Skocz do zawartości

Arkus

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Arkus

  • Urodziny 19.02.1968

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F20 116i
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Arkus

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Cześć, posiadam BMW z silnikiem N13, mam około 140 tyś km, jestem bardzo zadowolony z tego motoru. Jak napisali poprzednicy w komentarzach, jest to silnik "specjalnej troski". 1. Kompletna wymiana rozrządu u mechanika, który ma pojęcie co robi i specjalne blokady w celu dobrego ustawienia. ( polecam rozrząd FEBI, SWAG lub ORI BMW).Dobrze przy okazji wymienić cały napęd pompy oleju. 2. Kontrola membrany odmy, często ulega awarii, wymienić samą odmę lub całą pokrywę zaworów. 3. Awaria bardzo częsta to rura turbo, i przewody elastyczne odpowietrzenia skrzyni korbowej. 4. Kontrola i wymiana co 2- 3 lata płynu chłodniczego G11. 5. Priorytet !!! - częsta wymiana oleju silnikowego bardzo dobrej jakości, w mieście nawet co 7-8 tysięcy, poza miastem do 10 tyś. ( 0w30 do tego silnika nie nadaje się, ulega szybkiej degradacji, bardzo wysoka temperatura pracy 105 nawet do 125 stopni. W moim przypadku testowałem dużo marek olejów najlepiej sprawdził się MILLERS 5W40 EE lub Millers XF 5W40. SHELLA 0w30 ubywało w "oczach", akceptowalny jest SHELL AM -L 5w30. Słyszałem od znajomych, że równie dobry jest Liqui Moly 5w30 Molygen. Oczywiście płukanka przy wymianie oleju. 6. Obowiązkowo dobrej jakości paliwo, np. Shell VPower 95, lub dodatki do paliwa za każdym tankowaniem - Archoil 6900 P max, BMW Twin Power Turbo petrol ( bardzo dobry ) !!!. 7. kontrola świec zapłonowych i cewek, częste wypadanie zapłonów w tym silniku, świece polecam BERU, natomiast cewki tylko DELPHI !!!.
  2. Cześć, zacznę od trzeciego punktu, turbo w silniku N13 ma bardzo wysoką temperaturę pracy, po normalnej jeździe w lecie tam jest „ piec hutniczy”. Sprawdź, czy jest sprawna dodatkowa pompa wody, która jest przy kole pasowym. Chłodzi ona turbinę po zgaszeniu silnika ( lubi podciekać ) i odpowiedzialna jest za chłodnicę oleju w 118 i. Ponadto może być jeszcze wiele innych usterek, jak bierze olej to przedostaje się olej do dolotu i zarazem do turbiny, gdzie zbiera się nagar ………. 2. Pobór oleju w tym silniku to temat ocean, bardzo dużo możliwości: - zapieczone pierścienie, pęknięte wężyki odpowietrzające skrzynię korbową, odma oleju ( może być pęknięta membrana ), duże luzy na osi turbiny, uszczelniacze zaworów ( przeważnie kopci na niebiesko ), sprawdź rurę gumową intercoolera, czy jest olej …………… i tak mnożyć 1. Kopci na biało, sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym, jaki kolor, czy jest tłusty od oleju i jak wygląda korek ( czy jest osad koloru musztardy), to wszystko może wróżyć UPG czyli uszczelka pod głowicą.
  3. Cześć, w swoim BMW miałem wypadanie zapłonu, diagnostyka pokazała na cewki. Po wymianie na NGK silnik nie pracował dobrze, po wsadzeniu DELPHI czyli takich na pierwszy montaż wszytko ustąpiło. To samo świece zapłonowe, najlepiej na BERU High Power, może to tylko przypadek ?
  4. Cześć, według diagnozy mechaników, stawiam na nr.2 czyli nieszczelności uszczelki pod głowicą UPG. Silniki N13 mają bardzo wysoką temperaturę pracy nawet do 125 C wobec czego degradują się wszystkie uszczelki w silniku. Niestety naprawa jest kosztowna, ponieważ trzeba zdemontować pół silnika i dobrze splanować głowicę. Proponuję przy okazji sprawdzić w jakim stanie jest cały rozrząd, czyli łańcuch, napinacze, i koła zębate czyli wariatory. Dobrze przy okazji zmienić uszczelniacze zaworów, ponieważ ulegają awarii przez co silnik pobiera olej. Cena zależna od warsztatu, proponuję dobrego mechanika, który ma pojęcie na temat tego silnika.
  5. Witam, trudno stwierdzić na podstawie Twojego postu, przyczyn jest bardzo wiele. 1. Używane dyferencjały są bardzo często w złym stanie na portalach internetowych. Najczęściej do wymiany są łożyska i uszczelniacze, polecam firmę FAG, ale wymaga to całkowitego demontażu dyfra. Na szybko sprawdź olej i stan ( czy są opiłki, kolor ) odpowiedni do rocznika 2012 - 2015 to 75W85 lub 75w90 nie więcej. Jak łożyska są w stanie agonalnym to żadna wymiana oleju nie pomoże. W Polsce są zakłady, które zajmują się kompleksową regeneracją dyferencjału. 2. Sprawdź łożysko podpory wału i wszystkie łączniki gumowe na wale od strony dyfra i skrzyni biegów. 3. Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów wchodzi 1.4 litra, prawidłowa lepkość 75W80 zamiennik Fuchs lub Ravenol 75 W lub ORI BMW bardzo drogi.
  6. Arkus

