Skocz do zawartości

Majki182

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    318i E46
  • Lokalizacja
    Gród Rzecha

Osiągnięcia Majki182

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. viewtopic.php?f=69&t=125599
  2. Majki182

    318i 64 kW = 86 KM

    Tajemnica godna najtęższych motoryzacyjnych umysłów... Jeśli miałeś kiedykolwiek do czynienia z jakimkolwiek pojazdem napędzanym silnikiem spalinowym, raczej bez problemu wyłapiesz różnicę między 14-toma (bo tyle, mniej więcej, miałoby 86-konne E46) a 10-cioma sekundami do 100 km/h. Ewentualnie skorzystaj ze specjalistycznej aparatury pomiarowej zwanej stoperem (każdy terminal komórkowy posiada taką funkcję). Nie ma za co.
  3. Temat wielokrotnie wałkowany. Przepływka.
  4. Majki182

    318i brak mocy?

    Najprawdopodobniej przepływka. Ale nie kombinuj z producentami innymi niż Bosch.
  5. Zgadzam sie z przedmowca. Szczegolnie ladnie zbiera sie przy autostradowych predkosciach, u mnie ma lepsze odejscie od 140km/h w gore. Nie mozna zapominac ze E46 swoje wazy i po prostu musi sie nieco rozbujac. Dla mnie mocy jest w sam raz. Moze dlatego, ze jezdzilem wczesniej malolitrazowymi autkami i jezdze w miare spokojnie. Po mocniejsze wrazenia nalezy sie skierowac w kierunku R6 :) Jak czytam takie farmazony, to zaczynam wątpić w słuszność istnienia for dyskusyjnych. 318i i przyspieszenie od 140 km/h w górę? Chyba z góry i to sporej. Przestańcie siać dezinformację. M43B19 to archaiczny, mało oszczędny silnik o przeciętnej kulturze pracy. Owszem, swoje 118 KM oddaje w dosyć wdzięczny sposób i auto sprawia wrażenie stosunkowo narowistego. Ale 318i(nie mówię o N42/N46, gdyż nie miałem z nimi styczności) to żaden kompromis.
  6. Czy nieszczelność tego zaworu może doprowadzić do obniżenia mocy silnika? Borykałem się przez jakiś czas z błędem 171. Po wymianie przepływki, skasowaniu błędów i adaptacji nowego nabytku, przez pewien czas auto zasuwało jak głupie. Teraz natomiast, zanim złapie optymalną temperaturę jedzie prawidłowo, po nagrzaniu zaś jedzie... nierówno. Raz ostro i spontanicznie, a czasem jakby się zastanawiało. Więc, co obstawiacie? Zawór czy sonda regulacyjna, o której wiem, że najlepsze dni ma już za sobą? :lol:
  7. Alternatywą dla wymiany przepustnicy jest użycie magicznej funkcji "szukaj". viewtopic.php?f=69&t=125599
  8. Nie, nie, nie. Smarowanie oczywiście nie zaszkodzi, ale to nie ono jest przyczyną Twoich problemów z pedałem gazu, koleżanko kwaterszczak. W przepustnicy jest ogranicznik mający na celu nadmierne jej "cofanie". Jedź do kumatego mechanika, nakreśl mu tą diagnozę i pozwól zadziałać. :) Efekt gwarantowany. Pozdrawiam.
  9. Przecież to wykres ze strony jakiegoś tunera, a nie wydruk z hamowni. :lol:
  10. Masz jednoznaczną odpowiedź w moim poście, więc po co kombinujesz? Faktem jest, że ani 316i ani 318i rakietą nie jest, ale przy mocach rzędu 100 koni różnica kilkunastu KaeM'ów jest niebagatelna. Wystarczy porównac czas 0-100 obydwu modeli. W 316i M43B19TU jest po prostu zdławiony. Wałek, mimo iż katalog części mówi co innego, jest ten sam. Jaśniej nie potrafię.
  11. AFAIK, różnice tkwią w: 1. Kolektorze ssącym - w 318i występuje zawór DISA. 2. Oprogramowaniu ECU.
  12. Uwagi o moich procesach poznawczych kolego powściągnij, bo nie paśliśmy razem krów. Nie wiem, jakim E46 jeździsz, że uznajesz takie zachowanie wskaźnika temperatury za normalne. Wiem natomiast, jak powinnien zachowywać się wskaźnik temperatury w E46 z benzynowym silnikiem oraz sprawnym termostatem. Co więcej, z doświadczenia znam tendencje tej części do usterek. Autor tematu wybierze jedną z zasugerowanych dróg - właściwą lub druciarską.
  13. Majki182

    318i Skąd wyciek oleju?

    W M43 jest jeszcze jeden krytyczny punkt, z którego wycieki oleju są nader częste. Mianowicie uszczelka pod obudową rozrządu. Sprawdź http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2063&hg=11&fg=10 - części nr 12,13,14.
  14. Na to wygląda że samochód nie jest do końca rozgrzany, być może pokonujesz zbyt małe odcinki, a przy teraźniejszych mrozach silnik troszkę dłużej się nagrzewa. Żeby sprawdzić dokładnie, musisz pokonać większą trasę. Nic z tych rzeczy. Nie należy wprowadzać forumowego kolegi w błąd, tudzież zasiewać jakichkolwiek wątpliwości. Diagnoza jest klarowna i prosta jak drut. Termostat do wymiany bezwzględnie.
  15. Pojedź do elektromechanika, przerabiałem ten temat. Piszę konkretnie, ale to twoje pieniądze :norty: No kolego na przyszłość :search: Ja nadal borykam się z tym problemem. Jak już pisałem w swoim topic'u - mam błąd 171, lecz Check się nie pali. Miałeś ten sam błąd?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.