubał...🤔. Dodatkowo tak to analizując rzuciło mi się w oczy coś takiego. Od jakiegoś czasu pojawił mi się w shadow błąd "terminal R" i na jednym ze złącz X1066 jest też opis Terminal R. X1066 wraz X1022 są za schowkiem pasażera i może być to powiązane z moim problemem ponieważ sygnał z X1022 idzie na przekaźnik K21 włączający 1 bieg wentylatora. Zobaczymy....
  7. Ja u siebie mam Zimmermana w przodze tarcze i klocki i z tyłu tarczobebny i klocki jest ok Ja zaciski kupiłem a allegro oryginały regenerowane a gościowi odsyła się swoje stare jak chce się taniej. Jeżdżę na nich juz 3 rok i jest ok. Zwróć uwagę na przewody hamulcowe i paliwowe głównie wzdłuż podlogi pod osłonami bo te lubią gnić. Jak juz robić to razem. Zabezpiecz się również w gjmowe przewody paliwowe i opaski zaciskowe bo przewody paliwowe metalowe są lokalnie nimi łączone. A z czasem te butwieją i tozpadaja się podczas wymiany. Elastyczne przewody hamulcowe są również przy pompie ABSi czasem można je wymienić bo wszyscy o nich zapominają, wymieniają tylko te od zacisków.
  8. Cześć Dzisiaj trochę podłubałem i wygląda to tak - chyba mam jakieś inne połączenia, gdzie znajdę jakiś WDS online? Dlaczego tak przypuszczam Sprawdziłem przejście z pina 2 z panelu klimy do pina 1 na czujniku ciśnienia i jest ok Sprawdziłem przejście we wtyczce (zarówno na włączonej klimie jak i wyłączonej) pomiędzy pinami 1 i 4 i przejścia brak Odkręciłem z instalacji nowy czujnik i sprawdziłem w takim luźnym w ręce przejście bezpośrednio w czujniku pomiędzy 1 i 4 i nie ma przejscia Z czystej ciekawości sprawdziłem luzem stary czujnik i też nie ma przejścia pomiędzy 1 i 2. Przewód z pinu 4 wtyczki czujnika ciśnienia idzie na przekaźnik w skrzynce kompa i załącza on 2 bieg wentylatora. Przewód z pinu 3 wtyczki czujnika idzie na przekaźnik w skrzynce kompa i załącza on 1 bieg wentylatora. Przewód z pinu 2 we wtyczce czujnika cisnienia to masa. Zwierając odpowiednio 2 z 3 załącza się bieg 1 wentylatora a zwierając 2 i 4 załącza się bieg 2 wentylatora. Przewód 1 we wtyczce czujnika cisnienia to zasilanie z panelu klkmatyzacji. Z tego powodu elektromagnes klimy musi być zasilany z innego miejsca 🤔 Potrzebny mi schemat do e39 1997r 😉 Gdzie jest jakiś wds online?
  9. Cześć A więc tak do tej 3 pinowej wtyczki w panelu klimy dochodzi przewód brązowy (masa) - strona lewa niebiesko czarny - środek czerwono fioletowo żółty- strona prawa Na moim panelu po odpaleniu samochodu zarówno czy śnieżynkia jest włączona czy nie mam 12v pomiedzy masą a niebiesko żółtym jak i zarówno masą a czerwono fioletowo żółtym. Podpielem inny panel o tych samych numerach jak moje i jest tak samo i co ciekawe nie załącza się wentylator. Sprawdziłem przejście przewodu niebiesko czarnego jak i czerwono fioletowo żółtego do wtyczki agregatu ale przejścia w obu przypadkach nie ma. Czy na tych pinach powinno być cały czas 12V? Czy macie przejście ktoregos z tych przewodów do wtyczki elektromagnesu w spręzarce?