    F20 114i pompa wody

    Teoretycznie elektryczny napinacz cierny powinien załączać się przy temperaturze roboczej 103 C tak podaje firma DAYCO. Pompa jest odłączona, co pozwala na szybsze rozgrzanie oleju i zmniejszenie zużycia paliwa i ekologia, tyle teoria. Całym sterowaniem zawiaduje ECU czyli komputer sterujący, który jak pytałem się w serwisie zależny jest od różnych czynników: pogodowych i aktualnego obciążenia silnika. W moim silniku napinacz po nocy załącza się po około 1 minucie, tyle mojej wiedzy. Po przebiegu około 100 tyś km napinacz ulega awarii, od strony mechanicznej czyli rolka z łożyskiem i elektrycznej. Niestety ten silnik to „piec hutniczy” czyli bardzo wysoka temperatura robocza 106 - do ponad 120 C i degraduje się wszystko począwszy od uszczelek, uszczelniaczy zaworów a skończywszy na osprzęcie silnika i oczywiście oleju silnikowego.
  7. Cześć, Problem może być bardziej złożony tak jak sugeruje mechanik, ale sprawdź jeszcze w jakim stanie jest napinacz elektryczny i koło cierne na pompie wody. Przy włączonym silniku skontroluj, czy napinacz nie obija się o koło pasowe. Guma na kole ciernym także ulega uszkodzeniu pod wpływem eksploatacji. Razumiem, że łańcuch rozrządu i napinacz jest w porządku.
  8. Witam, Do skrzyni biegów GS6 - 17BG 6 biegowej wchodzi ok. 1.3, 1.4 l oleju. Dedykowany olej to MTF- LT3 83222339221 o lepkości 75W80, według RAVENOL to 75W czyli bardziej rzadki.
  9. Arkus

