Skocz do zawartości

europetravel

Zarejestrowani
  • Postów

    65
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 330d 258KM N57D30O 2014 M-Pakiet
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia europetravel

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. W N57 można wymienić samą odmę. Dla pokrywy nr OE 11127823181 jest np. membrana i sprężyna Metzger nr 2385066. Inną kwestią jest, czy ten zamiennik Metzger działa tak jak oryginalna membrana firmy Bruss, której nie można kupić oddzielnie. Ta guma w oryginalnej wydawała się na moje oko trochę cieńsza od zamiennika, co może wpływać na jej pracę.
  2. Z tego co wiem firma Beru, to teraz BorgWarner(Beru). A możecie operować numerami świec żarowych, które są odpowiednie do tego silnika? Oryginał na dziś to 12230035934 na 7V, a zamiennik np. Bosch 0250603006 też na 7V. Jeśli wspomniana Beru GN1018 jest na 5,4V i jest zła, to jest jeszcze GN1000 7V, która właśnie jest od BorgWarner(Beru) i chyba pasowałaby? Są np. tu: https://allegro.pl/oferta/4x-beru-gn1000-swieca-bmw-e91-e87-f31-g30-f11-n47-2-0d-12230035934-14929193184
  3. @Pawel152 Przy wymianie pokrywy i podkładek pod wtryskiwaczami warsztat mógł zrobić inspekcję komory spalania kamerką - nie wiesz, czy to robili? Wtedy fachowcy mogliby coś wywnioskować po stanie gładzi cylindra (jakieś rysy), samych tłoków i zaworów, np. czy jest nagar po spalaniu oleju lub widoczny olej w gniazdach zaworów ściekający z uszczelniaczy. Zapytaj może jeszcze w warsztacie, co oni na to. Jeśli chodzi o program w silniku, to nie wydaje mi się, żeby miał na to taki wpływ, choć nie znasz pewnie całej historii pojazdu.
  4. Turbo nowe, czy regenerowane? Sprawdzane, czy nie puszcza oleju po naprawie? Pokrywa oryginał, czy zamiennik? Sprawdzone, czy odma nie puszcza oleju do dolotu? Winne mogą być jeszcze uszczelniacze zaworowe, ale wg różnych opinii rzadko siadają. Wg mnie, zależy od wieku i przebiegu pojazdu. Zanim wyciągniesz silnik, można jeszcze zalać cylindry płukanką, odczekać z dzień, wymienić olej i przetestować. Może pierścienie się zapiekły?
  5. Spróbuj nie wymuszać regeneracji i powinna sama z czasem się uruchomić/odblokować. Niedawno było o tym w temacie o Bimmertool: https://www.bmwklubpolska.pl/forum/topic/173014-n47-m47-aplikacja-android-diagnostyka-dpf-i-więcej/page/208/#comments
  6. Problem może mieć związek z wybierakiem skrzyni biegów, bądź w instalacji, ale nie wymieniałbym bez sprawdzenia błędów. Poniżej temat z podobnym problemem:
  7. Poniżej dla porównania wynik ad. N57 258KM 317000 km. Z tego co zrozumiałem, to pompa bez przeróbek. Film ogólnie w temacie i od połowy mały DIY dla zainteresowanych, jak to mierzyć:
  8. Zacząłbym od czujnika ciśnienia spalin przed DPF. Możesz kupić na podmianę nawet używkę za ok 50 zł lub od razu nowy, ale tylko oryginały. I do obserwacji - zawsze jakieś porównanie będzie. Jeśli nie ma błędów o przeciążonym DPF, to jeździłbym aż się pojawią albo jednak sam zacząłby się wypalać bez wymuszania, ale już w innych interwałach niż do tej pory obserwowałeś. Jeżeli okazałoby się, że jednak jest już na tyle przytkany, to wtedy szukać przyczyny szybkiego nabierania sadzy(to najtrudniej sprawdzić) i chyba dopiero na końcu oddać do prania/czyszczenia DPF. Co do temperatury spalin przed DPF, to sprawdź co pokazuje w aplikacji (rozumiem, że obserwujesz w bimmer-tool).
