Skocz do zawartości

ChevLucas

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318i 2003 N42

Osiągnięcia ChevLucas

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, co do falowania obrotów, problem na szczęście już nie powrócił, ale jeśli chodzi o parametr Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW to nie wiem w czym tkwi problem. W pamięci komputera pojawia się błąd dotyczący ubogiej mieszanki paliwowej, ale niestety nie wiem co jest przyczyną, ostatnio byłem nawet w ASO ale Panowie specjaliści z tego co wiem sprawdzili szczelność dolotu, wylotu, przeprowadzili diagnostykę komputerową i w rezultacie nie byli w stanie mi pomóc :roll: Check engine się nie świeci więc póki co dałem sobie spokój.
  2. Cześć, podepnę się pod temat. Niestety widzę, że jeszcze nikt Ci nie odpisał, a borykam się z podobnym problemem. Mój silnik to N42B20 2.0. Napięcie "Lambdasensor before cat bank2" w ogóle się nie zmienia, podobnie jak wartość "Lambdasensor Int. bank2". O którą sondę chodzi? Numer 1 czy 2 ze schematu? http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY71-EUR-09-2003-E46-BMW-318i&diagId=18_0643 Czy ktoś może opisać który wykres w Inpa odpowiada za którę sondę? Pozdrawiam
  3. Hej, ostatnio miałem trochę mało czasu stąd ta zwłoka falowanie obrotów od wymiany odmy nie wystąpiło ale może to kwestia niższych temperatur jakie panują teraz na zewnątrz. Kupiłem plak'a, psikałem po dolocie oraz po pompie powietrza i jej okolicy jednak nie zauważyłem wzrostu obrotów, więc wydaje mi się, że dolot jest szczelny. Nie psikałem tylko po głowicy silnika. Podpiąłem samochód jeszcze raz pod komputer i takie dostałem wyniki: http://obrazki.elektroda.pl/7736339600_1480346613.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2361546200_1480346614.jpg http://obrazki.elektroda.pl/7465657500_1480346615.jpg http://obrazki.elektroda.pl/7565308700_1480346616.jpg http://obrazki.elektroda.pl/6299980700_1480346617.jpg http://obrazki.elektroda.pl/6928973400_1480346619.jpg "Crankshaft adaptation Inlet bank1 Grad KW" - trochę spadło do wartości 119.1 ale czasem przekracza wartość 120 i jak trochę pojeżdżę to nadal zaświeca się kontrolka Check Engine (z tego co kojarzę to chyba po trzecim przekroczeniu normy) Ogólnie to czy ten parametr nie wskazuje jakiejś synchronizacji wału rozrządu, np. coś związanego z VANOSem? "Lambdasensor Int. bank1" - teraz niby wskazuje wzorcowe 1 ale zastanawia mnie fakt, że w digital value 1 przy lambdzie 1 jest Off, coś się popsuło? Ogólnie to ostatnio wziąłem samochód na kanał i zobaczyłem, że są dwie sondy, jedna przed, a druga za katalizatorem, więc nie wiem czemu INPA widzi tylko parametry tej pierwszej.
  4. Tak jest pytanie w takim razie, czemu nie w INPA nie mam opcji, która pozwala sprawdzić parametry VANOSów?
  5. http://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E46/Lim/BMW+318i+N42/ECE/11/11_3189/ czy elementy 4 i 5 to nie vanosy przypadkiem?
  6. sugerowałem się np. angielską wikipedią: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N42 nie wiem czy można jeszcze gdzieś znaleźć który silnik co ma w środku
  7. Cześć, używam INPA v5.0.6 i taki interfejs http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-wersja-pl-e36-e46-e39-e60-e90-i5079900353.html posiadam BMW e46 318i (N42), chciałem sprawdzić stan vanos'ów ale jak wybieram zakładkę Status to nie mam takiej opcji, jest tylko analog 1-4 i Digital 1-2, nigdzie nie ma wartości pracy vanosów, nie wiem czy jest to wina INPY, interfejsu, a może źle szukam?