  10. Cześć Mam problem z zamykaniem auta z kluczyka. Dawniej dało się zamknąć i otworzyć drzwi i bagażnik z kluczyka. Mam dokładany alarm z czujkami na slupkach przednich i jest to jakiś dedykowany alarm do e39. Podczas zamykania i otwierania z kluczyka migały kierunki i był dźwięk z syreny alarmu. Podczas prac diagnostycznych z klimatyzacją wypiełem jedną z wtyczek w puszce gdzie jest komputer i zapomniałem jej wpiąć i próbowałem odpalić samochód. Zorientowałem się że brakuje tej wtyczki i ją zapiełem i auto normalnie odpaliło ale przestało działać zamykanie z kluczyka. Podczas zamykania z zamka zaczynały migać swiatla awaryjne i tak cyklicznie ja je wyłączałem a one po chwili się włączały. Z nerwów odpiełem wtyczki z tego modułu alarmu który mam. Teraz jest tak: Zamykanie/otwieranie kluczykiem z zamka działa Zamykanie/otwieranie przyciskiem w kabinie działa Przycisk otwierania bagażnika pod kierownicą działa Naciśnięcie klamki w klapie bagażnika aktywuje zamek Alarm odpięty Auto normalnie odpala i jeździ Po podpięciu komputera pojawiły się następujące błędy DME - 18 EWS code (DWA interface) not present or signal failure EWS - 19 Toleration of changing code increased key 1 Oba błędy udało się skasować i już się nie pojawiają jednak zamykanie z kluczyka dalej nie działa (alarm dalej jest odpięty). Próbowałem kodować kluczyk i widać że kluczyk chce się zakodować ponieważ po procesie kodowania dioda miga chyba z 5 razy ale zamki w samochodzie nie reagują. Czytałem że w inpie można zrobić jakąś synchronizację ews-dme ale che się was poradzić co by jeszcze bardziej nie popsuć 😉 Moze ktoś coś poradzić? Pozdrawiam
  11. Cześć Mam problem z klimatyzacją w swojej e39, po naciśnięciu śnieżynki nic się nie dzieje. Byłem w serwisie coś podlubali przy czujniku ciśnienia, sprawdzili szczelność azotem ( trzymali pod ciśnieniem 2h) I układ szczelny. Napełnili układ i niby działało jak odbierałem auto ale na następny dzień znowu klima przestała działać. Z czystej ciekawości pojechałem po 1tyg do nich zeby odciągnąć czynnik i wymienić czujnik ciśnieniabk takie było podejzenie ze on robi problem. Czynnika zeszło ile napełnili czyli układ rzeczywiście szczelny, wymieniłem czujnik, napełniliśmy układ ponownie i dalej klima nie działa. Co do tej pory zrobiłem: Układ szczelny test azotem 2h Wymiana czujnika ciśnienia układu klimatyzacji Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego przy chłodnicy. Po podaniu na krótko 12V na kompresor sprzęgło się załącza Wentylator 4 piny z rezystorami na krótko kręci z 3 różnymi prędkościami Po zmostkowaniu pinów we wtyczce czujnika temperatury wentylator załącza się z 1 i 3 biegiem Po zmostkowaniu pinów we wtyczce czujnika ciśnienia wentylator załącza się na 1 i 2 bieg Bezpieczniki w schowku sprawdzone Duży bezpiecznik za schowkiem sprawdzony Przekazniki wentylatora muszą działać skoro zwieranie pinów we wtyczkach aktywuje wentylator Podpiełem na test inny panel klimatyzacji i po naciśnięciu śnieżynki aktywuje się wentylator ale sprężarka się nie włącza. Co jeszcze mozna sprawdzić bo już mi się pomysły kończą. Skąd jest zasilany elektromagnes sprężarki? Śledziłem przewód i wchodzi on do skrzynki z komputerem a potem chyba przez scianę grodziową do środka auta i tam urwał się mój trop. Czy elektromagnes zasilany jest bezpośrednio z panelu klimatyzacji czy jest jeszcze po drodze jeszcze jakiś przekaźnik np za schowkiem pasażera? Ewentuaalnie jakieś inne pomysły co moze się dziać? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.