  9. Ciekawe jakiej firmy przyjdzie zamówiona chłodniczka i EGR dla Twojego rocznika auta - oryginał na dziś to Borg Warner. Zresztą wszystko jakby coś jest w tym temacie: Zanim zapchany DPF odda się do mycia, to można jeszcze spróbować kilkukrotnie wypalić go serwisowo przez komputer najlepiej programem ISTA lub np. aplikację Bimmer-tool, ale jeśli auto jest u mechanika i jakoś ocenił, że jest dużo sadzy... Ważne są też wskazania czujnika ciśnienia spalin przed DPF, bo np. minusowe wartości mogą powodować, że wypalanie jest utrudnione/przerywane i występują różne dziwne objawy.
  10. Błędy 245700 i 25C800 mogą świadczyć o źle działającym czujniku ciśnienia spalin przed DPF lub zapychającym się DPF. Te błędy mogą pojawiać się, co jakiś czas, dlatego po wizycie w serwisie nie masz na razie błędów. Do obejrzenia: Jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego zacząłbym od sprawdzenia, czy jest akcja techniczna na chłodnicę spalin i EGR. Tu: https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html
  11. Nie wiem jak w nowszych wersjach, ale w ISTA 4.01 można wywołać ten test nawet jeśli nie ma błędu. Najlepiej wejść w: Czynności (Vehicle management) > Wyszukiwanie tekstu (Text Search) > wpisać część lub całość nazwy testu abl tzn. "czujnik ciśnienia spalin" ("exhaust gas pressure sensor")
  12. U mnie założyli króciec Vaico twierdząc, że idą na pierwszy montaż, a mechanik nie zgłaszał problemu z wężem. Na razie obserwuję, czy nie ma wycieku na łączeniu z wężem. Na Twoim miejscu brałbym jednak oryginalny króciec. Słyszałem też w innym warsztacie, że te węże na łączeniu również mogą przeciekać i być do wymiany.
  13. Dużo możliwości rozwiązania problemu nie zostało, więc też spróbowałbym aktualizacji firmware. Z tego co zauważyłem, są na forum osoby, które podłączając się zdalnie potrafią pomóc w różnych problemach, ale pewnie odezwaliby się. Co do woj. pomorskiego, to jadąc z Warszawy, byłem niedawno w Gdańsku, Lęborku, okolicach Łeby i mając najnowsze mapy z forum Next West 2023-2 nie odnotowałem problemów.
  14. Poczytaj doświadczenia forumowicza, któremu po update firmware w NBT, ale w BMW F30, nic nie pomogło. Może jednak mapy i ich pochodzenie są tu problemem?
  15. To błąd aplikacji. Zapewne włączona jets opcja 'Czytaj live data blokami' i wtedy przy pierwszym odczycie live data sterownik musi ustawić sobie parametry które będa odczytywane a to trwa chwilę. Zrób 'zgłoś problem' zobaczę czy da się coś z tym zrobić. Tak, włączone jest "Czytaj live data blokami". Jeszcze zauważyłem, że zależnie od ustawień D-Can i trybu: - AUTODETECT pokazuje przez chwilę ww. komunikat "Błąd-116" - MODE1 pokazuje przez chwilę długi komunikat "Błąd scr.lenght=145 scrPos=4 dst.lenght=8 dstPos=2 lenght=-116" Zgłosiłem problem przez aplikację(maila), i tam też napisałem, że to wygląda jakby zerwało połączenie z aplikacją i wtedy przestaje odczytywać wartości w LIVE DATA mimo, że połączenie jest na zielono i pokazuje nr ECU. Dlatego muszę ręcznie rozłączyć i połączyć jeszcze raz. Kurcze, akurat dziś nie miałem tego problemu i nie wiem, czy np. z wczoraj będzie to widoczne w logach, i czy to istotne, ale dopiero dziś rano zaznaczyłem "Logowanie komunikacji".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.