Skocz do zawartości

michul

Zarejestrowani
  • Postów

    73
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana michul w dniu 20 Stycznia

Użytkownicy przyznają michul punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 e83 3.0sd LCI

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia michul

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

4

Reputacja

  1. dziękuję wam bardzo za poświęcenie swojego czasu! Jeśli chodzi o alternator – jest nowy, Valeo, ma może rok. Co do zaworu EGR – z tego co wiem, jego zadaniem jest pracować podczas normalnej pracy silnika (poza regeneracją DPF), wspomagając recyrkulację spalin. Warto poobserwować jego działanie dokładnie, bo nie pracuje cały czas – najczęściej otwiera się krótko po odpuszczeniu gazu. Mam jednak wrażenie, że u mnie robi to zbyt często. Jeśli chodzi o otwieranie EGR zaraz po odpaleniu – wydaje mi się, że to normalne, że zawór pozostaje zamknięty do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika. Z tego co kojarzę, próg aktywacji to okolice 13–15°C. Gdy temperatura otoczenia przekracza 20°C, EGR otwiera się praktycznie od razu po odpaleniu i wtedy nie ma falowania obrotów. Pomysł ze sprawdzeniem pompy vacuum jest sensowny, tylko pytanie – jakie wartości powinien generować układ? Kiedyś byłem u mechanika i sprawdzaliśmy działanie pompy – po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca uznał, że wszystko jest w porządku. Również gdy pompuję hamulec „na sucho” na postoju, nie widać żadnych zmian ani na wykresach powietrza, ani w działaniu EGR – wszystko pozostaje bez reakcji. Odłączenie przepływomierza przed uruchomieniem silnika eliminuje falowanie, ale zmienia dawkę paliwa, zamyka EGR i otwiera przepustnicę – dlatego trudno powiedzieć, czy to wiarygodny pomiar. Poza porannym falowaniem jedynym dodatkowym objawem jest to, że przepływomierz czasem wskazuje mniejsze wartości niż te żądane przez sterownik, a także pojawiają się duże wahania ciśnienia wstecznego, zależnie od temperatury pracy silnika.
  2. Szanowni Panowie, M57n2 2008r 286 koni zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc i ewentualne wskazówki. Auto znajduje się w bardzo dobrym stanie technicznym — nie mogłoby być inaczej, biorąc pod uwagę, z jaką starannością i troską jest użytkowane. Od momentu zakupu (około 4 lata temu, w sezonie letnim), obserwuję pewien problem, który ujawnia się wyłącznie przy niższych temperaturach, kiedy auto odpala na zamkniętym EGR. Objawy: Zaraz po porannym odpaleniu — przy zimnym silniku i zamkniętym zaworze EGR — występują delikatne wahania obrotów (ok. ±50 RPM). Falowanie ustępuje w momencie otwarcia zaworu EGR. Zjawisko jest zauważalne zarówno na obrotomierzu, jak i słyszalne. Dotychczas wykonane prace serwisowe: Wymienione klapy wirowe i kolektor dolotowy 6x nowe wtryskiwacze z serwisu wyczyszczony dolot cały Nowy elektrozawór oraz zawór EGR Obie rury turbo/intercooler do EGR wymienione na nowe (oryginały z ASO) Trzykrotna wymiana świec żarowych Sprawdzenie szczelności układu (dymiarka — bez uwag) Wgrana od nowa bazowa mapa silnika kompresja 6x 28.5 Ogólnie auto wydmuchało 283konie na hamowni, poza falującymi obrotami po odpaleniu CZASAMI przepływomierz pokazuje o 50mg za mało w stosunku do oczekiwanej wartości po naprawdę mocnym butowaniu lub wysokich temperaturach oraz podejrzewam też przez ten fakt skrócony okres między wypaleniami DPF. zauwazylem tez ze dosyć intensywnie pracuje przepustnica ale nie towarzyszą temu wahania obrotów wiec to chyba ok i wsparcie do pracy EGR? co do logów dynamicznych tutaj nie widać żadnych, wyglądają na 100% poprawnie. Hamownia też nie pokazała rozbieżności. brak błędów w sterowników (dosłownie żadnego w żadnym module) Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie sugestie lub tropy jak dalej diagnozować, które mogłyby pomóc w rozwiązaniu problemu. juz pomijam fakt że żaden warsztat nie dał rady postawić diagnozy i najczęściej pada „u mnie dziala”
  3. Co było problemem?