    Wymiana koła pasowego

    Cześć, Instrukcja serwisowa jest na stronie newtis.info trzeba się zarejestrować i utworzyć konto. Momenty dokręcenia śrub wynoszą 28 Nm. Ze swojej strony polecam zmienić przy wymianie koła pasowego nowe śruby, które można kupić w sklepie części do bmw. Koło pasowe polecam ORI BMW, ale jest bardzo drogie, natomiast dobry zamiennik godny uwagi CORTECO.
  10. Cześć, moje BMW F20 116i osiąga temperaturę roboczą oleju 90 stopni po około 5 - 6 km, zakładając że stoi w garażu 10 - 14 st. przy temperaturze otoczenia 2 do 5 st. Temperaturę 90 st. płynu chłodniczego osiąga dużo wcześniej. Pytanie do użytkowników silników N13B16A jaką macie temp. oleju przy jeździe miejskiej i autostradowej?. Mój silnik w mieście pracuje w temp. 103 - 107 st. natomiast latem przy prędkości 150 - 160 km/ h potrafi dojść do 120 stopni, ponoć taka jest temperatura robocza tego silnika. Olej silnikowy przy takim obciążeniu termicznym szybko ulega degradacji. Nasuwa się pytanie jakie stosujecie oleje i jakiej lepkości, aby zapobiec stracie właściwości. Oleje 0W30 o mniejszej lepkości w 40 i 100 st., szybciej oddają ciepło, 5w40 wolniej, ale są odporniejsze termicznie. Gdzie leży złoty środek? Obecnie zalany mam Millers 5w40 C3 XF, poprzednio Shell 5w30 AML i ORI BMW 5w30 LL 04. Najszybciej spadała temp.na BMW. najwolniej na Millers.
  11. Cześć, W tym momencie nie pamiętam czy były 2 pompki. Ciśnienie było bardzo słabe na przedniej i tylnej szybie. W zbiorniczku było bardzo dużo "szlamu i niebieskiej mazi" niewiadomego pochodzenia. Miałem trudności z wlaniem płynu do zbiorniczka. Na pewno dodatkowa pompka jest przy spryskiwaczu świateł przednich.
  12. Witam, Miałem podobny problem ze spryskiwaczami, na początku myślałem, że to wina silniczków przedniej i tylnej szyby. Brak ciśnienia spowodowany był zabrudzeniem sitka na silniczkach i ogólny szlam w zbiorniczku. Aby dostać się do zbiornika trzeba zdjąć koło, zdemontować przednie prawe nadkole, odpiąć zatrzaski i wyjąć zbiorniczek. Cała operacja jest dosyć czasochłonna, trzeba posiadać odpowiednie narzędzia.
  13. Arkus

    F20 wybór silnika

    P. S. Trzeba kontrolować poziom oleju, te silniki pobierają przy dobrej kondycji 150-200 ml /1000km. Olej najlepiej utrzymywać na MAX. ze względu na wrażliwy rozrząd. Ponadto kontrolować membranę odmy, ponieważ przez pęknięcie zbiera się szlam w dolocie.
  14. Arkus

    F20 wybór silnika

    Zastanawia mnie na czym polega hejt silnika N13 B16 A. Przyłączam się do opinii poprzedników, silnik jest mega elastyczny jak na benzynę, doskonałe przyspieszenie jak na 136 KM, bardzo szybko nabiera temperatury roboczej, cichutki w BMW F20, mało pali. Na pewno motor jest wymagający pod względem eksploatacji, olej dobrej klasy wymieniany max. 10000 tyś km, delikatna jazda do nabrania temp. roboczej, oczywiście wymiana kompletnego rozrządu we właściwym czasie, cewki, świece, paski, napinacze. "Jak się dba to się ma".
  15. Witam, moim zdaniem jeżeli przebieg i przeglądy są potwierdzone to bezzwłocznie trzeba wykonać kompleksowy przegląd. 1. Dobrej klasy olej silnikowy ( wymiany oleju max. 15 tys km.) plus filtry: olejowy, paliwa i powietrza ( MANN, KNECHT) 2. Koniecznie wymienić olej w skrzyni automatycznej, interwały co 60 - 80 tys km. 3. Sprawdzić stan wszystkich rolek, napinacz paska wielorowkowego, stan koła pasowego i oczywiście sam pasek. To w pierwszej kolejności na szybko, wykonałbym jeszcze diagnostykę komputerową.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.