Skocz do zawartości

323i- drgania somochodu od 170km/h w górę nie ustaje.


shadow323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem polega na tym że drga całym samochodem powyżej 170km/h i nie przestaje wraz ze wzrostem prędkośći, opony po jednym sezonie zimówki na 15calowych felgach wyważone. Drgania są odczuwalne bardziej z tyłu niż z przodu pojazdu, mechanik sprawdzał wał i stwierdził ze wszystko jest ok żadnych luzów i gumy w normie, drugi stwierdził ze półośka ma bicie i dlatego czy to możliwe?? proszę o pomoc:)

 

Dodam jeszcze że na przeglądzie miesiąc temu nic nie wykryto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się to w tym samym czasie lecz przy tak dużej prędkości nic nie buczy tylko drga, a przy 100 na godzine nic nie drga tylko przy dodawaniu gazu buczy (gwizda) z tyłu jak by wydech ale nie jestem pewien. A drgania są odczuwalne od 170 w góre.

 

Brak słyszalnego chuczenia przy takich prędkościach a felgi nie są gorące po jeździe.

Jutro jadę w trase to bede obserwował dokładniej i opisze wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj zrobiłem 1000km pojeździłem po niemieckiej autostradzie i stwierdzam że od 170km/h trzepie autem bardziej przy dodawaniu gazu i zarówno słychać buczenie z tyłu. Jeżeli jednak przestane przyspieszać to ustaje dziwny dzwięk i mniej trzepie o około 70%. Sam nie wiem co to proszę o pomoc:( myśle że wał ma luzy a co wy na to??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mialem tak:

 

- drgania przy predkosci powyzej 160km/h (raz mocnie, raz mniej wyczowalne) przenoszace sie na karoserie z tylu auta

- buczenia przy tym brak (jednakze do setki dosc buczalo ale ponziej juz przestawalo lub nie bylo to tak slyszalne)

- felgi sie nie grzaly

 

winowajca okazalo sie lewe tylne lozysko!

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden problem , mianowicie przy hamowaniu z przedziału 200-150 lub 150-110 km/h trzepie mi troche budą i kierownicą rusza na boki nie drga tak jak przy krzywych tarczach, które miałem wcześniej . Teraz kupiłem BREMBO sport wzmacniane i nacinane i mechanik mówił ze nie ma szans żeby je zwichrowało ale jednak coś jest nie tak a jak robiłem przegląd to żadnych luzów nie wykryto nie wiem co robić??Może dać do dobrego mechanika żeby posprawdzał wszystko??

 

A i tarcze buczą przy hamowaniu ale to normalne przy nacinanych z tego co mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem rowniez drgania przy hamowaniu z wyzszej predkosci i ewidentnie przenosily sie z tylu auta bo na kierownicy nie bylo drgan. po wymianie drgania w jezdzie ustaly jednakze przy hamowaniu zostaly ale w znacznie mniejszym stopniu. uwazam, ze podczas jazdy z zuzytym lozyskiem (zrobilem trase 3tys km) zwichrowalo mi tarcze i stad te objawy...

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie, mój problem coraz bardziej się pogarsza.

Wszystkie łożyska są sprawdzone felgi też wszystko w zawieszeniu idealne.

Gdy jechałem raz z zapakowanym autem i kompletem osób to strasznie drgało autem przy ruszaniu szczególnie pod górę a odczułem to kilkanaście razy bo stałem długo w korku i mam takie wrażenie że to dwumas albo poduszki pod silnikiem. No i to nieustanne drganie całym samochodem jak przyspieszam tak od 160 w górę gdy puszczam gaz to ustaje . Poduszki możan sprawdzić Ale jak sprawdzić czy to dwumas macie jakies propozycje ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Kolego ja mam podobny problem tylko u mnie czyć drgania już od 130 a przy 170 to już masakra zawieszenie jest ok.koła 15 zimowe a na letnich jeszcze nie sprawdzałem poniewarz jeszcze nie założyłem i zauwarzyłem takie delikatne byczenie ole przy prętkośći od 60-100.Co to może być podpora wału?półosie?

A jak stwierdziłeś ze półosie miałeś do wymiany?

I jeszcze jedno auto gdzieś tak dziwnie mi delikatnie ciądnie raz w lewo a raz w prawo,drążki,końcówki nowe,wachacze bez zadnych luzów.zbieżność oczywiście ustawiona.nie da się idealnie prosto jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, półosie są firmy metelli koszt jednej to 724zł. ja wymieniłem obie i nie wiem co się dokładnie działo ze starymi ale po wymianie objawy ustąpiły. Przed wymianą sprawdziłem wał łącznik łożysko poduszki pod silnikiem mocowanie dyfru i skrzyni jedyne co mi zostało to zaryzykować i wymienić półosie(miałem też obawy że to dwumas). Objawy były mianowicie takie że już nawet od 130 km/h zaczął wibrować tył samochodu i było czuć po plecach jak to przechodzi na przód auta aż na kierownice i nagle na 2 ,3 sek. ustępowało po paru sekundach znowu się zaczynało i tak w kółko było bardzo dobrze czuć jak wibracje przenoszone są po przez ramę samochodu na przód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw, delikatne drgania samochodu, dość mocno wyczuwalne powyżej 110km/h. Na kierownicy nie było tego zbytnio czuć, ale np drążek zmiany biegów lekko drgał, z tyłu drgania też były wyczuwalne. Sprawdziłem wał, łącznik itd, po czym okazało się, że miałem krzywą felgę :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.