  4. 150 HPA przed wypalaniem to jest troche za malo - Nowy DPF tuz po wypaleniu maja 200 mbar na pelnym bucie tym bardziej 35d gdzie dmuchaj 2 turbiny. Tuz po wypaleniu powinienes miec 200 mbarna pelnym bucie tuz przed wypaleniem cisnienie powinno miec kolo 380-450mbar. Tak z ciekawosci wsadz palec w wydech i zobacz czy przepuszcza sadze i sprawdz szczelnosc wydechu i dolotu. Zobacz czy gdzies za turbo/ ktem/ dpfem nie ma okopcenia Porownaj cisnienia na zaplonie po nocy: 1. ciśnienie atmosferyczne 2. ciśnienie doladowania 3. ciśnienie przed dpf oraz 1. Temp w dolocie 2. Temp spalin 3. temp przed dpf 4. temp otoczenia 5. temp doladowania Sprawdz parametry sondy na rozgrzanym No i przede wszystkim skoro masz blad jednej swiecy to znaczy, ze swiece wszystkie moga byc zuzyte a one biora czynny udzial w wypalaniu DPF i juz nie wspomne o tym, ze dogrzewaja silnik do moment uzyskania temp ok 60 stopni. No chyba, ze sobie juz poradziles to daj znac co to bylo
  5. W Btoolu jest opcja wysterowania przepustnicy w funkcjach serwisowych
  6. Przepustnica pracuje podczas jazdy, generuje podciśnienie dla EGR więc może się przymykać przy lekkim wciskaniu gazu/ odpuszczaniu gazu. jesteś pewny przebiegu? generalnie raczej nie uda nam się postawić diagnozy. Potrzebujesz IST D i diagnosty. Możesz wrzucić tutaj też parametry DPF. Co ile ci wypala? Jakie masz ciśnienie wsteczne tuż po wypaleniu i tuż przed wypalaniem? Inny silnik i auto ale tutaj masz podobne objawy z przepustnica i dpfem - nierówna praca podczas wypalania. 20 minuta 55 sek no i masz ten błąd, złej zadanej wartości otwarcia stosunku do oczekiwanej pozycji EGR - możliwe że się przycina. Zobacz w zakładce kody błędów jaki to jest numer dokładnie
  7. Na dzień dobry dodaj wartość wysterowania przepustnicy i zobacz jaki ma parametr na wolnych, powinna być maksymalnie otwarte, przy wypalaniu może się przymykać. Ale generalnie tym toolem nie wiele zdziałasz. Przydałaby się ISTA D i zrobienie adaptacji testów, nastawnika turbiny, zaworu EGR z wizualną weryfikacją jak płynna jest praca, adaptacja przepustnicy. Sprawdzenie multimetrem/ oscyloskopem czujnika doładowania. Jeśli to wszystko będzie sprawne to do weryfikacji rozrząd - były przypadki przy 3.0d we wcześniejszych seriach że przy 140k taki rozrządu potrafił strzelić - więc można by oscyloskopem sprawdzić czy nie jest przesunięty. Czy to jest Xdrive?
  8. Może być, może być skutkiem ale nie musi być przyczyną
  9. Masz za niska wartość doładowania 600 vs 1000
  10. Na dobry początek porównaj na zapłonie po nocy. 1. ciśnienie atmosferyczne 2. ciśnienie doladowania 3. ciśnienie przed dpf po tym będziemy myśleć
  11. Wchodzi kamera o średnicy 4mm, tylko nie wiem czy przez wtryski czy świece
  12. czyli jeden sukces jest tak? Jeśli jest poprawa możesz powtórzyć zabieg mi kompresja wróciła na równo dopiero po 2 latach higienicznego traktowania silnika czyli płukanie co wymianę oleju, dodatki do diesla, oleju, ceramizery etc., olej co max 7/10k i wtedy kompresja wróciła z 25.5/27.5 na 28/28.5. Musisz sprawdzić którędy ten olej ucieka - czy turbo, czy uszczelniacze czy odmą - odmę łatwo sprawdzisz przez wyciągnięcie rury od odmy i jak wsadzisz ją do butelki - dużo ci oleju ucieka więc długo jeździć nie musisz. I sprawdź przy spokojnej jeździe ile ucieka i przy danmicznej.
  13. 1. Sprawdzenie i prawidłowy montaż poduszek silnika oraz skrzyni. weź zobacz czy optycznie silnik i skrzynia siedzą równo. 2. Pomiar długości półosi i sprawdzenie numerów OEM – czy pasują do wersji sportowej. 3. Dokładne sprawdzenie mocowania skrzyni biegów i dyferencjału – czy nie ma luzów na mocowaniach. 4. Diagnostyka xDrive – sprawdzenie sterowania i sprzęgła w skrzyni rozdzielczej. 5. Pomiar geometrii kół pod obciążeniem, sprawdzenie wahaczy i silentblocków.
  14. Poradziłeś sobie kolego z tymi interwałami? Bo zrobiłem tyle co u ciebie + nowy EGR, 6 nowych wtrysków dolocie suchutki i czysty, klapy na miejscu czyste po 40kk jak nowe…
  15. Kolego poradziłeś sobie z tematem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.