Skocz do zawartości

gbi5

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 3,0 V8
    E38 5,4 V12
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia gbi5

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. O ile sobie dobrze przypominam to w LCM (1) - a po roczniku sądzę że właśnie taki moduł masz nie ma możliwości do kodowania świateł dziennych. Ja kupiłem LCM III i zakodowałem - ale musisz wtedy wszystko przekodować ( stan kilometrów Vin i wszystkie ustawienia związane z wersja twojego auta) i chyba najprościej to zrobić Pasoftem 1.4. Pozdrawiam i miłej zabawy !
  2. Za wyświetlanie funkcji na ekranie odpowiedzialny jest albo czytnik nawigacji (jak jest) albo tuner TV i to on prawdopodobnie ci się kończy (z doświadczenia wiem ze takie objawy występują w przypadku braku sygnału synchronizacji) oczywiście zawsze jest taka opcja ze sam BM pada ale to rzadkość. Jak masz gdzie to pożycz od kogoś na probe czytnik mk3 lub 4 (milo by było jakby miał taki sam monitor - kolor / mono) niebieska wtyczka z tunera TV do czytnika ta 2 bez zmian. Możesz oczywiście tez sprawdzić na innym tunerze TV ale sporo roboty z wyciąganiem i wsadzaniem jest - czytnik navi dużo prościej podpiąć. Ten teścik pozwoli wyeliminować jedno ogniwo jeśli nie przyniesie skutków to pozostaje sprawdzić wiązkę przewodów a na koniec wymienić BM. Powodzenia ! Oj ta skleroza zapomniałem dodać ze w inpie masz test monitora - może warto spróbować się pobawić i obserwować jak się zachowuje BM podczas testu.
  3. Jeżeli chcesz zachować TV to tuner i czytnik MK3, do zestawu z czytnikiem MK2 musisz dokupić dodatkowo jeszcze moduł GPS, oczywiście wiązkę trzeba sobie zrobić lub kpić. Jak nie zależy ci na TV to tunera nie musisz kupować ale TV miał już nie będziesz. Ja osobiście kupowałem tuner i czytnik a wiązkę robiłem sam (opcja raczej dla ludzi mających jakie takie pojęcie o elektronice samochodowej ). Na koniec pozostaje dodanie w DIS-ie opcji navi które też we własnym zakresie wykonałem tak że w sumie koszty nie były porażające chyba w okolicy 500zł się zmieściłem, miłej zabawy. :D
  4. Dalej nie ustaliłeś jaki jest faktycznie model radia - a to jest podstawa aby określić czy ta zmieniarka bedzie Ci chodzić z tym modelem. Z tego co się przyjrzałem to ten model zmieniarki współpracuje z radiem BMW BE1801 BAVARIA PROFESSIONAL RDS. Druga sprawa to nie ma sie co sugerować kolorami kabelków tylo patrz na schemat i sygnały jakie wychodzą z gniazd zmieniarki i radia. Jeżeli ze schematów ze strony którą wyżej podałem wynika że masz zgodne sygnały tak w radiu jak i w zmieniarce - to poprostu łączysz je ze sobą na zasadzie Mbus - radia do Mbus- zmieniarki etc. Co d Twojego pytania odnośnie tych kabelków to na pewno występują w zmieniarkach (w ich okablowaniu) 2 masy jedna analogowa (to ta oplatająca kable sygnałowe audio) i masa cyfrowa. Który kabelek za co odpowiada nie jestem w stanie Ci powiedzieć do tego musisz sam dojść najlepiiej używając miernika. Jeżeli masz już obciętą wtyczkę i nie możesz po schemacie wtyczki dojść który sygnał jest na danym przewodzie to warto rozkręcić zmieniarkę - często producent na płycie drukowanej gdzie wlutowane jest gniazdo (lub przewód z gniazdkiem lub wtyczką) opisuje poszczególne sygnały. Ale najważniewjsza sprawa tak jak pisałem na początku to określenie modelu radia. powodzenia !
  5. Witam ponownie po sporej przerwie, niestety nie mogłem się wcześniej odezwać. Co do zmieniarki to przyjrzałem się jej troszkę, i jest to zmieniarka pracujaca po M-Bus-ie więc z oryginalnym radiem starszego typu (okrągłe bolce w gnieździe z tyłu radia) powinna smigać bez problemu. Co do radia to z Twojego opisu nie mogę dojść co to za radio (proponuję wejsć na www.allegro.pl i wśród sprzedawanych radi odnaleźć identyczny i podać model. Do zmieniarki i jej wyprowdzen tu masz link : http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htm Na tej samej stronce w zakładce radia/fabryczne znajdziesz złącza stosowane w bmw (także rozpisane jest złacze zmieniarki). Cała zabawa polega na połączeniu radia ze zmieniarka wg oznaczen ( nie stosuje się w tym systemie transmisji krosów). Ja tak adoptowałem do radia BMW BUSSINESS RDS zmieniarkę pioneer-a CDX-M30 i pracuje poprawnie. Zyczę powodzenia !
  6. gbi5

    [E32] Spalanie v8 3l

    Witam wszystkich. Widzę ze niektórym Bunie palą mniej niż niemiec przewidział - ale to dobrze w końcu o ekologie trzeba dbać :clap: Co prawda moja buńka to E34 ale wagowo to nie wielka różnica, jak większość z nas przynajmniej w jedna stronę jadać do lub z pracy muszę odstać swoje w korkach do tego poszukiwanie ok 30min miejsca na zaparkownie (centrum Krakowa), jeżdżę raczej normalnie (nie żałuje sobie jak trzeba) po samym mieście nie udało mi się zejść poniżej 16l/100km, za to w drugą stronę bez problemów przekraczam 20/100. Tankuje tylko 95 na BP (akurat mam po drodze do pracy). Życzę wszystkim spalania 2l/100km przy ponad 200Ps :doh:
  7. Podaj więcej informacji - to co napisałeś to za mało żeby wyciągnąć jakieś sensowne wnioski. o ile pamiętam do Audi zmieniarki robił panasonic, natomiast do e34 podchodzą zmieniarki pioniera na - M-busie (czyli np z radiem bussines współpracuje CDX-M30, CDX-M40 - trzeba przerobić wtyczkę). Podaj dokładny model i symbol swojego radia i zmieniarki - wtedy mozna będzie coś o tym powiedzieć. Odpowiadając na drugą część twojego pytania to istnieją przejścia ( interface) umożliwiające współprace radia z nieoryginalna zmieniarka ale cena ich jest wyższa jak oryginalnej zmieniarki. Pozdrawiam
  8. gbi5

    Szukam, SAM NAPRAWIAM E34

    Posiadam wersję elektroniczną takiej książki - niestety w języku rosyjskim :doh: Jak będzie ktoś zainteresowany to wrzuce ją na jakiś serwer.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.