Skocz do zawartości

daniello945

Zarejestrowani
  • Postów

    81
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Augustów

Osiągnięcia daniello945

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

0

Reputacja

  1. A ja wczoraj pozbyłem się swego kłopotu :8) Jestem zdania że TDS-y to porażka dla BMW. Wcześniej czy później (zazwyczaj wcześniej niż w innych dieslach) pada pompa wtryskowa której regeneracja przyprawia o zawrót głowy. Często sama wymiana nastawnika pompy odwleka o parę miesięcy kompletną regenerację. W moim przypadku zaczęło się od pękniętej głowicy a jak doszły problemy z pompą poszedłem po rozum do głowy i pognałem ją won!!! Teraz każdemu odradzę tego typu silnik. Niby są te 143KM ale rewelacji w tak duzym i ciężkim aucie nie robi - a pali nie jak na diesla przystało. Wychodzę z takiego założenia że diesel ma być oszczędny - a ten zdecydowanie nie jest! Może mnie przeklniecie ale obecnie jak bym chciał kupić dobrego diesla to wybrałbym coś ze stajni VW (co z tego że bardziej klekocze na jałowym - za to ma lepszego kopa i dużo mniej pali). Na szczęście nie mam zamiaru kupować kolejnego turbodiesla i swoje poszukiwania kieruję w stronę 325i 24V 192KM :D Sądzę że koszty utrzymania nie będą dużo wyższe niż przy tds-ie. Pozdrawiam wszystki TDS-owców i życzę powodzenia w sprzedaży autek :nienie:
  2. Powodzonka: http://www.maxbimmer.pl/artykuly/kasowanie-inspekcji-bmw.shtml
  3. Jeszcze nie spotkałem się z takim koncentratem którego zalewa się bez rozcieńczania - w naszych warunkach klimatycznych (bo nie wykluczam ze taki jest). Odnośnie mojej teorii zamarzania koncentratu: Weź nabierz w strzykawkę pierwszy lepszy koncentrat dostępny na stacji paliw i włóż do zamrażarki. Gwarantuję że zamarźnie przy -20'C
  4. daniello945

    Olej

    Oj bliżej im do słonecznikowego niz do silnikowego :wink: Oczywiście że silnik bedzie chodził na oleju mineralnym - ale różnice da się odrazu odczuć w nizszych temperaturach. Silnik smarownay olejem syntetycznym bądz półsyntetycznym szybciej osiagnie pełne smarowanie po uruchomieniu - o łatwiejszym odpaleniu auta nie wspominając. Zresztą najlepiej jest spojrzeć w książkę obsługi pojazdu - jedynie w maluchu zalecają lać 15w40 (pewnie też w polonezie i duzym fiacie) ale z którego roku jest ta konstrukcja!!!
  5. Musisz go koniecznie rozcieńczyć - nie rozcieńczony płyn zamarźnie szybciej niż rozcieńczony pół na pół :shock:
  6. Ostatnio przerabiałem ten temat u siebie - równiez pękł boczek chłodnicy w tym samym miejscu bo termostat się przycinał. Po wymianie jest już ok - ale co ciekawe: jak gotowałem dziada w garnku to się otwierał i zamykał :wink:
  7. daniello945

    Olej

    Minerał to lać do URSUSÓW jak już ktoś napisał. Silniki BMW nie powinny widzieć nigdy w życiu oleju mineralnego - mimo że mają po kilkanaście już lat to i tak konstruktorzy wzięli pod uwagę ich pracę na olejach syntetycznych lub półsyntetycznych. A to że przedmówcy puścił simering czy padła pompa oleju od MOBILA półsyntetycznego - nie oszukujmy się: ten olej jest najczęściej podrabianym olejem a to że opakowanie wyglądało na oryginalne nie świadczy o oryginalności oleju. Pracuję w tej branży i uwierzcie mi że nie jeżdzę ani na MOBILU ani na CASTROLU. Poczciwy GOLF III ma ponad 300tys km i jezdzi na 5w40 a moja bimka ma też coś w podobie a śmiga na 10w40. Co ciekawe - do żadnego z aut nie dolewam oleju między wymianami :8)
  8. A może to popychacz albo któryś zawór delikatnie nie domyka - a jak już dostanie temperaturki to się uszczelnia.
  9. Dla świętego spokoju zalej dIII a nie dII. Różnica w cenie nie wielka a będziesz miał 100% pewność że dobry olej zalałeś. Może być np ELF lub MOBIL. Ja zalałem dII i teraz nosze się z zamiarem zmiany na dIII bo zdażyło mi się że włączył się tryb awaryjny skrzyni (fakt że błąd wykasowałem i jest ok ale ta niepweność nie daje mi spokoju). Esso Long Life jest dostępny chyba tylko w serwisie i jest dedykowany do skrzyń z zieloną tabliczką znamionową.
  10. Dzięki za poradę. Po własnoręcznym kasowaniu błędów jest już ok ale chyba rzeczywiście zmienię ten olej - tak dla świętego spokoju. Dziś wziąłem do ręki dwa opakowania oleju: ELF dIII i ATF220 dII - zdziwiło mnie że na obu opakowaniach są te same nr normy (czy tam aprobaty) nadane przez ZF!!! Czyli na chłopski rozum wynika że ... :idea:
  11. Również mam filterek FEBI. Odnośnie komunikatu to mi się nie wyświetla bo nie mam komputera - niestety. A olej ATF220 pozwolił mi zalać serwis BMW po rozmowie telefonicznej. Dopiero potem w necie znalazłem dane jaki olej powinien być zalany na podstawie numerów seryjnych na obudowie skrzyni - miał to być dIII a nie ESSO LT. Dzisiejszej nocy odłączyłem aku i zwarłem klemy - rano zrobiłem 30km i odpukać było wszystko OK :cool2: Pojeżdze jeszcze przez weekend - jak usterka znów powróci to w poniedziałem zmieniam olej na dIII i filterek :roll:
  12. Znajomy narazie powstrzymał mnie przed wymianą płynu i podejrzewa że wina leży po stronie elektroniki - sterowania skrzynią. Dzisiaj znów sytuacja "trybu awaryjnego" się powtórzyła. Auto ruszyło z TRZECIEGO biegu i nie chciało zmienić biegu w górę! Zatrzymałem się, zgasiłem dosłownie na sekundę, odpalam - i jest wszystko OK! Coraz bardziej przekonuje się do tego że to wina sterowania a nie oleju. Jestem umówiony na piątek na podpięcie pod kompa - zobaczymy co wykaże. Tymczasem na dzisiejszą noc odłączyłem klemy i zwarłem je ze sobą - może uda mi się wykasować błąd samemu (o ile jakikolwiek jest).
  13. No i zagadka pulsowania w układzie rozwikłana :D Zapowietrzał mi się układ chłodzenia bo miałem nieszczelność chłodnicy na plastikowym boczku - tymczasowo ją załatałem i jest BANZAJ!!! :8)
  14. Może ten silnik to prawdziwe serce mojej buni, które bije tętnem życia :wink: he he
  15. Robiłem tak już wcześniej i nie przyniosło to pożądanych efektów :cry: No nic - zmieniam olej i filtr - zobaczymy czy nastąpi poprawa :?:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.