  8. w sobotę wymieniłem odmę, trochę się namęczyłem z wymianą jednego z węży łączących bagnet z odmą i potem przy składaniu kolektora z podstawą tak, żeby trafić w te wsuwki. Reasumując po skasowaniu błędu 272A sprawdziłem parametry INPĄ, "Crankshaft adapration Inlet bank1 GRAD KW" teraz mieści się w normie i ma 119.0 (czyli wiele się nie poprawiło), "Lambdasensor Int. bank1" z początku wskazywało 1.0 +- 0.01 co mnie bardzo ucieszyło, niestety potem wartość ta stopniowo się zmieniała i teraz ma ok. 1.16, zauważyłem, że jak dodam gazu to ta wartość się normuje i przybiera ok. 1.0 . Ogólnie to po wymianie odmy zdejmując nogę z gazu samochód już nie hamuje tak gwałtownie, nie zauważyłem póki co też aby falowały obroty, ale na to nie było akurat reguły. Planowałem wymienić oring od bagnetu przy misce olejowej, ale to zbyt wiele zachodu, musiałbym pojechać na kanał i spuścić olej, może kiedyś zejdę pod auto i zobaczę czy jest dobre dojście to tego. W airboxie w przed kolektorem ssącym było trochę oleju, wylałem go i przeczyściłem przepustnicę, ale nie wiem czy było to spowodowane zapchaną odmą, która aż tak tragicznie nie wyglądała czy to normalny objaw po kilkunastu latach użytkowania. Dodam jeszcze, że przy uruchomionym silniku jak wyciągnę bagnet to spadają obroty i silnik ledwo pracuje na niskich obrotach, czytałem różne opinie, ale to chyba świadczy, że jednak układ dolotowy jest szczelny? W przyszły weekend kupię jeszcze jakiegoś plaka czy innego spraya i upewnie się czy nie ma nigdzie nieszczelności.
  9. piszesz, że ten silnik nie posiada EGR, w takim razie co to za element nr 6 na schemacie? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY71-EUR-09-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3400 Przy okazji czasem jak się odpali silnik to na początku ta pompa powietrza trochę gwiżdże, nie wiem czy to normalne.
  10. Dobra zamówiłem odmę wraz z trzema przewodami, planowałem wymianę dopiero na wiosnę, ale może warto przed zimą się za to zabrać. Być może coś to pomoże, przy okazji odkręcę i przeczyszczę zawór EGR oraz przepustnicę i posprawdzam szczelność węży i uszczelnienia. Przy okazji wymiany odmy będę zdejmował kolektor ssący, trochę zabawy z odpinaniem tego i owego, macie jakieś propozycje co można przy okazji jeszcze sprawdzić/wymienić? Nie wiem czy dojście do silnika krokowego jest od strony kolektora ssącego czy z drugiej strony?
  11. Cześć, posiadam BMW e46 z 2003 roku, silnik 318i (N42) Pierwszy problem to falujące obroty gdy samochód stoi w miejscu, nie jest to regułą, ale czasem po zatrzymaniu się obroty silnika falują od powiedzmy 0.9 tys. do 1.4 tys. Gdy włączę klimę obroty się normują (pewnie chodzi o dodatkowe obciążenie). Dziwne jest też to, że nawet gdy obroty są stałe to nieraz przy zamkniętej przepustnicy jest 0.7 tys. a czasem 1 tys. rpm. Zastanawia mnie też nagłe zdławienie silnika gdy całkiem zdejmę nogę z gazu, najbardziej odczuwalne w korku gdy jadąc na jedynce daję lekko gazu i go puszczę to samochód gwałtownie zwalnia. Wiem że w BMW przepustnica działa trochę w odmienny sposób, ale nie wiem czy to normalne zachowanie Drugi problem z jakim się borykam to świecąca się kontrolka CHECK ENGINE i EML, pojawiały się dwa błędy o takim samym numerze ale z inną literką na końcu, nie pamiętam dokładnie ale chodziło o ubogi skład mieszanki. Po wykasowaniu błędów silnik przez kilka minut chodził jakoś nierówno, obroty niby były stałe ale trzęsło samochodem. Po unormowaniu się odczytałem wartości z INPY: http://obrazki.elektroda.pl/5511047600_1475919475.png http://obrazki.elektroda.pl/5192233100_1475919475.png http://obrazki.elektroda.pl/6284583500_1475919476.png http://obrazki.elektroda.pl/1669233200_1475919477.png http://obrazki.elektroda.pl/9344576600_1475919478.png Powiedzcie mi na co zwrócić uwagę, co się spieprzyło, co przeczyścić, jakieś lewe powietrze? Zastanawiam się nad wartościami analog value 2 Laufunruhe, co reprezentują te wartości? No i oczywiście o czym świadczą błędne wartości "Crankshaft adapration Inlet bank1 GRAD KW" oraz "Lambdasensor Int. bank1", "Add. bank1" też ma graniczną wartość.
  12. ChevLucas

    xenony zkw

    crook ile zapłaciłeś za taki odbłyśnik? Ciekawi mnie też czy jest możliwość dopasowania odbłyśnika z AL do bebechów z ZKW? Zastanawiam się też, czy dałoby radę dostać gdzieś metalowy odbłyśnik do xenona, wyciąć przepalony odbłyśnik z tworzywa i w jego miejsce wmontować ten metalowy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.