Skocz do zawartości

NocnySuchar

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia NocnySuchar

  1. To nie przez ON, robiłem testy na tym samym tankowaniu. Co do ISTy to muszę sprawdzić. Jakieś jeszcze sugestie ? Naprawdę za każdy wskazany trop będę wdzięczny.
  2. Witam Wszystkich forumowiczów, Od marca 2023 roku jestem użytkownikiem BMW F31 320d z 2024 roku z silnikiem 2.0 N47N. Od razu po zakupie postanowiłem monitorować proces dopalania filtra DPF gdyż, trasy jakie robię to około 15kkm na rok w tym 50% miasto i 50% trasa. W związku z tym zainstalowałem aplikację bimmertool no i właśnie, okazało się że samochód zapełnia dpf w około 175-215 km nie ważne czy to miasto czy trasa. Filtr dopala się prawidłowo do poziomu 2-3g sadzy i od nowa się zapełnia. Do tego stopnia jest to uporczywe że jadąc z Poznania do Warszawy 3x wypala mi się DPF na trasie. W międzyczasie dałem filtr do czyszczenia, czyściłem dolot, kolektor i wymieniałem klapy wirowe, sprawdziłem czujnik różnicy ciśnień (podmieniłem ze sprawnym) jednak nic to nie zmieniło, aż do pierwszych mrozów. Podczas pierwszych minusowych temperatur po prostu problemu nie ma. Filtr wypala się w trasie co 400-450km, miasto około 240. Nie ma skokowego narastania sadzy. W związku z tym, by dojść do przyczyny szykiegozapełniania się filtra DPF w + temperaturach dokładniej przyjrzałem się parametrom pracy silnika i mam do nich kilka pytań: W temperaturze ujemnej na biegu jałowym i na obciążeniu: W temperaturze dodatniej bieg jałowy i obciążenie: 1. Jaka powinna być oczekiwana masa powietrza ? Przy ujemnych temperaturach Btool pokazuje na biegu jałowym 550mg/stk a w dodatnich 360 albo i mniej (najmniej widziałem 260mg/stk). 2. Czy napięcie na sądzie lambda nie powinno być niższe? U mnie zawsze na biegu jałowym około 1 V. 3. W czasie minusowych temperaturach wysterowanie zaworu EGR jest zawsze 0%. Przy plusowych już wartości rosną w zależności do rpm. Czy temperatura zewnętrzna ma wpływ na sterowanie zaworu EGR? Może to on mi kopci i zapycha dpf bo jakiś czujnik temperatury nie działa prawidłowo? 4. Czy różnice pomiędzy oczekiwanym a aktualnym ciśnieniem doładowania jaki mam powinny takie być? Zawsze mam aktualne doładowanie wyższe od oczekiwanego (temperatura nie ma wpływu na to). Za wszystkie podpowiedzi i kierunki poszukiwań problemu z częstym dopalaniem filtra będę wdzięczy. Pozdrawiam i czekam na komentarze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.