Skocz do zawartości

E36 – Bardzo nietypowy problem z silnikiem, nik nie chce pom


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry.

 

Samochód BMW E36 316i 1995. Benzyna - nie ma gazu. Pojemność 1.6. Nie tankuję na stacjach "u Pana Józka - bo tanio"

 

Mam dziwny problem z silnikiem. Samochód zapala bez problemu. Od jakiegoś czasu po ok. 2 może 3 minutach bądź przejechaniu kilku metrów silnik zaczyna się "dławić". Może to nie najlepsze słowo - generalnie traci moc i nie jest w stanie przyśpieszyć. Radzę sobie tak, że wrzucam na luz i dodaję gazu. Przeważnie obroty nie zwiększają się od razu by w pewnym momencie nagle wskoczyć na bardzo wysokie. Zauważyłem, że jakbym wtedy nie dodał gazu to silnik może zgasnąć. Po jakimś czasie ostrego "gazowania" (ok. 20 może 30 sekund) problem mija i można już przejechać nawet i 500km bez najmniejszego problemu.

 

Niestety mechanicy u których byłem dzielą się na 2 grupy:

 

1) "zdrowego nie uleczę", "jeździj pan aż całkiem wysiądzie wtedy się naprawi" - tylko ja boję się jechać w trasę bo mi ostatnio (myślę że właśnie z tego powodu) siadła pompa paliwa (sprzeczne "rozkazy" od komputera chyba w końcu ją wykończyły??).

2) "wymienić silnik" - czytaj: co ja będę grzebał trzy dni i zarobię 100zł jak okaże się, że to pierdoła jak za 1 dzień silnik wymienię i wyjdę 600zł na czysto za robociznę ....

 

Jakieś pomysły? Co to może być? Ewentualnie DOBRY diagnosta od BMW w Krakowie, który nie każe od razu wymieniać silnika.

 

Pozdrawiam

Yansen

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

30.XI.2011

 

Dzień dobry.

 

PROBLEM ROZWIĄZANY.

 

Okazało się, że problemem faktycznie była uszkodzona sonda Lambda. Po wymianie (oryginalna sonda Bosch'a) wszystko jest w jak najlepszym porządku.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Yansen

Edytowane przez yansen
Opublikowano
Chyba jest ok - nie tak dawno miałem pękniętą i wstawiłem nowiutką (w dodatku oryginał bo nic innego nie udało się kupić...). A awaria przepływomierza może dawać takie objawy? Dlaczego dobrze chodzi jak jest gorący?
Opublikowano

Zrób tak:

 

odepnij przepływke i sonde,pojeździj.Jak znikło to te dwie rzeczy podmień

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Dzięki. Jestem trochę laikiem w tych sprawach:

 

http://fatcat.ftj.agh.edu.pl/~was/PICT8259.jpg

 

Rozumiem, że na czas testów pozbyć się elementu nr. 1 i odpiąć wtyczkę nr 2???

Opublikowano
Nie. Gumę zostawiasz a wtyczke od przepływki odpinasz. pod autem znajdziesz w rurze sondę i po kablu znajdź kostke łączeniową,i ją też odepnij
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Witaj

Opcji sporo, jeżeli po odpięciu przepływomierza wejdzie ci w tryb awaryjny i będzie normalnie jeżdzic (oczywiście więcej palic) to sprawa wyjaśniona przepływka do wymiany mam na sprzedaz jak coś. Jeżeli będzie to samo, to bym obstawiał na słabą mieszanke i sprawdził pomke paliwową którą masz w baku może daje słabe ciśnienie lub się przywiesza.

Opublikowano

Czyli odpinam wtyczkę nr 1 i odłączam sondę lambda jeśli dobrze rozumiem?

 

Kurde - komputer u jednego mechanika wywalał błąd sondy lambda ale on stwierdził, że to na 100% nie to. Uszkodzona sonda lambda może dawać takie dziwne objawy????

Opublikowano
Sonda Lambda ma za zadanie mierzyć poziom tlenu w spalinach z czym się wiąże dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej więc mogło by też to byc powodem ale wątpie że aż w takim wymiarze. Też mam E36 95r 1.6 i też na kompie mi wyskakuje błąd sondy lambda, silnik ma małe oscylacje obrotów ale jeździ dobrze i nie ma takich problemów. A auto chodzi ci na wszystkich cylindrach?
Opublikowano
sonda do wymiany dlaczego ponieważ miałem identyczny problem auto jak jest zimne to sonda nie pracuje ponieważ aby zaczęła pracować musi ona złapać pewną temperaturę . Proponuje zrobić test, odłączyć sondę i przejechać się i zobaczyć czy polepszyło się coś jeżeli jedzie w miarę dobrze to sonda do wymiany . A i nie polecam jeździć bez podłączonej sondy ponieważ wtedy auto dużo pali :)
Opublikowano
No możesz spróbowac z ta sondą, kupic nową lepiej zainwestuj w orginalną bo z zamiennikami to różnie bywa może ci jej dalej nie czytac, czy pali więcej?? hmm troszke na pewno u mnie jest to 9l/100 w mieście więc nie ma szału. Prace garów możesz sprawdzic w taki sposób. Odpalasz samochód i łapiesz za wtyczki przewodów wyciągając każda z kolei. Jeżeli np ściągniesz wtyczke nr 1 to powinieneś usłyszec osłabnięcie obrotów i tak po kolei.
Opublikowano
miałem podobny problem tylko jak odpalełem goracy zwłaszcza latem przejechałem kawałek i zaczynało telepać wszystko drżało jazda kangurem musiałem gazowac na luzie przez chwile i przestawało i było ok proponowałbym sprawdzic czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Opublikowano

Dzień dobry.

 

PROBLEM ROZWIĄZANY.

 

Okazało się, że problemem faktycznie była uszkodzona sonda Lambda. Po wymianie (oryginalna sonda Bosch'a - boję się zamienników troszkę..) wszystko jest w jak najlepszym porządku.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Yansen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.