Skocz do zawartości

Marcel_85

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Marcel_85

  • Urodziny 20 Października

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E53 M62TU B44 2000r.
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia Marcel_85

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Też mam ten efekt przez około 1 sek przy odpaleniu zimnego silnika po np. 2 dniach lub jednej zimnej nocy. W moim przypadku wymiana rozrządu i regeneracja vanosów nie wyciszyła tego grzechotania. Chyba że ma na to wpływ czujnik położenia wałka który u mnie szwankuje.
  2. Tak faktycznie jest to skrzynia ZF :duh: Dzięki. Jak znajomo brzmi opowieść kolego Kwast. o Twoim epizodzie z trybem awaryjnym skrzyni. Pierwszy raz faktycznie się załączył jak przejechałem przez ulewę. Zajrzałem wtedy do sterownika skrzyni czy go nie zalewa i był ok. Ale później już wariował na suchym więc olałem tą zależność. Czujniki abs są podejrzane tyle że błędów nie zgłaszają. Znalazłem ostatnio ciekawy post o E38 w którym w tryb awaryjny powodował uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. https://7er.pl/showthread.php/42060-e38-B%C5%82%C4%85d-skrzyni/page2 - ostatni post Sądzicie że to realne? Tak się składa że pojawił mi się taki bląd i jeszcze dwa z sondy i wentylatora: 34 Nockenwellensteuerung Bank 2 5 Lambdasonden-Heizung vor Kat (Bank2) - to może być wina LPG czy lepiej wymienić? OEM czy noname? 141 Endstufe Motorluefter Tak mi się nazbierało tych problemów więc muszę doprowadzić do porządku. Z góry dzięki za rady
  3. Tak gdzieś mi się obiło o uszy że zamienniki ogarniają abs ale już skrzynia wariuje. Wolałbym żeby to był winowajca bo skrzynia po remoncie (naprawa konwertera) i jakiś czas chodziła ok aż do awarii pierwszego czujnika abs. Martwiący tylko fakt że tryb awaryjny wpada po rozgrzaniu skrzyni i tylko na 4 biegu.
  4. Witam może ktoś się spotkał z takim problemem, zapaliła mi się kontrolka abs i dsc Diagnoza inpa - czujnik abs lewy przód, w międzyczasie zgasła ale skrzynia dwa razy weszła w tryb awaryjny wymieniłem czujnik abs na chińczyka za 50 zł i przez chwilę ok za jakiś czas znowu tryb awaryjny skrzyni i już tak co chwilę i po kilkuset kilometrach kontrolki abs, dsc i inpa wskazuje uwalony czujnik abs prawy przód wymieniłem czujnik abs znowu na chinola i przez chwilę (1000km) jest ok no i znowu tryb awaryjny skrzyni ale już czujniki nie wskazują błędów Czy te chińczyki są do kosza i trzeba kupić lepsze (jakie?) czy raczej skrzynia kuleje? Dodam że tryb awaryjny pojawia się po rozgrzaniu skrzyni tylko na 4 biegu, jak na manualu szybko ominę 4 to działa błąd skrzyni: 15 Drucksteller EDS Summenstrom Error frequency : 5 Logistic counter: 0 Error occured 1. times at: km-Stand 277570.00 km Schaltung laeuft 0.00 0/1 Gangeinlegen 0.00 0/1 Letzte Schaltung: Hochschaltung 3->4 36.00 0-n Getriebeoeltemperatur 68.00 Grad C Batteriespannung 13.74 Volt Error occured 2. times at: km-Stand 277580.00 km Schaltung laeuft 0.00 0/1 Gangeinlegen 0.00 0/1 Letzte Schaltung: Hochschaltung 3->4 36.00 0-n Getriebeoeltemperatur 72.00 Grad C Batteriespannung 13.74 Volt Error occured 3. times at: km-Stand 277920.00 km Schaltung laeuft 0.00 0/1 Gangeinlegen 0.00 0/1 Letzte Schaltung: Hochschaltung 3->4 36.00 0-n Getriebeoeltemperatur 84.00 Grad C Batteriespannung 13.58 Volt Plausibilitaet sporadischer Fehler =============================================================
  5. Miałem właśnie taki mocny negatyw, zwłaszcza prawa strona się kładła. Po wymianie tulei (prawa się rozpadła) i obu górnych wahaczy jest OK. Regulacja na śrubach mimośrodowych na wahaczach (górnym i dolnym) wystarcza do ustawień geometrii ale ma za mały zakres regulacji żeby wystarczająco "zwężyć" dół i "rozszerzyć" górę.
  6. Marcel_85

    X5 E53 centralny zamek

    Mam ten sam problem, z tym że u mnie czasami nie otwiera/zamyka przednich drzwi pasażera. Nie zdiagnozowałem jeszcze przyczyny ale spróbuj sekundę dłużej przetrzymać kluczyk po przekręceniu. U mnie to doraźnie pomaga.
  7. Jakie cudnie małe te przebiegi :) U mnie 285 tys. E53, 4.4i, 2000r. i kończąca się skrzynia.
  8. Już byłem zdecydowany na montaż zestawu j.w. (Stag, Zavoli, Baracuda,... itd) ale umawiając się na montaż dostałem propozycję założenia kompletnej instalacji Lovato na dwóch reduktorach za 4600. Czy ktoś to ma u siebie, działa? i czy to dobra cena? Czy Lovato Smart daje radę czy powinien być Fast. Wtryskiwacze Lovato KP czy JP?
  9. Dzięki, po przejrzeniu tematu biorę pod uwagę: STAG 300 Premium lub Stag Qmax Plus KME R2 Twin lub 2szt Zavoli Zeta-S Baracuda STAKO 720/250 wielozawór BRC jeśli macie jakieś rady co do powyższych będę wdzięczny za info.
  10. scarab piszesz pompa nivo pod podłogę przed butlą? Sprawdziłeś da radę tam ją zmieścić? Przy jakiej pojemności butli (brutto)?
  11. Mój ostatni pomiar - trasa 600 km, jazda spokojna 100-110 km/h, benzyna, spalanie 12,5 l/100 km
  12. Do wyprostowania tylnych kół zamówiłem elementy nr 2, 4, 6 i 11 ze schematu: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB31-EUR-06-2000-E53-BMW-X5_44i&diagId=33_1029 Jakieś rady co ewentualnie jeszcze dobrze zmienić przy okazji jak już będzie rozebrane?
  13. Dzięki wielkie, idę podnieść samochód i sprawdzę czy są tam jakieś drgania przy szarpaniu za górną krawędź koła.
  14. Nikt nie miał problemu z łożyskami i przesadnym negatywem czy "nowym" się nie odpisuje? :(
  15. Witam wszystkich, piszę po raz pierwszy na tym zacnym forum, przejrzałem posty ale nie znalazłem porównania objawów uszkodzenia łożysk z kończącym się dyferencjałem dlatego zakładam nowy temat. Mój problem wygląda tak: od prędkości około 50-60 km zaczyna się "wycie" w tylnych kołach i lekko nasila się przy zwiększaniu prędkości. Na zakrętach i przy zwalnianiu lekko przycicha. Planuję wymienić piasty ale po naczytaniu się w sieci o problemach z dyferencjałem mam wątpliwości czy to właściwa diagnoza. Dodam że z tyłu są założone pierścienie poszerzające rozstaw kół i auto ma bardzo duży negatyw. Przy okazji chciałbym go zredukować, zdejmując pierścienie i nie wiem co jeszcze... może wymienię tuleje pływające, jakieś rady co wpływa na takie rozjechanie kół?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.